גרמניה, כפי שידוע לכל מי שעוקב אחר העיתונים, מממנת ובונה עבור ישראל צוללות מתקדמות, שהשמועות מספרות שהן בעלות יכולת שיגור טילים לטווח ארוך. עכשיו הגיע הזמן להחזיר להם טובה תחת טובה – וישראל שולחת לגרמניה את הצוללת המתקדמת ביותר שנבנתה כאן, ה"צוללת הצהובה" של צוות פוינטר 3M...
מדובר כמובן במרוץ נוסף בשרשרת המרוצים הבינלאומיים של הצוות הוותיק (רז הימן כנהג, הלל סגל כנווט), שאחרי הצלחה רבה במרוצים שנערכו בבלקן, מפנה עכשיו (כמו שסיפר לנו בראיון אחרי הניצחון ביוון) כוונות לעבר מרכז אירופה. מדובר בראלי ברסלאו, שכולל שני ענפים נפרדים – ראלי רייד ועבירות. מרוץ הראלי רייד מזנק מגרמניה, נמשך שמונה ימים ומסתיים בפולין (בחושך, בפינה – אבל בתקווה על הפודיום). הראלי יזנק ב-27/6 מלייפציג שבגרמניה כולל 1500 ק"מ של קטעים מדודים, כולל קטע באורך 70 ק"מ שיערך בלילה, ו-2125 ק"מ בסך הכל עד לסיון ליד דרבסקו שבפולין. בניגוד לתוואי ההררי והסלעי של מרוצי הבלקן, התוואי הפעם עובר במצע רך יותר, שמשלב בין חול ובוץ. 3M, אחד הספונסרים הראשיים של הצוות, דאגה להכין את הרכב לתנאי הבוץ עם ציפוי מיוחד שמפחית את הדבקות הבוץ לשמשות, וסיפקה לצוות גם מערכת קשר פנים עם מנגנון ביטול רעשים. חברת אוטולוקס, יבואנית טויו, תרמה למאמץ (מלבד צמיגים, כמובן) גם חליפת מרוץ, כפפות ונעלי מרוץ של מומו, כמו גם צמד מושבי מרוץ חדשים.
הצוללת חוזרת לגרמניה
צילום: Yana Stancheva
עוד ברשימת הספונסרים נמנות גם חברת ICL (האחראית לשילוח הרכב לגרמניה), רודי פרוג'קט (משקפי שמש), חברת אאוטבק (בולמי FOX) והנפלד טכנולוגיות (כננת WARN).
למרוץ ייצא צוות ישראלי נוסף – אביב קדשאי (נהג) ויזהר ערמוני (נווט), שבשקט בשקט צובר גם כן לא מעט קילומטראז' בינלאומי בשנים האחרונות, כולל השתתפות בשני דקארים ובראלי יוון. הצוות ישתתף ברכב מרוצים ייעודי שבונה סדנה בריטית – דזרט וורייר.
הצוללת חוזרת לגרמניה
צילום: Yana Stancheva