ארתור מרטינס, סגן הנשיא של קיה אירופה והאחראי על השיווק, מכיר היטב את שוק הרכב האירופאי. אחרי הכל, למרות גילו הצעיר הוא הספיק לעבור אצל שפע יצרנים ומותגים, החל בקבוצת פולקסווגן (סיאט הייתה האחרונה) וכלה בפיאט-קרייזלר. בז'נבה הוא כמובן אץ להתגאות בנירו ההיברידי החדש, אבל אנחנו מתעקשים לשאול על מה שחסר לקיה בהיצע - רכב פנאי קטן.
מצפים לגל הבא/ ראיון עם סגן נשיא קיה
צילום: מנהל
קיה מתגאה בנירו ההיברידי
"אנחנו עובדים גם על זה, כי יש פוטנציאל גדול שם. אמרנו בעבר שעד 2018 נשיק תשע מכוניות חדשות, ובמסגרת הזמן הזו ניתן לצפות גם לרכב פנאי קטן. האם זה יבוא במקום הוונגה? קשה לומר. אנחנו עדיין למדים את נושא הוונגה. זה נכון שהשוק הזה (מיקרוואנים – א.ש) יורד, אבל יש מי שצריך כלי כזה, ואם כל האחרים יעזבו את הפלח, זה יכול ליצור הזדמנות".
מצפים לגל הבא/ ראיון עם סגן נשיא קיה
צילום: מנהל
קיה וונגה. מה צופן לה העתיד?

ובאמת, עם החלשות פלח המיניוואנים - איך אתם מסתכלים על הקארנס?

קארנס עדיין יש תפקיד בשוק ובמבחר שלנו, למרות שאנו למדים את הכיוון של הפנאי והשפעתו על המיניוואן. אנחנו חושבים על להביא אלטרנטיבות מעניינות בתחום הזה. הרי עדיין צריך לשרת משפחות עם ילדים".
"ואם אתה שואל, במסגרת הזמן הזו (עד 2018) תוצגנה גם פיקנטו וריו חדשות, הפעם ללא גרסת סדאן באירופה. אנחנו גם רוצים להציג מכונית ספורטיבית שתקדם את התדמית. כי אחרי שאנחנו מכסים את מרכז השדה, אפשר להביא לשוק מוצרי נישה שיעזרו לקדם את התדמית".
מצפים לגל הבא/ ראיון עם סגן נשיא קיה
צילום: מנהל
"אנחנו המותג היחיד שבשוק קשה גדל שבע שנים ברציפות. כעת, במקביל להתאוששות השוק, אנחנו מתחילים את חידוש כל מבחר הדגמים שלנו והרחבתו, וברור שזה תזמון טוב שיכול להביא להצלחה. יש לנו היום כבר לקוחות חוזרים ואנשים כאן מתחילים לגלות את האיכות של המותג. זה נותן לנו הזדמנות".

מכוניות סביבתיות

"הודענו בשנה שעברה שנשיק 11 מכוניות סביבתיות, והנירו הוא אחד מהדגמים האלה. אנחנו מרגישים שצריך לחשמל את המבחר, והרצון הוא לשלב אופציה היברידית ברב הדגמים. אבל מבחינתנו הנירו זו גם הזדמנות טובה להציע לקהל מכונית היברידית עם עיצוב מושך. מבחינתנו זה שילוב טוב בין פלח שוק שגדל מאוד באירופה כיום, עם חטיבת כח שהופכת נדרשת - כי כבר כעת יש ערים שמגבילות דיזל והוא יהפוך יקר יותר בעתיד בשל תקינה".
מצפים לגל הבא/ ראיון עם סגן נשיא קיה
צילום: מנהל