רנו הציגה את סניק, המיניוואן הקומפקטי הראשון ב-1996, אז כגרסה של מגאן. עם הצגת הדור השני ב-2003 זכה הסניק לעצמאות – ונוספה לו גרסת גרנד מוארכת לשבעה נוסעים. לפני חודשיים הוצג הדור הרביעי לסניק, וכעת הכריזה רנו על גרסת גרנד חדשה שלו.
כמו הסניק החדש, גם עיצובו של הגרנד מפגין נוכחות רבה דרך זוויות וקימורים מודגשים, ליצירת רכב אופנתי עם מופע "דרמטי", שונה לגמרי מהעיצוב העגלגל של הגרנד הפורש. לחיזוק הקשר לעולם רכבי הפנאי, גם בגרנד גדל מרווח הגחון ב-3 ס"מ, ליצירת נתון לא אופייני של 16 ס"מ.
רנו גרנד סניק החדש
צילום: מנהל
הגרנד החדש גדול מקודמו. בסיס הגלגלים התארך ב-3.5 ס"מ ל-280 ס"מ; הוא ארוך ממנו ב-7.5 ס"מ (463 ס"מ), רחב יותר ב-2 ס"מ (186.5 ס"מ) וגבוה יותר ב-1.5 ס"מ (166 ס"מ). חלל האחסון גדל ב-40 ליטר, ל-718 ליטר ונפח האחסון בתאים הייעודיים מגיע ל-63 ליטר.
בתא הנוסעים תמצאו צג מגע אורכי גדול ("8.7), תצוגה עילית צבעונית ומערכת שמע מבית BOSE. לגרנד מערכות בטיחות מתקדמות, ואלה כוללות – תקנית, ולפי רנו לראשונה במיניוואן קומפקטי – גם זיהוי הולכי רגל ובלימה מלאה. בנוסף, יש לגרנד שמירת נתיב אקטיבית, זיהוי עייפות עם התרעה קולית, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית למניעת תאונה, זיהוי תמרורים וניטור נקודה מתה, החלפה אור אוטומטית וגם חנייה אוטומטית. רנו מציינת כי המערכות האלה הן אבני בנייה למערכת אוטונומית מלאה.
רנו גרנד סניק החדש נחשף
צילום: מנהל
היצע המנועים זהה לזה של הסניק. באגף הבנזין נמצא מנוע 1.2 ליטר טורבו, שיוצע בשני הספקים - 115 ו-130 כ"ס, ונכון לעכשיו ישודך לתיבה ידנית (6 הילוכים) בלבד. באגף הדיזל ההיצע גדול יותר. מנוע 1.5 ליטר בהספק 110 כ"ס מוצע עם תיבה ידנית 6 הילוכים או רובוטית דו-מצמדית 7 הילוכים, וגם בהספק 130 כ"ס ותיבה ידנית בלבד. למנוע 1.6 ליטר 160 כ"ס ומשודכת אליו תיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים. לגרנד גם גרסה היברידית מבוססת מנוע דיזל עם תיבה ידנית.
גרנד סניק 2016
צילום: מנהל
הגרנד סניק החדש מגיע עם חישוקי "20 תקניים – לראשונה בסגמנט זה – ועם צמיגים לא רחבים במיוחד (195 מ"מ) ובעלי דופן גבוהה של 107 מ"מ. הסיבה לפי רנו כפולה: לשפר את נוחות הנסיעה וליצור "איזון בפרופורציות". הצמיגים החדשים שפותחו עבורם משפרים לפי רנו את צריכת הדלק.
רנו גרנד סניק החדש נחשף
צילום: מנהל