בתערוכת פריז תציג סיטרואן מכונית תצוגה מרשימה בהופעתה, בממדיה ועם שם שיש לו משמעות רבה בהיסטוריה של החברה. השם הזה – CXperience, הֶלְחֵם של חוויה/התנסות ו-CX – מתייחס ל-CX, מכונית הסלון של סיטרואן. מכונית השנה 1975 החליפה את DS(!), שירתה 17 שנים(!) מ-1974 ועד 1991 והוחלפה על-ידי XM.
ממד האורך של הקונספט, 485 ס"מ, דומה לזה של משפחתיות גדולות עכשוויות (מאזדה 6, סקודה סופרב) – השאר לא. בסיס הגלגלים (300 ס"מ), הרוחב (200 ס"מ) והגובה שייכים לקטגורית הסאלון, ויותר.
החזית מצהירה על סיטרואן עכשווית, יחידות התאורה הזעירות משתלבות בשני פסי הרוחב מלפנים ובתחתית בולטות יחידות תאורה מעוצבות למשעי, המקנות לקונספט נופך עתידני. כמו כן, ניתן להבחין בשלושה חיתוכים הנמצאים בתחתית הפגוש הקדמי – מסתבר שאלמנטים אלו אינם רק עיצוביים, אלא גם בעלי משמעות פרקטית, מאחר ומדובר בכונסי אוויר אקטיביים. גם מראות הצד הן סוג של אלמנט עיצובי מתוחכם, מאחר ואלו מצלמות צד, המקרינות את המתרחש על גבי צג ה-"19 שבקונסולה המרכזית.
סיטרואן CXperience – הצהרה על מחליפה ל-C5?
צילום: מנהל
הדלתות האחוריות הן "דלתות התאבדות" – נראה נפלא ומאפשר מבט מלא לתוך הרכב; גם זווית הפתיחה הנדיבה עוזרת. מעבר לעיצוב פנים מהסוג המאפיין דגמי קונספט, בולט ההגה עם החישור היחיד בתחתיתו, וגם זו מחווה לסיטרואן של ימים עברו (וע"ע DS21).
החלק האחורי, היוצר משהו מעין קופה ו/או האצ'בק ו/או סטיישן (מה שתבחרו), מכריז כי סדאן הוא לא – ממש כמו ה-CX (ועוד אחרים בסיטרואן). מעבר לממדים ולפרופורציות, בולטים משטחי החלונות, גג הזכוכית המלא, זכוכית קעורה מאחור ולידה יחידות תאורה גדולות, מרשימות ומקוריות.
סיטרואן מתייחסת בהודעה לעיתונות ל"נוחות סיטרואן" ומבטיחה כי איכות הנסיעה של הקונספט הזה – כולל נוחות, בידוד מרעשים ונטרול וויברציות – היא גבוהה במיוחד. אחת הסיבות לכך הא שדגם האבטיפוס מצויד במערך המתלים החדש של סיטרואן, המבוסס על 'כריות הידראוליות'. סביר שמערך זה יחליף את המערך ההידרו-פניאומטי, שהוצע עד לא מזמן ב-C5 (כיום מוצעת ה-C5 רק עם קפיצי ברזל).
סיטרואן CXperience – הצהרה על מחליפה ל-C5?
צילום: מנהל
יחידת הכוח ב'סי אקספיריינס' תהיה היברידית נטענת-רשת עם הספק משולב של 304 כ"ס, שיופקו ממנוע בנזין בשילוב סוללה בהספק של 80 קילו-וואט. לסוללה קיבולת של 3 קילוואט-שעה, וסיטרואן טוענת לטווח נסיעה חשמלי של 60 ק"מ - נתון שנשמע קצת אופטימי לאור נפח הסוללה. סיטרואן מספרת גם על תיבת הילוכים עם שמונה הילוכים אוטומטית 'אלקטרונית'; בדרך כלל המושג "אלקטרוני" מוצמד על-ידי סיטרואן לתיבה רובוטית (חד-מצמדית), אבל מן הסתם הכוונה, הפעם, היא למשהו אחר.
כזכור, סיטרואן הפסיקה את ייצורה מכונית הסלון שלה, C6, ב-2012, וזו מיוצרת כעת רק עבור השוק הסיני.
קונספט סיטרואן CXperience יוצג בפני קהל ביום העיתונות הראשון של תערוכת פריז, ב-29.9.
סיטרואן CXperience – הצהרה על מחליפה ל-C5?
צילום: מנהל