ראלי דקאר 2017, אחד מהמירוצים הארוכים והקשים בעולם, וללא ספק מירוץ השטח המוכר ביותר, יצא אתמול לדרך. המירוץ הוזנק מאסונסיון, בירת פרגוואי – וזו הפעם הראשונה שהמירוץ מגיע למדינה זו – וצפוי להסתיים ב-14.1, בבואנוס איירס, בירת ארגנטינה. בדרך יעברו המתחרים גם בבוליביה, במסלול שאורכו 8823 קילומטרים, ויחולק לתריסר סטייג'ים. 600 כלי רכב – משאיות, מכוניות, באגים, טרקטורונים ואופנועים – יצאו לדרך, ואם להסתמך על ההיסטוריה, פחות ממחציתם יגיעו לסיום.
 
גם השנה, כמו בשנים הקודמות, יקח המסלול את המתחרים לשבילי מדבר בהם הטמפרטורות יגיעו לכ-40 מעלות בצל, ויטפס על הרי האנדים, בהם הטמפרטורות יצנחו אל מתחת לאפס. ובתור בונוס, בשל הגובה הרב – עד כ-5000 מ' – יסבלו המתחרים גם ממחסור בחמצן. תענוג!
 
הסטייג' הראשון היה קצר יחסית – 39 ק"מ בלבד – ולמרות שמזג האוויר היה חם יחסית (34 מעלות צלזיוס) ויבש, השבילים היו בוציים מאוד בשל גשמים שירדו באזור במהלך הימים שקדמו למירוץ. התוצאה היתה שבילים מעוטי אחיזה ומרובי קוליסים, שדרשו תשומת לב רבה מצד הנהגים – ועדיין, חלק מהנהגים עברו את המסלול במהירות ממוצעת של 100 קמ"ש ויותר!
 
המנצח בקטע הראשון היה נאסר על עטייה (NASSER AL-ATTIYAH) הוותיק, שעבר השנה ממיני לקבוצת טויוטה, ונוהג בטויוטה היילקס שנבנתה במיוחד לדקאר. אל המקום השני, הגיעה הפורד של חוויאר פונס (XAVIER PONS) אם כי ייתכן וייענש כי לא ציית למגבלת המהירות בקטע קישור. את המקום השלישי תופסת שוב טויוטה היילקס, הפעם של נאני רומא, שגם הוא עבר לטויוטה ממיני. ואומנם מדובר בקטע ראשון, והדרך לסיום עוד ארוכה מאוד, אך בהחלט מדובר בהישג נאה לטויוטה.
 
דולקים אחריהם, לפי הסדר: קרלוס סיינז בפיג'ו 3008 דקאר, דה ויליירס בטויוטה היילקס שלישית, סבסטיאן לואב ב-3008 דקאר, על ראג'י במיני JCW ראלי, קרלוס דספרה ב-3008 דקאר, הירבונן במיני JCW ראלי וחותם את העשירייה - ואן לון בטויוטה היילקס.