2016 לא חייכה אל לקסוס בישראל - גורמים שונים, ובראשם שער הין שהמריא, גרמו לכך שהמכירות לא גדלו ביחס לשנה שעברה, בעוד רוב מותגי הפרימיום צומחים באופן ניכר. אולם אנשי היבואן אופטימיים, וצופים שנת שיא במכירות המותג בשנת 2017. דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל, מאמין שתחום היוקרה ימשיך לצמוח במכירות ב-2017 בשל גדילת המבחר, ושהפעם גם לקסוס תטפס עימו ותגיע לאיזור ה-1600 מכירות.

החדשות
לקסוס צפויה להשיק השנה בארץ את ה-LC - קופה גדולה וחזקה עם הנעה אחורית. היא תוצע כאן הן עם חטיבת כח היברידית (V6, 3.5 ליטר, 357 כ"ס) שתציע תמסורת מעניינת - שילוב בין מפצל הכח המוכר של לקסוס/טויוטה ותיבה אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים - והן עם מנוע ה-V8 בנפח 5.0 ליטר (470 כ"ס) ותיבה אוטומטית עם עשרה(!) הילוכים. לפי גורלניק, מדובר ברכב שמדגים היטב את היכולת של המותג והכיוון אליו הוא פונה, ובלקסוס ישראל מתכוונים להשתמש בו כדי להגביר את העניין במותג. לקראת סוף השנה צפויה לנחות כאן ה-LS החדשה, שתביא שינוי דרמטי לעומת קודמתה ועימה מצפים בלקסוס להגיע למכירות של כ-60 עד 80 מכוניות בשנה.
בין לבין תנחת במחצית השנייה של 2017 גרסה מחודשת ל-CT הקומפקטית, והוותיקה למדי, ואנשי החברה מקווים כי זה יסייע להחזיר את המכונית למודעות.
לקסוס - תוכניות גדולות לשנה החדשה
צילום: מנהל
בלקסוס גם עשויים להוסיף גרסאות לדגמים הקיימים, ואולם דגם חדש של ממש צפוי רק לקראת סוף 2018. אז עשוי מותג היוקרה להשיק רכב פנאי קטן יותר מה-NX, שיתחרה בב.מ.וו סדרה 1 ואודי Q3.

בונים תשתית
בימים אלה חונכת לקסוס את אולם התצוגה המחודש בהרצליה שנבנה מחדש כדי להתאים למבחר הדגמים שגדל מאז השקת המותג בארץ לפני עשור. בהמשך השנה תעדכן לקסוס את מראה שאר אולמות התצוגה שלה בארץ כדי ליישר קו עם העיצוב החדש של האולם הראשי.
במקביל, הכמות הגדלה של מכוניות לקסוס על כבישי ישראל מחייבת, לפי גורלניק, הרחבה של התשתיות ולכן צפויה החברה לחנוך בסוף השנה מרכז חדש בפתח תקווה. המרכז החדש יחליף את זה שממוקם בתל-אביב, וישמש הן את ההנהלה והן את השירות. "אצלנו הדבר החשוב ביותר הוא השירות, ואנחנו רוצים להתכונן לגידול הצפוי בכמויות כדי שהלקוח לא ירגיש בעומס. תוך שלוש שנים התשתית החדשה תהיה מאוד נחוצה".
לקסוס - תוכניות גדולות לשנה החדשה
צילום: מנהל