שבוע לפני ההשקה העולמית, חשפה יונדאי את הדור החדש של הסולאריס – הגרסה הרוסית של יונדאי i25 אקסנט. הדגם החדש מוצג אחרי כשש שנות שירות של הדגם הנוכחי.
הדור החדש (חמישי) של יונדאי i25 אקסנט מבוסס על הרצפה העדכנית של קונצרן יונדאי-קיה, המשרתת גם את יונדאי i20 הנוכחית ואת קיה ריו החדשה שהוצגה לא מזמן. הדגם החדש גדול יותר מהקודם - כך בסיס הגלגלים ארוך ב-3 ס"מ (260 ס"מ, במקום 257), וגידול דומה נרשם גם בממד הרוחב (173 ס"מ, במקום 170), ובאורך הכללי (440.5 ס"מ, במקום 437); ממד הגובה טרם פורסם. הקשיחות לפיתול של המרכב שופרה בשיעור של 52%, מה שאולי מסביר את העובדה כי המשקל העצמי גבוה יותר משל הדגם היוצא, בניגוד למגמה הפופלרית היום – 1160 ק"ג, לעומת 1080 ק"ג (נתונים המתייחסים לגרסת ה-1.6 ליטר האוטומטית). נפח מיכל הדלק גדל ב-7 ליטר, מ-43 ליטר ל-50 ליטר.
יונדאי i25 אקסנט – הוצג הדגם החדש
צילום: מנהל
היצע המנועים צפוי להישאר דומה לשל הדגם הנוכחי – עם מנועי בנזין אטמוספריים בנפחי 1.4 ליטר ו-1.6 ליטר, זהים לאלו של הדגם הנוכחי. למנוע הקטן 100 כ"ס ב-6000 סל"ד ו-13.5 קג"מ ב-4000 סל"ד, בעוד שלמנוע הגדול 123 כ"ס ו-15.4 קג"מ (לא נמסר באיזה סל"ד). שינוי גדול יותר נעשה בתיבות ההילוכים – ה-i25 אקסנט החדשה תוצע עם תיבות בעלות שישה הילוכים בלבד, בין אם תיבה ידנית ובין אם תיבה אוטומטית-פלנטארית, במקום התיבה האוטומטית-הרציפה (המוצעת כיום בגרסת ה-1.4 ליטר) ותיבת הארבעה-הילוכים, ששירתה את גרסת ה-1.6 ליטר.
יונדאי i25 אקסנט – הוצג הדגם החדש
צילום: מנהל
למרות התיבה החדשה, ובשל המשקל הגבוה יותר, הביצועים של הדגם החדש פחות טובים מאלו של הדגם הנוכחי – בכל הקשור לגרסאות האוטומטיות, בכל אופן. גרסת ה-1.4 ליטר האוטומטית תאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-12.9 שניות, במקום 12.2 שניות בדגם הנוכחי ותגיע ל-183 קמ"ש, במקום 185 קמ"ש כיום. גרסת ה-1.6 ליטר תזדקק ל-11.2 שניות לתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש (במקום 11.1 שניות כיום), אך תגיע למהירות גבוהה מבעבר – 192 קמ"ש, במקום 185 קמ"ש. צריכת הדלק נותרה דומה לצריכת הדלק של הדגם הנוכחי – שוב, בניגוד למגמה המקובלת – כאשר גרסת ה-1.6 ליטר האוטומטית אפילו מציגה צריכת דלק מעט פחות טובה מבעבר (15.1 ק"מ לליטר, במקום 15.6).
יונדאי i25 אקסנט תיחשף רשמית בתערוכת הרכב של קנדה (ב-16 בפברואר).
יונדאי i25 אקסנט – הוצג הדגם החדש
צילום: מנהל