בשנה שעברה רנו הכריזה כי בכוונתה להציג מכונית ספורט חדשה תחת מותג אלפין – לאחר שנים של שמועות ומידע מעורפל סביב המותג. כעת, הכוונות מתממשות בתערוכת ז'נבה, עם חשיפתה של ה-A110 בעלת השם המיתולוגי, שהיא גם המכונית הסדרתית הראשונה של המותג בגלגולו הנוכחי. הדגם החדש צפוי להתחרות במכוניות דוגמת פורשה 718 קאיימן ואלפא רומיאו 4C, שכמוהן גם כאן המנוע במרכז, ההנעה אחורית וישנם שני מקומות ישיבה.

זיקה עיצובית למקור
הקופה החדשה מצליחה לשמור על האלמנטים העיצוביים של הדגם המקורי משנות השישים, ואף דומה מאוד למכונית התצוגה שנחשפה לפני כשנה, פרט לניפוחים בכנפיים וחישוקי ה-"18 השונים בדגם הסדרתי. בתא הנוסעים ניתן להבחין במראה פשוט ותכליתי למדי, כשבמרכז הקונסולה ניצב מסך מגע (לא פורט באיזה גודל).
כצפוי, ממדיה של ה-A110 קומפקטיים: אורכה 418 ס"מ, רוחבה 179.5 ס"מ, וגובהה 125 ס"מ (לא נמסר מידע אודות בסיס הגלגלים). לשם השוואה, האלפין ארוכה מה-4C ב-18 ס"מ (400X186X118) וקצרה מה-718 קאיימן בשיעור דומה (438X180X128).

לאלפין החדשה מנוע טורבו בנזין בנפח 1.8 ליטרים (4 צילינדרים) שפותח על-ידי חברות-האם רנו-ניסאן. זה מפיק 252 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ, ומעביר את הכוח לגלגלים האחוריים בסיוע תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. למכונית מקדם גרר של 0.32Cd, היא מסוגלת להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות ולמהירות מירבית (מוגבלת אלקטרונית) של 250 קמ"ש. לביצועים מסייע המשקל עצמי נמוך של 1,080 ק"ג בלבד, גם כאן בערך באמצע הדרך בין המתחרות - 185 יותר מה-4C אך 285 ק"ג פחות מ-718 קאיימן (רובוטית).
כיאה למכונית ספורט מודרנית, ל-A110 מצבי נהיגה שונים המשפיעים על ההיגוי, מערכת הפליטה, בקרת היציבות ותיבת ההילוכים: "רגיל" (Normal) לתנאי יומיום, "ספורט" (Sport) לנהיגה נמרצת ו"מסלול" (Track) לנהיגת מסלול – כך אלפין.
אלפין מציגה A110 – ספורטיבית-רטרו
צילום: מנהל
שיווק בגרסאות שונות
אלפין תחל בשיווק ה-A110 תחילה ב"מהדורה ראשונה" (Premier Edition), ממנה יוצרו 1,955 יחידות. אלו מציעות בעיקר שינויים קוסמטיים ומחירן עומד על החל מ-58,500 יורו (227,000 שקל לפני מסים).
אלפין מציגה A110 – ספורטיבית-רטרו
צילום: מנהל
כל יחידות מהדורת ההשקה הוזמנו מראש כבר בשנה שעברה, כך אלפין, זאת לאחר שהצרפתים פתחו אפשרות להזמנה באופן דיסקרטי. ב-2018, לאחר השלמת המסירות של המכוניות לבעליהן, יחל שיווק את שאר הגרסאות – שמחירן עדיין לא ידוע.