חדשות טובות לעשירי תבל: למבורגיני אבנטדור רודסטר מקבלת גרסת (עוד יותר) ביצועים חדשה. קבלו את ה-S, אחת ממכוניות הגג הנפתח היקרות והחזקות בעולם, עם 740 כ"ס ותג-מחיר של 313,666 יורו (1.32 מיליון שקל) לפני מסים - כלומר המחיר יעמוד על כ-3.2 מיליון שקל כולל מסים בישראל, אם תייבאו אחת בעצמכם. נכון לעתה אין תוכניות לשיווק למבורגיני בכלל והאבנטדור בפרט בייבוא סדיר אצלנו.
פתוחה לביצועים: למבורגיני אבנטדור S רודסטר
צילום: מנהל
ה-S מגיעה חמש שנים אחרי שהאבנטדור רודסטר נחשפה (שש אחרי הקופה), ומהווה למעשה מעין מתיחת פנים של המכונית הבכירה בהיצע למבורגיני. היא מצוידת במנוע V12 בנפח 6.5 ליטר עם 740 כ"ס ב-8,400 סל"ד (רק 100 לפני הקו האדום), ומומנט מרבי של 70.3 קג"מ ב-5,500 סל"ד. מדובר בתוספת של 40 כ"ס להספק המרבי אך במומנט זהה לדגם היוצא.
הביצועים, באופן מעניין, לא השתנו - לפחות על הנייר. האבנטדור S מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.0 שניות, ל-200 קמ"ש בתוך 9.0 ול-300 קמ"ש בתוך 25.0 שניות. המהירות המרבית עומדת על 350 קמ"ש, בעוד תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 5.9 ק"מ לליטר, מה שמסביר את הצורך במיכל דלק בגודל 85 ליטר.
פתוחה לביצועים: למבורגיני אבנטדור S רודסטר
צילום: מנהל
בין החידושים ב-S, מלבד עדכון קל לעיצוב החיצוני, תמצאו גם היגוי אחורי ובלמים קרמיים תקניים (בקוטר 400 מ"מ מלפנים ו-380 מ"מ מאחור). לאבנטדור S תיבת שבעה הילוכים רובוטית חד-מצמדית והנעה כפולה. היא מצוידת בצמיגי 255/30 עם חישוקי "19 מלפנים ו-355/25 עם חישוקי "21 מאחור. עוד נתון מעניין - בעוד שהחישוק מלפנים מציע רוחב שגרתי של "9, מאחור רוחבו "13.
מבחינת מידות, האבנטדור S דומה לגרסה הקודמת, עם אורך כולל של 480 ס"מ, רוחב של 203 ס"מ, גובה של 114 ס"מ בלבד ובסיס גלגלים של 270 ס"מ. משקלה העצמי עומד על 1,625 ק"ג.
פתוחה לביצועים: למבורגיני אבנטדור S רודסטר
צילום: מנהל
למבורגיני תציג את ה-S בתערוכת פרנקפורט השבוע. לקוחות ראשונים יקבלו את מכוניתם בחודש פברואר 2018. כאמור, נכון לעתה לא ידוע על כוונת גורם כלשהו לשווק את דגמי למבורגיני באופן סדיר בישראל - וזאת למרות שמתחרתה העיקרית, פרארי, כבר נמצאת אצלנו, ולאור העובדה שמספר למבורגיני יובאו לישראל בייבוא אישי.