אם למישהו היה עוד ספק, ימי מסך הברזל רחוקים מאד מאתנו. עם פרסום נתוני המכירות למחצית הראשונה של 2008, עולה כי רוסיה עקפה את גרמניה והיא כיום השוק הגדול באירופה מבחינת כמות מכירות. מינואר ועד סוף יוני נמכרו בשוק הרוסי לא פחות מ-1.645 מיליון מכוניות, גידול ענק של 41% לעומת התקופה המקבילה ב-2007. בגרמניה, השוק המוביל באירופה עד השנה, נמכרו 1.63 מיליון מכוניות עד כה השנה. בקצב הגידול הנוכחי צפויות המכירות ברוסיה בשנת 2008 כולה להגיע ל-3.6 עד 3.8 מיליון מכוניות, לעומת תחזית של 3.2 מיליון מכוניות בלבד בגרמניה. בבריטניה, השוק הבא בגודלו אחרי גרמניה, יגיעו המכירות השנה ל-2.5 מיליון מכוניות. במונחים כספיים הגידול בשוק הרוסי מרשים עוד יותר ועומד על 64%. גידול זה נובע משינוי בפרופיל המכוניות הנרכשות: כלכלת רוסיה משגשגת, בין היתר בזכות הכנסות גדלות מנפט ומגז טבעי, והציבור נוטה יותר ויותר לרכב מיובא יקר על חשבון התוצרת המקומית הזולה יחסית. מכירת רכב מיובא עלתה בתקופה המדוברת ב-54% והגיעה ל-785,000 מכוניות, ואילו מחזור המכירות של מכוניות מיובאות עלה ב-68%. מכירות מכוניות השייכות למותגים זרים אך המיוצרות ברוסיה עלו ב-41% והגיעו ל-290,000, ואילו מכוניות של מותגים מקומיים עמדו על 380,000, גידול של 27% בלבד. חלק מנתון המכירות, אגב, שייך ליבוא מכוניות משומשות שהגיע ל-190,000, כ-11.5% מכלל המכירות – וגם כאן ניכר שינוי בטעמו של הלקוח הרוסי, שמעדיף מכוניות משומשות יקרות יותר. מאז 2004 ירד חלקן של מכוניות מייצור מקומי (של מותגים מקומיים או זרים) מ-63% ל-41% בלבד, ובמונחים כספיים – מ-39% ל-25% בלבד. עצם הגידול בשוק הרוסי אינו מפתיע: מדובר במגמה הנמשכת מספר שנים, וצפויה להמשך גם בשנים הבאות. קצב הגידול הוא שהפתיע את מומחי שוק הרכב העולמי ואת הכלכלנים. רק בשנה שעברה פורסמה תחזית אשר דיברה על שנת 2011 כמועד בו יעקפו מכירות השוק הרוסי את אלו של גרמניה. זה קרה כבר עכשיו, שלוש שנים מוקדם מהצפוי. לפי תחזית עדכנית של חברת היעוץ הפיננסי המובילה PricewaterhouseCoopers, מכירות רכב בשוק הרוסי ימשיכו לגדול עד שיגיעו לשיאן ב-2014, כאשר יגיעו ל-6 מיליון מכוניות בשנה (!( - זאת כאשר בשווקי אירופה המובילים המכירות צפויות להשאר פחות או יותר ללא שינוי. בתקופה המדובר צפוי גם לגדול מאד ייצור מקומי של מכוניות, ששיעורו כמחצית מכלל המכירות. המותג המוביל ברוסיה, אגב, הוא... שברולט. אכן כן. בשוק הביתי של שברולט העניינים אמנם יגעים מאד, אבל מסתבר כי יש מקומות בהן המותג משגשג. בששת החודשים הראשונים של השנה נמכרו 125,700 מכוניות שברולט ברוסיה, גידול של 49% לעומת אותה תקופה ב-23007 – וזאת כאשר ב-2007 עלו המכירות ב-70% לעומת 2006! במקום השני מדורגת יונדאי, עם מכירות של כ-103,000 המהוות גידול ענק של 91%. רוסיה היא גם השוק הגדול ביותר של שברולט באירופה. יש לציין כי נתוני המכירה של שברולט כוללים שני דגמי מכוניות מייצור מקומי, במפעל המשותף GM-Avtovaz: שברולט ניווה, למעשה הלאדה ניווה הותיקה בעיצוב עדכני, ושברולט ויווה, משפחתית קומפקטית על בסיס דגם ישן של האופל אסטרה.