נתת לנו Like ב-Facebook?

איזה מחירון עדיף: yad2 או לוי יצחק? - אוטו

אוטו חדשות מקומיות

איזה מחירון עדיף: yad2 או לוי יצחק?

28.01.09 אורלי פלג-מזרחי, גלובס

מחירון הרכב החדש של yad2 מדווח על 40 אלף חיפושים ביום מאז הושק לפני מספר שבועות; במקרים רבים, המחירים ב-yad2 נמוכים ממחירי המחירון של לוי יצחק – לעיתים עד 7%

22 תגובות | תגיות: ליסינג, yad2, לוי יצחק, מחירון רכב

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
לפני מספר שבועות נפל דבר בשוק מחירוני הרכב בישראל (ולא בפעם הראשונה), כשלוח האינטרנט הנפוץ, yad2, השיק מחירון רכב חינמי המבקש להתחרות במחירון הרכב הוותיק של השמאי לוי יצחק.
השוואת מחירי 13 דגמי מכוניות נפוצים שפורסמו במחירון חודש ינואר 2009 במחירון לוי יצחק ובמחירון yad2, מגלה שהמחירים המוצגים בשני המחירונים כמעט תמיד שונים, ושבמרבית המקרים, המחירים במחירון yad2 נמוכים ממחירי המחירון של לוי יצחק, לעיתים עד 7%. כך לדוגמה נוקב מחירון יד 2 במחיר של 97,000 שקל למאזדה6 'אקלוסיב' - מחיר הנמוך ב-6.7% ממחיר המחירון של לוי יצחק לאותו דגם (104,000 שקל). מאזדה3 מ-2006 תימכר על-פי מחירון yad2 ב-75,000 שקל, כאשר על פי מחירון לוי יצחק הרכב נמכר ב-77,000 שקל (הפרש של 2.5%).

במקרים בודדים בדגמים שנדגמו לצורך הכתבה נוקב yad2 במחירים גבוהים מאלה של לוי יצחק; כך לדוגמה מחירה של מיצובישי לנסר מ-2008 ב- yad2 עומד על 117,000 שקלים לעומת 115,000 שקלים עפ"י לוי יצחק (הפרש של 1.7%). רק במקרה אחד מבין 13 המקרים שנבדקו, יש זהות במחיר המופיע בשני המחירונים: פיג'ו 206 XT 1.6 משנת 2006, שמחירה 65,500 שקל.

איזה מהמחירונים נכון יותר? בשלב ראשוני זה קשה לקבוע, אך ב-yad2 טוענים כי המחירים שהם מפרסמים משקפים את המחיר הריאלי של הרכב, כפי שהוא נמכר בפועל. טענה דומה אומרים בלוי יצחק.

לוי יצחק: מהצרכן ועד חברת הביטוח
מזה שנים רבות משמש מחירון לוי יצחק כאורים והתומים של שוק הרכב המשומש, ויש אפילו מי שמכנה אותו בציניות "הדיבר ה-11". במהלך השנים ניסו גורמים שונים לפרסם מחירונים מתחרים, אולם אלה לא שרדו, והשאירו את המונופול בתחום ללוי יצחק.

לפי המחירון של לוי יצחק נקבעים מחירי המכוניות המשומשות. "מחיר מחירון" או "X שקלים מתחת למחיר המחירון" מגדרים את שוק מחירי הרכב המשומש ומונעים, בעצם, מכוחות השוק לקבוע את מחירי המכוניות המשומשות.

עיקר השפעתו באה לידי ביטוי בקרב חברות הביטוח, הקובעות על סמך מחירון זה את גובה הפרמיה שנשלם וכפועל יוצא גם את גובה הפיצוי שנקבל במקרה של נזק למכונית.

לוי יצחק, מפיץ כאמור את חוברת המחירון שלו בתחילת כל חודש וזו נמכרת תמורת 44 שקלים. בנוסף ניתן לקבל בתשלום נתונים מהמחירון באמצעות לוח האינטרנט win-win בשתי אפשרויות: עיון חד פעמי במדורי מחירון רכב בעלות שיחה סלולרית רגילה, או רכישת מנוי (25 שקל למנוי שבועי, 35 שקל למנוי דו-שבועי ו-50 שקל למנוי חודשי). יצחק מעיד באתר על המחירון שלו כי הוא מהווה אוטוריטה בתחום.

ככל מונופול, גם מונופול בתחום המחירים המשומשות אינו מיטיב עם הצרכנים ועל כוחו הרב של יצחק בתחום קביעת מחירי הרכב המשומש בישראל יכול להעיד הסיפור הבא:
בנובמבר האחרון, אחרי תקופה ארוכה בה נמכרו כלי רכב משומשים בעשרות אחוזים מתחת למחירי המחירון של יצחק, הודיע האחרון כי במחירון שיפרסם בחודש דצמבר יירדו מחירי מחירון בשיעור של עד 10%. גורמים בשוק העריכו אז כי בהורדת המחירים מתכוון יצחק להביא ליישור קו וליצירת קורלציה בין מחירי השוק (שירדו משמעותית בחודשים האחרונים) לבין המחירים הנקובים במחירון. יצחק הסביר אז את הצעד בכך שמתוצאות אוקטובר של הסקר החודשי שהוא עורך, לגבי סחירות מכוניות משפחתיות, עלה כי ישנה ירידה משמעותית בהיקף עסקאות מחירי הרכב המשומש וכי להערכתו אחוז העסקאות שבוצעו מגיע ללא יותר מ-20% מכלל היצע המשומשות.

ההשפעה של הודעתו על השוק הייתה מיידית: רוכשים ומוכרים כאחד נמנעו מביצוע עסקאות, לאור ההוזלה הדרמטית הצפויה. מספר ימים מאוחר יותר ביקש לוי להרגיע והצהיר כי ירידת המחירים תהיה מתונה יותר ותתייחס בעיקר לדגמים בהם ההיצע עולה על הביקוש.

לוי יצחק: המחירון שלנו אינו מחירון וירטואלי"
מה אומרים בלוי יצחק על התחרות ועל היעדר זהות במחירים? בתגובה כך נמסר: "מחירון הרכב של חברת "לוי יצחק שמאים וסוקרים" נשען על מוניטין ואמינות בלתי מעורערים, של 40 שנות פעילות כמחירון רכב בלתי תלוי. מחירון לוי יצחק הוא פועל יוצא של מלאכת מחשבת, מאגר נתונים חסר תקדים בהיקפו וניסיון עליו עמלים בעלי מקצוע מהשורה הראשונה בתחום.

"מחירון לוי יצחק אינו מחירון וירטואלי אלא מבוסס על עבודת שמאות מקצועית הנסמכת על חקר שוק הן בין הקונים והן בין המוכרים, ועל כלים ונוסחאות כלכליות שהם פרי ניסיון ומוניטין של שנים רבות. ככלל, המחירים המופיעים במחירון לוי יצחק משקפים נאמנה את שווי כלי הרכב הנעים כיום בכבישי הארץ".

"משקפים את מצב השוק"
אתר האינטרנט yad2 פועל שלוש וחצי שנים, ולדברי רועי שגב, סמנכ"ל הפיתוח האסטרטגי של האתר, מחזיק בכ-85% מהטרנזקציות של מכירות הרכב בישראל. "מדי חודש מתפרסמות אצלנו באתר כ-40 אלף מודעות חדשות למכירת רכב, ועשרות אלפי עסקאות בתחום זה נסגרות בעקבות הפרסום באתר. כיוון שאנחנו מחזיקים לדעתנו במרבית שוק הרכב המשומש, החלטנו כבר לפני שנה וחצי לפתח מחירון, ומאז אנחנו דוגמים את הנתונים ומפיקים מחירון חודשי המשקף את אותו שוק. השקנו את המחירון אחרי שבדקנו את עצמנו תקופה ארוכה".

"אין כאן קריאת תיגר כנגד המחירון של לוי יצחק. מהפכת האינטרנט והשימוש המוגבר בכלים מתקדמים, יוצרים אפשרות להביא בשורה של ממש בתחום. מחירון הרכב של yad2 מפיק נתוני אמת מבוקרים של שוק המשומשות בישראל, ועצם זה שהשירות ניתן חינם, באתר עם מאות אלפי גולשים, הופך אותו כבר עכשיו למחירון נפוץ ביותר במדינה".

כך נקבעים המחירים במחירון yad2
לצורך קביעת מחירי המחירון של yad2 נדגמות 40 אלף המודעות באתר, הכוללות גם את המחיר המבוקש על ידי הקונה. כיוון שהמפרסם יכול לשלוט בפרטי המודעה ולשנות את המחיר הנדרש, נדגם גם נתון זה. לבסוף, מתבקש המוכר לדווח להנהלת האתר את המחיר הסופי של העסקה. לדברי שגב, 80% מהמוכרים משתפים פעולה עם הבקשה ואכן מדווחים על מחיר המכירה. נתונים אלה משוקללים עם רמות הביקושים לדגמי המכוניות השונים לפי חיתוך החיפושים באתר, ומועברים לצוות סטטיסטיקאים המגבשים את מחירי המחירון.
הנתונים המעובדים מועברים לפיקוח משרד השמאים הוותיק מאיר אייל, הבודק את סבירות התוצאות, מספק תובנות לגבי סטיות סטטיסטיות במידה ויש כאלה, ובודק שאכן המחירון באתר כולל את כל דגמי המכוניות הנסחרים בשוק.

שגב: "המחירון שלנו אינו מחירון שוק אלא שיקוף של מצב השוק. מאז הושק המחירון נרשמים בו 35,000-40,000 חיפושים ביום, וזה מוכיח שציבור הצרכנים צמא למוצר כזה. כל מי שניסה בעבר להתחרות בלוי יצחק התייאש כי הייתה לו בעיה להגיע לתפוצה של לוי יצחק. לנו יש את הפלטפורמה, אז אין לנו את הבעיה הזו".

אבל המחירון שלכם, טוב ונפוץ ככל שיהיה, יישאר בגדר קוריוז כל עוד לא יוכר לפחות על-ידי אחת מחברות הביטוח.
"אנחנו נמצאים במגעים עם החברות הגדולות בתחום, ואני מקווה שבעתיד הקרוב יאומץ המחירון לפחות על-ידי אחת מהחברות. ברגע שזה יקרה תיפתח הדלת לתחרות חופשית בתחום, ומי שירוויחו יהיו קודם כל הצרכנים. מהשיחות שקיימנו עד כה, התרשמנו שהחברות בהחלט מוכנות לשקול שינויים. לוי יצחק טבע תרבות צריכה, ומעבר למחירון שלנו הוא ממש שינוי הרגלי צריכה של אנשים. זה תהליך קשה וארוך. כבר היום אנחנו רואים אצלנו בלוח שאנשים נוקבים במחיר רכב, תוך הדגשה שהמחיר מבוסס על מחירון yad2 ומכאן אנחנו מסיקים שההטמעה בהחלט מתחילה".

מה אומרים בענף הביטוח?
כל הגורמים אליהם פנה 'גלובס' בחברות הביטוח השונות הביעו תמיכה בכניסת מחירון חדש לשוק, אולם עקב רגישות הנושא איש מהמרואיינים לא הסכים להיות מצוטט בשמו. אגב, גורמים בענף הביטוח אמרו השבוע כי מצב בו חברות הביטוח כולן נשענות על מחירון אחד חריג בעולם. לדברי אותם גורמים לכל חברת ביטוח בעולם יש מחירון עליו היא מסתמכת, עובדה המאפשרת לצרכנים לקבל הצעות שונות, להשוות ביניהן ולרכוש את ההצעה הטובה ביותר עבורם.

הוראות המפקח על הביטוח מחייבות את חברות הביטוח להסתמך על מחירון ולהודיע למבוטח מהו מחיר המחירון של הרכב ביום רכישת הפוליסה. המחירון מוגדר כקובץ מחירים וכללים שיטתי, מקצועי ובלתי תלוי המשמש לקביעת ערך שוק של כלי רכב מכל הדגמים בין קונה מרצון ומוכר מרצון ואשר מתפרסם ומתעדכן באופן סדיר, ושניתן לעיין בו בכל עת.

לדברי גורמים בכירים בתחום הביטוח, בימים האחרונים יצרו אנשי yad2 קשר עם חלק מהחברות ואלה בוחנות כיום את הנתונים: "בחברות מעריכים כרגע את המהלך של yad2 כמהלך ראשוני. אם הם יוכיחו אמינות במחקר, שיטתיות ואמינות, לא תהיה כל מניעה לעבוד איתם".
גורמים אחרים מסרו כי מבחינה ראשונית של המחירון נראה כי מנגנון איסוף הנתונים של yad2 טוב ונכון, אולם יש לראות כיצד הוא יתפתח. לעומת ההססנות שמפגינים לפחות כרגע בחברות הביטוח, באגף הפיקוח על הביטוח דווקא מעודדים כניסת מחירון נוסף לתוקף. לדברי לי דגן, סגנית בכירה לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, המפקח על הביטוח יברך על קיומה של תחרות בענף מחירוני הרכב, כמו גם בענפי הביטוח השונים.

הכתבה מתוך מערכת אתר גלובס

22 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 22
    דיי למונופולים מי צריך את לוי יצחק תפתחו את השווקים לא נעים לחיות פה   ל"ת

    ללא תוכן

    18.03.14 | 20:50tt

  • 21
    הרכב שלי אחרי טוטאל לוסט

    הונדה סיוויק 2002 מחירון יד 2 31000 ש"ח מחירון יצחק לוי 24000 ש"ח מהביטוח אני מקבל 22000 ש"ח ועכשיו אני מעונין לקנות רכב...

    23.03.13 | 20:31דרור

  • 20
    תודה רבה אסף

    ממש עזרת לי מאוד

    26.08.12 | 15:11מנחם

  • 19
    קרב המחירונים

    מחירון רכב אינו מדע מדויק,לכל היותר מהווה נקודת מוצא למו"מ בין המוכר לקונה.נדירים המקרים בהם הרכב נמכר במחיר מחירון,ישנם לא מעט פרמטרים המשפיעים,בסופו של דבר-על "סגירת העיסקה"
    לוי יצחק הצליח במקום שרבים וטובים אחרים נכשלו.הוא לא אשם בכך, שהשאירו לו"שדה מופקר" וכל שהיה עליו לעשות, פשוט- לבוא ולקחת.
    חברות הביטוח אימצו אותו אל ליבם בחום- למה לא??- "מה לא ככה"??
    חברות הביטוח יודעות היטב כיצד להתמודד,אם וכאשר תגיע תביעה- אך בכריתת חוזה הביטוח,הן שולפות את "האורים ותומים" ו/או את "הדיבר ה-11".!לגבי השיפוי, "דיה לצרה בשעתה"
    חב' הביטוח דאגו ובנו לעצמם מנגנוני הגנה, לעילא ולעילא- אין מה לדאוג, הן אינן משלמות לפי המחירון,אשר לפיו גבו את דמי הביטוח.אם כך, מה רע- בשיולב הידים הזה, -זה לא ניזוק וזה לא חסר.
    כמו בכל דבר, גם במקרה הזה יגיע הסוף. היו מי שילמו על כך, אותה פרה חולבת,אשר ממנה ניזונים עוד רבים וטובים.אלו היו" מיבשי הביצות" של ימינו", אלו היו אשר "שכבו על הגדר", הציבור אשם ורק הציבור, בכך שקיבלו את "השילוב", "כגיזרה משמים". ישנתם-שילמתם!!!
    שימו לב לתגובתו של מס'8,ללקק את האצבעות.

    14.05.10 | 22:21סוכן ביטוח

  • 18
    המחירון של יד 2 יותר ריאלי אין הגיון למחירון של לוי יצחק   ל"ת

    ללא תוכן

    21.12.09 | 17:50saed

  • 17
    שמאי

    net.שמאי-רכב.www

    http://yosssi.fav.co.il/

    18.11.09 | 20:58שמאי

  • 16
    הבלוף של יצחק לוי

    יבאתי טויוטא קאמרי הייבריד מודל 2009 בסכום של 175000 ש"ח. בבואי לעשות ביטוח במחירון של לוי יצחק מופיע הדגם במחיר 225000 ש"ח. יש לציין שליבואן בארץ אין דגם כזה. אז איך לוי יצחק קובע את המחיר. תשובה .....................................................

    25.07.09 | 00:13זאב

  • 15
    למרות המחיר אני מעדיף את המחירון של לוי יצחק. אני חושב שהוא רציני יותר.   ל"ת

    ללא תוכן

    25.03.09 | 22:39אלי

  • 14
    13 כנס אתה טועה

    שים לב במחירון יד2 כל הרכבים הספורטיביים ששחוטים אצל לוי יצחק במחירון יד2 הם נהנים ממחיר שוק גבוה ובצדק .

    03.02.09 | 09:02רמי

  • 13
    הבעיה שמי שמשתתף פה זה לא אחוז מקהל הצרכנים של יצחק לוי

    הבעיה שמי שמשתתף פה זה לא אחוז מקהל הצרכנים של יצחק לוי
    ענף חובבי הרכב כה קטן שלא יהיה לנו השפעה על לוי יצחקץיד 2 והלאה

    03.02.09 | 00:13משה

  • 12
    יד 2 אמין יותר,לוי יצחק מונופול וקובע מחיר גבוהה!   ל"ת

    ללא תוכן

    02.02.09 | 09:10שמאי

  • 11
    יד2 כל הכבוד גם מאוד נסודר וגם בלי כסף   ל"ת

    ללא תוכן

    01.02.09 | 14:51רפי

  • 10
    אוטו מאושרים

    לפני כחודשים כתב דני במגזין שחייב להפסק המצב בו שולט לוי יצחק ושיצא חוק שאין אישור לאף אדם זר לשלוט במחירונים. כך כתב דני פרמצ'ינקו. והנה הגיע הישועה
    דני מה שנותר לך הוא לחייך ואנו איתך.

    01.02.09 | 12:02קשקושה

  • 9
    יד 2 הרבה יותר מדויק הוא משקף את המחיר האמיתי של המכירה

    הרי תמיד מכרו מתחת למחירון יד 2 מבצע מדגם אמיתי

    29.01.09 | 21:09יאיר

  • 8
    זה עוד לא התחיל... כנסו

    לוי יצחק, בריון אגרסיבי ששולט בשוק אותו הוא ממציא, רק מתחיל להבין שהקרקע נשמטת תחת רגליו. חכו, חכו - עוד יהיה בלגן. בסוף ברור שהפעם זו באמת תחילת הסוף של הבדיחה הזאת שנקראת המחירון של לוי יצחק.

    29.01.09 | 08:01סוחר רכב

  • 7
    היום כולם קונים ומוכרים לפי מחירון יד2

    לוי יצחק כבר לא רלוונטי !!!!

    28.01.09 | 23:28רמי

  • 6
    די לקומבינות של המונופולים

    נתנו ללוי יצחק במה והוא שולט על שוק של מליוני שקלים אם לא מיליארדים. מי ממנה אותו להחליט שמזדה יורדת 10% ? הרי הוא חותך מחיר ב 10,000 ש"ח ואם יש 50,000 רכבים בכביש תבינו איזה טרור.... ואז, יבואו ויבקשו שיוריד 5% תמורת בונוס יפה אולי ? למחשבה...

    28.01.09 | 22:15ישר מהלב

  • 5
    הגיע הזמן מחירון יד2 מצויין וריאלי

    במשך שנים, עשה רושם שהמחירון של לוי יצחק לא אובייקטיבי וגם העלאת המחירים החפוזה בינואר שיקפה כנראה כניעה לגורמים אינטרסנטיים ולא לירידה במחירים עקב שינוי שנת הדגם.

    28.01.09 | 18:17שלמה כהן

  • 4
    מה שהולך לקרות זה הדבר הבא...

    מחירון לוי יצחק שברוב המקרים יחזיקו מוכרי הרכב..
    ומחירון יד2 שבו ינפנפו הקונים. יהיה מעניין

    28.01.09 | 13:47ציניקן

  • 3
    רק אוטו!

    אחד צנפה ואחד טרפה!
    אני רק בעד אוטו

    28.01.09 | 13:18בולי

  • 2
    בהצלחה ליד2 הגיע הזמן!

    לוי יצחק חגג שנים על הגב שלנו הקונים הקטנים במחירי רכב משומש יקרים מדי ולא משקפים את השוק ועוד לקח ימבה כסף על החוברת המצ'וקמקת שלו.
    יד2 מספק מחירון נוח אמין משקף וחינםםםםםםםם!
    יישר כוח

    28.01.09 | 13:17סער

  • 1
    yad2 או לוי יצחק? לא זה ולא זה   ל"ת

    ללא תוכן

    28.01.09 | 12:46עמי

במקרים בודדים בדגמים שנדגמו לצורך הכתבה נוקב yad2 במחירים גבוהים מאלה של לוי יצחק
מחירון לוי יצחק אינו מחירון וירטואלי אלא מבוסס על עבודת שמאות מקצועית הנסמכת על חקר שוק הן בין הקונים והן בין המוכרים
אין כאן קריאת תיגר כנגד המחירון של לוי יצחק. מהפכת האינטרנט והשימוש המוגבר בכלים מתקדמים, יוצרים אפשרות להביא בשורה של ממש בתחום



















דברים שעשיתי עם מנוע של סובארו (שטח 47)

לגלריה המלאה
אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)