נתת לנו Like ב-Facebook?

מאזדה CX-5 מול ניסאן קשקאי: מבחן דרכים השוואתי - אוטו

אוטו מבחני רכב

מאזדה CX-5 מול ניסאן קשקאי: מבחן דרכים השוואתי

22.06.12 גיא רוטקופ |   צילם: תומר פדר

מאזדה חוזרת לתקוף את השוק עם מתחרה חדש לאחת הקטגוריות החמות בשוק, יצאנו לעמת את ה-CX-5 עם הניסאן קשקאי

39 תגובות | תגיות: מאזדה, ניסאן, ניסאן קשקאי, קשקאי, גיא רוטקופ, מבחן דרכים, מבחן השוואתי, מאזדה CX-5, CX-5, CX5

לפרטים
auto.co.il icon
*ציין שם
*ציין טלפון *טלפון שגוי

הפרטים נקלטו במערכת, ניצור איתכם קשר בהקדם

v-icon
סגור
מאזדה כבר לא מובילה את שוק הרכב, אחרי 15 שנים של שליטה ללא עוררין בשוק הרכב הישראלי. הסיבות לאובדן הבכורה רבות, אבל אחת מהן היא היצע מוצרים מוגבל יחסית, עם "חורים" בקטגוריות חשובות כגון קטגוריית המיני והפנאי. בזה בדיוק אמור לעזור לה רכב הפנאי החדש – מאזדה CX-5. מדובר במכונית חשובה מאוד עבור היבואנית המקומיצ, וכל יונדאי ix35, ניסאן קשקאי או קיה ספוראטז' שאתם רואים על הכביש, יסביר לכם בצורה הטובה ביותר עד כמה. אז כדי לברר האם יש ל-CX-5 סיכוי אמיתי לשנות את המגמה במאזדה, ועד כמה טכנולוגיית הסקייאקטיב (SkyActive) המדוברת באמת מקיימת את ההבטחות, זרקנו אותו ישר למים העמוקים, לעימות ישיר מול מנצח המבחן ההשוואתי הקודם שערכנו בקטגוריה, הניסאן קשקאי.
 

מבחן החניה
ג'יפונים קונים מכמה סיבות, אבל אחת החשובות שבהן – גם אם לפעמים לא באופן רשמי או אפילו מודע – היא המראה – ה"פוזה". ה-CX-5 בהחלט עושה את העבודה בהיבט הזה – הוא נראה מצוין ועדכני מאחור ומהצד (אם כי החרטום מעט מוארך מדי), אך במבט מלפנים העסק כבר עובד פחות טוב, כשמשהו בפרופורציות, עם הגריל המגודל, לא לגמרי מסתדר. הצבע הכחול-חזק של רכב המבחן (בטח בקטלוג הוא מופיע כ"כחול אוקיינוס סוער" או משהו ציורי אחר) מחזק את האפקט, וכך גם חישוקי ה-19 אינץ'(!) של הגרסה המאובזרת. בסעיף המחיר ה-CX-5 מתחיל ב-161,000 שקלים לגרסת הבסיס ו-175,000 שקלים לרמת האבזור שכאן, שמוסיפה את החישוקים המגודלים (במקום 17 אינץ'), גג שמש ומצלמת רוורס, כאשר בשני המקרים מדובר בגרסאות הנעה קדמית.

ניסאן קשקאי הוצג ב-2007, ועבר מתיחת פנים ב-2010 – ממש לפני הפנסיה במונחי עולם הרכב, אבל מתיחת הפנים עשתה עבודה טובה בלשמור על מראה זורם ונאה, בעיקר מלפנים ומהצד, וגם כאן צבע האדום-יין העמוק של רכב המבחן עושה עם העיצוב חסד. הקשקאי מוצע עם הנעה קדמית, במחיר התחלתי של 159,000 שקלים או 175,000 שקלים לגרסה המאובזרת יותר (מתוך שלוש רמות) שהתייצבה למבחן ומוסיפה בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת, חיבור USB למערכת השמע, חישוקים קלים וגג פנוראמי. רגע, יש עוד – מתברר שגרסת הבסיס לא כוללת גם את חיישני הגשם, הגגון ופנסי הערפל שקיימים בגרסה זו, מה שהופך את גרסת הכניסה של הדגם לדלה.
 
 

כניסה לתא הנוסעים של מאזדה CX-5 מפגישה אותנו עם עיצוב המזוהה מיד כמאזדה בזכות פקדי המיזוג העגולים המוכרים משאר דגמי החברה. נציין לטובה את רמת האבזור הגבוהה של הדגם, כאשר כבר בגרסת הבסיס תקבלו מסך מגע השולט על מערכת הקול ועל קישוריות הבלוטות', בקרת אקלים מפוצלת, ובקרת שיוט כסטנדרט. חבל רק שהצבע השחור שולט בתא ביד רמה, ופוגע בתחושת העושר, כשרק הנגיעות הכסופות בדלת עוזרות להאיר מעט את הקדרות הכללית. ואם רוצים להיות קטנוניים, אז גם הגרפיקה במסך המגע קצת מיושנת, אם כי התפעול נוח וקל.

ה-CX-5 מרשים עם איכות חומרים טובה בחלק העליון ובסדר בשאר המקומות. פתחי המיזוג מעט קטנים (אם כי המזגן עצמו מצוין) והם מקפיאים את הידיים. בכל הקשור למרווח אין תלונות בשום כיוון, אם כי המושבים מלפנים מעט קצרים ולא כולם אהבו את תנוחת הנהיגה. במושב האחורי אין מיזוג, אבל גם כאן המרווח נדיב, למעט מרווח הברכיים שהוא בסדר ולא יותר, וגם כאן חלק התלוננו על מבנה המושב עצמו ועל הגישה למושב האחורי, שמופרעת על ידי קשתות הגלגל הגדולות.

כניסה לתא הנוסעים של הקשקאי מזכירה מיד שמדובר בכלי לא צעיר – התחושה פחות עדכנית ויותר פשוטה מאשר ב-CX-5. איכות החומרים לא אחידה כאשר בחלק מהמקומות תמצאו פלסטיק רך ובחלק אחר פלסטיקים קשיחים ופשוטים יותר. מצד שני, שילוב הצבעים בתא עדיף על הכל-שחור של מאזדה. הגג שבגרסה המאובזרת מוסיף לאווירה, וגם כאן תקבלו קישור בלוטות' כסטנדרט, אבל המרווח פחות טוב במובהק. מושב הנהג גבוה מדי גם במצבו הנמוך, ומצרף לגג שהוא נמוך יחסית לכלל גם מרווח ראש בעייתי לגבוהים. בשאר המדדים לא חסר מקום מלפנים והמושבים עצמם היו נוחים מאוד.

במושב האחורי הקשקאי מפגין בסיס גלגלים שקצר ב-7 ס"מ משמעותיים בדמות מרווח ברכיים פחות טוב משמעותית, וגם אנשים בעלי גובה ממוצע עלולים למצוא את עצמם נוגעים במושב מלפנים. במרווח הראש המצב כבר יותר טוב, וגם כאן אין מיזוג למושב האחורי. ה-CX-5 מציג יתרון גם בסעיף תא המטען, עם תא מעט גדול יותר וללא סף הטענה בולט שמפריע בקשקאי. נציין לטובה גם את קיפול המושבים הנוח ב-CX-5 שמתבצע על ידי משיכת ידית בתא המטען.

וורום-וורום
ה-CX-5 הוא הרכב הראשון של מאזדה שמיישם את טכנולוגיית ה-SkyActive שלה – שם מפוצץ של מהלך להשגת חיסכון בדלק בדרך של מיצוי הטכנולוגיות הקיימות. כלומר שבמקום טורבואים ומנועים חשמליים, מאזדה חסכה משקל, תכנתה את תיבת ההילוכים עם חיסכון בדלק בראש היעדים והתמקדה בהפיכת המנוע לחסכוני ככל האפשר. התוצאה היא מנוע בעל יחס דחיסה גבוה (13:1, אבל שעדיין עובד על אוקטן 95), שמפיק מ-2.0 ליטר 155 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-20.2 קג"מ ב-4,000 סל"ד. אל המנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה, ולמרות שהוא גדול מהקשקאי, הפרש המשקל לא גדול. על הכביש זה מתרגם לכך שה-CX-5 נעים לנהיגה, המנוע שקט יותר מזה של הקשקאי, ובכלל האוטו שקט למדי למעט בשיוט במהירות גבוהה. המנוע מתחזק במעלה הסל"ד ומציע זריזות טובה, אבל התיבה מעדיפה להימנע מהורדת הילוכים כדי לחסוך בדלק, ובניגוד לעבר, באוטו הזה של מאזדה צריך באמת להתכוון לזה כדי לקבל קיק-דאון – מה שנותן מדי פעם תחושה עצלה משהו.
 
 

לקשקאי מנוע 2.0 ליטר גם כן המספק 140 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-20 קג"מ גם כן, אבל רק ב-4,800 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה, עם 6 יחסי העברה מתוכנתים מראש. התיבה מסתירה היטב את ה"אופי הרציף" שלה, ובנהיגה רגילה היא שותפה נעימה וחלקה למלאכת הנהיגה ותורמת לתחושה הזריזה שמייצר הקשקאי. במבחני התאוצה היו שתי המכוניות קרובות מאוד – ניסאן הובילה במעט בתאוצות מהמקום, כשבתאוצות הביניים המצב הפוך.

ומה לגבי צריכת הדלק? ה-CX-5 הצליח לשמור על יתרון ברור מול הקשקאי, עם 8.6 ק"מ לליטר בימי המבחן מול 7.9, ו-14 ק"מ לליטר בשיוט לעומת 13.3. האמת היא שאחרי כל הרעש היח"צני, ציפינו לפער גדול יותר, אבל אובייקטיבית מדובר בהישג מכובד בהחלט של ה-CX-5 המעט כבד וגדול יותר.

גם בסעיף הנוחות, כמו בסעיף הביצועים, שני כלי הרכב קרובים בסך הכל למרות הבדלים בביצועים, ושניהם נוחים ונעימים בסך הכל. בעיר, צמיגי הענק שנועל ה-CX-5 הם לא נקודת פתיחה אידיאלית, וזה מורגש בקושי להתמודד עם שיבושים קטנים ורצופים (דבר שגרסת הבסיס, עם חישוקים מעט שפויים יותר, עושה מעט טוב יותר). אבל המתלים מכוילים נכון ומפגינים יכולת בהתמודדות עם שיבושים רציניים יותר. הקשקאי לעומת מגהץ טוב יותר את חטטי האספלט, אך מתבלבל מול פגמים מהותיים יותר בפני הכביש, ומייצר רעשי מתלה מטרידים. מחוץ לעיר שני הג'יפונים נוחים למדי, וההבדלים ביניהם קלים מאוד. ב-CX-5 יש יותר רעשי רוח במהירות גבוהה, אך הקשקאי מעביר יותר רעשי כביש אל תא הנוסעים.

הקשקאי הוא לא אוטו רע בכביש המפותל – כל זמן שלא תנסו ללחוץ אותו אל הקצה, תיהנו משיתוף פעולה מלא, עם מנוע זריז וזרימה טובה בין הפניות, למרות ההגה הלא מבריק ומעט זוויות גלגול. ה-CX-5, כמצופה מחברת הזום-זום, מרגיש דינאמי יותר, ובאופן משמעותי. זה מתחיל עם הגה טוב יותר (למרות משקל מלאכותי סביב המרכז), ממשיך בתגובה נמרצת של השלדה להפניית ההגה ונימוסי פניה טובים. ניתן להוציא את הזנב מעט אם תרצו והוא מרגיש בבית בכביש המפותל, והעלה חיוך קל אצל כל הבוחנים.
 
 

אבק פסגות
וירדנו גם לשטח. נכון, לא מדובר בגרסאות ההנעה הכפולה, ועם זוויות המרכב האלו גם הנעה משולשת לא ממש תעזור. אבל אנו מניחים שמי שקנה "ג'יפ", רך ככל שיהיה, יעז מדי פעם להמשיך עוד קצת בשביל לא מוכר – וזה גם מה שאנחנו עשינו. הקשקאי סופג את שיבושי השביל בצורה סבירה כל זמן שהמהירות שפויה והשיבושים צנועים, אך כמו בכביש המפותל, מתבלבל אם דורשים ממנו יותר מדי. מאזדה CX-5 לעומתו מרגיש יותר "מקשה אחת" בשטח, ומבצע גם פה עבודת מתלים מעט טובה יותר. בעליות מסולעות ה-CX-5... נו, ברצינות. שני הכלים הללו לא מיועדים ליותר משבילים מפולסים, ושם הם בסדר – אבל חשוב לזכור את מגבלותיהם.
 

חילופי שלטון
הקשקאי של ניסאן הוא עדיין אוטו טוב. יש בו משהו נעים, הוא נוח, יחסית חסכוני, והוא לא גדול מדי ויתאים גם להתנהלות עירונית למי שמפחד ממכוניות גדולות אבל רוצה לשבת גבוה. אבל הקשקאי כבר לא צעיר, וזה מורגש במיוחד בהשוואה הישירה ל-CX-5. בפשטות – מאזדה CX-5 עדיף ברוב הסעיפים והוא חבילה טובה יותר. כמעט בכל סעיף ה-CX-5 אוסף יותר נקודות מהקשקאי, ובסופו של דבר הוא מנצח את המבחן בקלות. נכון, הוא לא מושלם (תא נהג שחור ותנוחת נהיגה) אבל כחבילה, נראה שלמאזדה יש שוב קלף מנצח ביד שיגרום למתחרים להזיע.
  • נתונים טכניים
  • ניסאן קשקאי
  • מאזדה CX-5
תצורהטורי טורי
נפח מנוע2.0 ל' 2.0 ל'
סוג מנועבנזין בנזין הזרקה ישירה
הספק140 155
הנעהקדמית קדמית
תיבת הילוכיםאוטומטית רציפה אוטומטית
מערכות עזר בטיחותיותABS, EBA, ESP, EBD, עיגוני ISOFIX, ביטול כרית אוויר לנוסע. ABS, ASR, EBA, ESP, EBD, ביטול כרית אוויר לנוסע.
בסיס גלגלים263 ס"מ270 ס"מ
אורך433 ס"מ455.5 ס"מ
רוחב178 ס"מ184 ס"מ
גובה161.5 ס"מ167 ס"מ
זווית גישה--
זווית נטישה--
מרווח גחון18.8 21
מהירות מרבית183 קמ"ש187 קמ"ש
0-100 ש'10.7 ש'9.1 ש'
פליטת co2--
ציון מבחן ריסוק50 -
מחיר189,800 ש"ח179,500 ש"ח

38 תגובות לכתבה

לקריאת כל התגובות ברצף
  • 38
    צריכת דלק הידעתם?

    שבוע שעבר שכרתי באיטליה ניסן קאשקי 1.6 ליטר דיזל . הרכב סוחב כמו מנוע 2.0 ליטר . צריכת דלק מוצהרת על ידי היצרן 25 קמ לליטר בפעל עשתה 17 קמ לליטר במהירות גבוהה . אבל בנהיגה רגועה אפשר להוציא יותר מ20 קמ לליטר. למה לא מייבאים את הדגם הזה לארץ? אולי לא משתלם לממשלה ליבא רכב זה מכיוון שיוריד את גבית המיסים על הדלק?

    15.10.12 | 22:55הראל מ

  • 37
    ממיהו יודע אם יביאו את ה-cx-7 ן-cx-9   ל"ת

    ללא תוכן

    27.09.12 | 10:32m345y

  • 36
    משהו לא מסתדר לגבי ההאצה ל100....

    איך יכול להיות ששתיהן מאיצות באותה מהירות כאשר המאזדה עושה 9.5 ל100
    והניסאן עושה 10.7
    אולי יש טעות של הכתב?

    05.09.12 | 21:07רון

  • 35
    מאזדה

    אין מה לומר מאזדה שיחקו אותה עם ה cx5

    07.08.12 | 23:39ביל

  • 34
    2 הדגמים במבחן טובים אבל,,,,,,,,,

    למה לבזבז 50 k אם אפשר להנות בג'יפון מעולה
    סקודה יטי עם מנוע טורבו קטן שנותן להם להריח
    את האגזוסט שלי.

    27.07.12 | 18:01פחו נוסע ביטי ידני

  • 33
    מה שלא כותבים זה שליונדאי IX35 יש מנוע טורבו דיזל מצויין

    ולאף אחד מהמתחרים אין את זה בארץ והמנוע גיר הזה עושים את ההבדל עד כדי שהוא כפול בכוחו מול המתחרים . חסכוני בכמעט חמישים אחוז מהם ....ולא עולה כל כך הרבה יותר כסף ....ועם המחירים של הדלק היום ...הוא פשוט טוב יותר מכולם ......גם מאחיו ( שאתם צריכים לבדוק היכן מייצרים אותו הספורטז לא מיוצר בקוריאה )

    26.07.12 | 20:12יובל ל

  • 32
    כבעל קשקאי - המנוע והגיר מצויינים. הנוחות טובה , אבל קורולה שברשותי עדיפה וגם שקטה יותר בשיוט   ל"ת

    ללא תוכן

    11.07.12 | 08:55בעל קשקאי

  • 31
    הפאק היחידי שאני מוצא בקשקאי הוא עיצוב הפנים המזעזע שלו

    ולעומתו למאזדה יש עיצוב פנים ממש 'באוורי' והיי-טקי. הגה שטוח בתחתית והכל היה מושלם.

    04.07.12 | 15:31B

  • 30
    לא קונה מאזדה גם אם יתהפך העולם

    כן איתכם סיימתי .

    26.06.12 | 10:41גיל

  • 29
    מעניין שבקונסומר ריפורטס המזדה מתוארת כנוקשה עם רעש כביש בולט   ל"ת

    ללא תוכן

    25.06.12 | 07:29חילוקי דעות בין המבחנים

  • 28
    הזמנתי CX5 שחור

    לאחר נסיעת מבחן שעשיתי על כל המתחרים, אין אחד שמגיע לרמה שלו. פשוט קרוסאובר מצויין.

    24.06.12 | 21:05רענן

  • 27
    ועוד איך רלבנטי

    הקשקאי גם ניצח את המבחן הקודם (מול התאום מיונדאי) וגם מוכר יותר מהספורטאז׳, אז אני מבין שבטלקאר מוכנים להעסיק כל אחד, אבל לפחות שיבנו לכם איזה נוסח תגובות נורמאלי...

    24.06.12 | 19:16אביגדור

  • 26
    חבל על מאזדה,

    שהם מנסים כל כך ויוצא להם רק רכב בינוני. תחום רכבי הפנאי בארץ הוא חזק יחסית בישראל ויש עדיפות ממנה פי כמה..
    הייתי לוקח את הספורטאג' החזקההרבה לפני שהייתי עולה על הCX5.

    24.06.12 | 18:40ben

  • 25
    עוד בנושא הגיר

    כפי שהבנתי, חלק מהחסכון במזדה נובע מכך שיש נעילה מכנית של הגיר. מדובר בהעברה חלקה כמו בגיר אוטומטי רגיל ואז, מתבצעת נעילה מכנית שקושרת את המנוע לגלגלים, בלי ההפסד של ממיר מומנט המאפיין את כל האוטומטות.
    איך לא חשבו על זה קודם [למעט למשל בלקסוס הדולה]
    כל הכבוד למאזדה.

    24.06.12 | 17:28אלי

  • 24
    כבר לא רלוונטי

    אם כבר מבחן דרכים תעשו על הספורטז' היא הרבה יותר מסקרנת ורלוונטית לשוק הישראלי.

    24.06.12 | 13:55אביחי

  • 23
    תגובה ל21 ו20

    משעמם בקרסו אה? תבינו, המאזדה CX5 לא רואה בכל פרמטר את הקשקאי. ולא רק אותו, את כל הקרוסאוברים שמתחרים (או יותר נכון, מנסים) בו.

    יחי המלך החדש!

    24.06.12 | 13:44צ'ונג

  • 22
    בכל המיבחנים בעולם המזדה לוקחת .ובגדול !   ל"ת

    ללא תוכן

    24.06.12 | 11:42ניר

  • 21
    צריך לזכור שהקשקאי לקח מול היונדאי המצועצעת ופיז'ו 3008 , אז קצת כבוד

    נסיעה רכה + מנוע וגיר מצויינים, ועדיפים על כולם, כולל המזדה ההססנית.
    הוא באמת קטן יחסית, ולכן הוא האוטו הכי טוב בעיר.

    24.06.12 | 09:58הבוחן, פעם 2

  • 20
    צריך לזכור שהקשקאי לקח מול היונדאי המצועצעת וה , אז קצת כבוד3008

    מדובר באוטו רך ונוח, עם מנוע וגיר מצויינים, ועדיפים על כולם, כול המזדה.

    24.06.12 | 09:50הבוחן

  • 19
    אלה בכלל מחירים ל 2X4!! לכו תקנו 4X4 אמיתי יד 2

    והמזדה נראית כמו מזדה 3 מנופחת. על הקשקאי אין מה לדבר-לא מבין איך יש לדבר הזה קונים!

    23.06.12 | 19:29איזה אנשים טמבלים

  • 18
    תגובה ל9

    אם תקרא, תראה ששני הדגמים מאובזרים. ו

    23.06.12 | 19:15אנטוניו

  • 17
    אבאל'ה,תחליף לי את המיני בכזה.אבל בצבע אדום. בבקשה.

    כל הכבוד למאזדה.באמת נראה טוב על הכביש.
    שיחקו אותה.

    23.06.12 | 13:37בלונדינית אמיתית.

  • 16
    הקשקאי צריך לעלות 20000 פחות ,בשביל להיות ראוי להשוואה.   ל"ת

    ללא תוכן

    23.06.12 | 10:59אסי

  • 15
    לכל המגיבים הלא מעודכנים!

    היו כבר מבחנים של המאזדה מול היונדאי, הקאיה והסובארו החדשה בכל אתר אפשרי כולל בעיתונים. המאזדה לקחה את כולם בגדול! ומעניין בכל המבחנים שקראתי כל המגיבים המתוסכלים שאין להם מאזדה cx5 טענו שהבוחנים לא אמינים ומעניין כל הבוחנים משוחדים! מספיק עם הקנאה תתמודדו ותלמדו לפרגן המאזדה cx5 לוקחת את כולם בגדול ובהכל.

    23.06.12 | 09:39דן

  • 14
    הCX-5 הזה פשוט מושלם

    חזרתי מנסיעת מבחן ממנו מאד מרוצה, אין ספק שזו החבילה הטובה ביותר כיום בשוק הקרוסאוברים.

    23.06.12 | 00:45רזיאל

  • 13
    מאזדה אלופים ברכבים ומשלבים המון כייף בנהיגה.   ל"ת

    ללא תוכן

    23.06.12 | 00:02רם

  • 12
    הקשקאי מביש רמת חומרים של רכב סיני מלפני 10 שנים

    ישבתי בכזאת רק לפני כמה ימים ונדהמתי מאיכות הפלסטיק הנמוכה של הדשבורד כל רכב מכל קטגוריה לרבות רכבי המיני החדשים ב- 60 א, שח מציגים איכות גבוהה יותר. ואנשים עוד משלמים על החרא הזה מחיר מטורף. המאזדה בכלל לא רלבנטי תא מטען מגוחך של 400 ליטר וצפיפות באזור הברכיים פשוט בדיחה למה צריך את כל הגודל החיצוני הזה פשוט תכנון בסיסי גרוע של רכב. סקודה יטי שקצר מהמאזדה בהרבה מציג נפח תא מטען זהה ומרווח פנים זהה ומחיר נמוך בהרבה יחי ההבדל הקטן בתכנון רכב מוצלח.

    22.06.12 | 17:35אמנון

  • 11
    ל4 ול 10

    ל4-אתה צודק וטועה כי-נכון ההשואה לא רלוונטית,אך יש להשוות לא ליונדאי וקיה כי הם רמה אחרת(יותר נמוכה), אלה לטויוטה ראב4 ופולקס טיגואן.
    ל10-רמה הבסיסית של מאזדה עדיפה על הבינונית של קאשקאי- תעשה חושבים טוב טוב ותראה.מחיר גג לקאשקאי אסנטה=150 לא יותר.
    הייתי שוקל גם את אופצית אוטלנדר שיוחלף גם אך עדיין...

    22.06.12 | 16:58יוקי

  • 10
    תמורה למחיר

    לא בטוח שהמאזדה עדיף בגלל שבמאזדה לא יעשו לכם הנחה במחיר ובניסאן ימכרו לכם את רמת הביניים עם גג הזכוכית וכל האבזור במחיר של רמת הכניסה במאזדה, זה הרבה כסף וגם תמורה עדיפה בהרבה, וגם הריפודים הבהירים הרבה יותר מוצלחים מהשחורים וזה משמעותי

    22.06.12 | 16:31שחר

  • 9
    רק חבל שהכתב לא אובייקטיבי!!!

    מעניין מי הזמין את הכתבה וכמה שלמו לו, קיבל הנחה יותר גדולה וכו...
    יש עובדות שחבל שהכתב מעוות את המציאות החל ממחירים לא נכונים, לשם את הזגם המפואר של ניסאן מול דגם נחות של מאזדה?
    ויש המון השוואות והמות פרטים שאינם נתנים את התמונה המלאה!
    ממש נמוך!

    22.06.12 | 15:47יורם

  • 8
    זה נבלה וזה טריפה. עדיף טריוס יד שנייה

    22.06.12 | 15:11וסוזוקי זה המיץ של הזבל

  • 7
    עדיף סוזוקי גרנד ויטרה ................   ל"ת

    ללא תוכן

    22.06.12 | 13:41עמי

  • 6
    ל-2 הכובען - אליסה נכתב אמנם באנגלית, אבל "אינטיריור" הוא פשוט "פנים" בעברית

    שימוש בהתלעזות לא מעידה בהכרח על השכלה טובה יותר של הכותב, אלא דווקא בפלצנות (לא מילה עברית תקנית. סליחה).
    שבת שלום.

    22.06.12 | 13:34המפטי דמפטי

  • 5
    ל-2 הכובען - אליסה נכתב אמנם באנגלית, אבל "   ל"ת

    ללא תוכן

    22.06.12 | 13:32המפטי דמפטי

  • 4
    השוואה לא רלוונטית

    עם כל הכבוד לקשקאי, הרכב הזה כבר פאסה.
    תעשו השוואה לרכבים הרלוונטים יותר כמו היונדאי IX35 והקיה ספורטאז'. הם נמכרים בכמויות הרבה יותר גדולות ושניהם יותר טובים מקשקאי.
    ממתין למבחן האמיתי...

    22.06.12 | 12:49עמרי

  • 3
    ג'יפ נחמד וטוב לכל דבר באמת שווה   ל"ת

    ללא תוכן

    22.06.12 | 12:35m3e46

  • 2
    כמו שנאמר בכתבה הקשקאי...

    כבר בסוף חייו ומחליפו יגיע ב2013 שיצוייד במנוע מוגדש בנפח 1.2 וט.דיזל 1.6 ,הם ללא ספק ישנו את האינטריור ויגדילו את בסיס הגלגלים ומאזדה שוב תרד לתחתית הרשימה!

    22.06.12 | 12:30הכובען המטורף

  • 1
    אין על מאזדה רכב אמין   ל"ת

    ללא תוכן

    22.06.12 | 09:57רותם

מאזדה 2011 CX-5

אוטו לוגו (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה) " /> (גרסת הדפסה)