בשנת 2020 הציגה בנטלי את הבאקאלאר, המכונית הראשונה מזה עשרות שנים שתוכננה על-ידי מולינר, סדנת ההתאמה האישית של בנטלי. מולינר, נזכיר, היא סדנה שהחלה כחברה עצמאית לעיצוב מרכבי עגלות ופועלת בבריטניה מאז המאה ה-16. הבאקאלאר יוצרה ב-12 יחידות בלבד, במחיר אסטרונומי, וכולן נמכרו מראש.

כעת מציגה החברה דגם שני מבית מולינר, שמסמל בו זמנית את סיומו של עידן אחד בבנטלי ותחילתו של אחר – פרידה ממנוע W12 ותצוגה מקדימה של כיוון העיצוב העתידי של המותג היוקרתי.

לדגם החדש קוראים באטור, וכמו הבקאלאר, נקרא על שם גוף מים טבעי - אגם באטור הממוקם על האי באלי, באינדונזיה. עוד בדומה לקודמתה, גם הפעם מדובר בסדרת ייצור מוגבלת מאוד, 18 יחידות, וגם הפעם כולן נמכרו מראש חרף מחיר התחלתי של כ-2 מיליון דולר לפני מיסים ואופציות.

בנטלי מולינר באטור –  כל סוף הוא התחלה חדשה
צילום: בנטלי

מתחת לעור
הבאטור מבוססת על אותה שלדה כמו בנטלי קונטיננטל GT ספיד, אך העיצוב מתרחק מסימני ההיכר הקלאסיים של של המותג כמו פנסים עגולים מגודלים לטובת יחידות תאורה צרות ואורגניות יותר. העיצוב החדש מתבסס על מכסה מנוע אינסופי המעניק לרכב מראה ארוך ורזה מהקונטיננטל, המסה הוויזואלית הוזזה קצת לאחור, והגריל המפורסם יושב כעת נמוך וזקוף יותר ומכיל את סמל ה-'Flying B' במסגרתו.

בנטלי מולינר באטור –  כל סוף הוא התחלה חדשה
צילום: בנטלי

לדברי ראש מחלקת העיצוב החיצוני של בנטלי, אנדראס מינדט, הצוות שלו דמיין מחדש את שפת העיצוב של בנטלי, תוך שמירה על המשכיות מהעבר וההווה; "העיצוב של בנטלי מודרנית צריך תמיד להיות חזק, מעורר השראה והרמוניה. המונח שאנו משתמשים בו לתאר אותה הוא עמידת חית טרף במנוחה", ציין מינדט.

מאחר ומתחת למכסה הארוך שוכן מנוע ה-W12 האחרון שבנטלי תייצר לפני המעבר לחשמל, היא נתנה לו זריקת מרץ אחרונה בדמות מערכת יניקה חדשה, מגדשי טורבו משודרגים, מצננים חדשים ומיפוי מנוע משופר. התוצאה היא 730 כ"ס ו-102 קג"מ, שישתחררו לאוויר העולם דרך מפלטי טיטניום רועשים מבעבר.

בנטלי מולינר באטור –  כל סוף הוא התחלה חדשה
צילום: בנטלי

כרגיל, הכוח יישלח לכל ארבעת הגלגלים באמצעות תיבת שמונה הילוכים כפולת מצמדים. בנטלי לא סיפקה נתוני ביצועים, אבל אפשר להמר שהבאטור תהיה הבנטלי המהירה ביותר עד כה – ולטענת החברה, גם הדינאמית ביותר.

בנטלי מולינר באטור –  כל סוף הוא התחלה חדשה
צילום: בנטלי

לצורך כך היא זכתה לקפיצי אוויר אדפטיביים מתוחכמים, מערכת חשמלית למניעת זוויות גלגול ודיפרנציאל מוגבל-החלקה אלקטרוני (eLSD) אותם קיבלה בירושה מהקונטיננטל GT ספיד. מערכת בלימה קרבון-סיליקון מגיעה כסטנדרט, עם דיסקים מאסיביים בגודל 440 מ"מ מלפנים וקאליפרים בעלי עשר בוכנות (!), הממוקמים בתוך גלגלי 22 אינץ' עצומים.

בנטלי מולינר באטור –  כל סוף הוא התחלה חדשה
צילום: בנטלי
 
תא הנוסעים שעבר תחת ידי מולינר הינו יוקרתי אף יותר מהסטנדרט המופרך של בנטלי, וניתן כמובן להתאמה אישית – כולל חלקים בציפוי זהב 18 קאראט. החדשות הגדולות הן המעבר של בנטלי לחומרים ברי קיימא, כולל עור "דל פחמן" שמקורו בסקוטלנד; בנטלי עדיין לא מוותרת על עור אמיתי, אבל תסיע את הפרות למרחקים קצרים בהרבה כדי להביאן למקום בו הופכים פרות לעור.
אבל אל דאגה, אם אינכם רוצים ששום פרות יפגעו, בנטלי מציעה כתחליף חומר סינתטי דמוי זמש.

בנטלי מולינר באטור –  כל סוף הוא התחלה חדשה
צילום: בנטלי

לא שזה ממש משנה לכם אישית, כי כאמור, כל המכוניות נמכרו מראש.