חברת בנטלי נוסד ב-1919 על-ידי ולטר בנטלי, מהנדס במקצועו. כבר בעשור הראשון לקיומה התעלתה בספורט המוטורי, ומכוניות שלה ניצחו חמש פעמים ב-24 השעות של לה מאן; פעם אחת ב-1924 ועוד ארבע רצופת ב-1927-1930.
הניצחונות יחד עם דגמים שיוצרו ברמה הגבוהה ביותר אז, העניקו לבנטלי מעמד נכבד ביותר, אבל השפל הכלכלי הגדול שפרץ ב-1929 פגע בה, והיא נרכשה ב-1931 על-ידי רולס רויס המתחרה הגדולה והוותיקה יותר (1904).
מאז ייצרה בנטלי דגמים דומים-עד-זהים לאלה של רולס רויס בדגש על ביצועים טובים יותר, כאשר מאז תחילת שנות השמונים הטמיעה מגדשים בדגמיה (מולזאן טורבו, 1982).
שני מותגי הפאר-על האלה נקלעו לקשיים במהלך שנות התשעים, וב-1998 נרכשה בנטלי על-ידי פולקסווגן (ב.מ.וו היא שרכשה את שם המותג והלוגו של רולס רויס).
וכך, עם תחילת המאה העשרים ואחד חזרו שני המותגים האלה אל שנות העשרים של המאה הקודמת: יריבים בריטיים הפונים לאלפיון העליון ולאלה הרוצים רכב מפואר מאוד, באיכות ייצור עילאית ואקסקלוסיבי במיוחד.
דגמי בנטלי מבוססים על רצפה ויחידות הנעה המשרתים את מותגי היוקרה האחרים של קבוצת פולקסווגן – אודי, למבורגיני, פורשה – ועיקר הייחוד הוא במרכב, באיכות החומרים ובביצוע.
מספר הדגמים מועט. לבנטלי היו עם תחילת העשור הקודם שתי מכוניות פאר-על – מולזאן, שהייתה רכב שרד של ממש; פלייניג ספר הקטנה ממנה שממדיה כשל מכונית פאר מוארכת. אליהם, בהתאמה למסורת הספורטיבית, הצטרפה קונטיננטל, מכונית קופה (גם בגרסה פתוחה) שביצועיה מכובדים ביותר המכוונת כ-GT לשיוט נינוח במהירויות ממש גבוהות.
ב-2015 הציגה בנטלי את בנטאיגה, רכב פנאי גדול עם נתונים וביצועים מכובדים, עם מפרט טכני ומרכב המאפשרים לו לנוע גם בשטח, אפילו עוין. מנגד, ייצורו של הדגם מולזאן פסק ב-2020. כיום מייצרת בנטלי את פלייניג ספר וקונטיננטל GT בדור השלישי שלהם ואת בנטאיגה שעבר ב-2020 מתיחת פנים והצטייד בגרסה עם בסיס גלגלים מוארך ב-2022.
לא פחות חשוב: מי שאחראי על הביצוע של דגמי בנטלי הוא מולינר – יצרן המרכבים שנוסד ב-1897, ייצר אותם גם עבור רולס רויס וכיום הוא פועל במסגרת בנטלי.
המשך קריאה
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.