קיה הכריזה בתחילת 2021 על קיה EV6, דגם חשמלי ראשון במסגרת 'תכנית S' – חטיבה המאגדת את הדגמים החשמליים של קיה, דומה לתת-המותג איוניק של יונדאי. העיצוב הייחודי, הטכנולוגיה המתקדמת והיכולת הכוללת העניקו לו את תואר "מכונית השנה באירופה 2022", ולמרות רצון והבטחות, הוא עדיין לא הגיע לארץ.   

בחודש נובמבר האחרון הציגה החברה בתערוכת לוס אנג'לס רכב קונספט בשם EV9 – אח גדול ל-EV6 המצליח. רכב התצוגה המגודל (מקביל בממדיו ליונדאי פאליסייד) הפגין קווים רבועים ועיצוב ייחודי, וקיה הבטיחה שהדגם הסדרתי יוצג ב-2024. כעת משחררת החברה תמונות מוסוות של הרכב הסדרתי, ומדווחת שהוא ייחשף רשמית כבר בתחילת 2023.

בתמונות ניתן לראות כי כמו בקונספט, הפנסים הקדמיים אנכיים ונדחפים לקצוות המרכב, והם כוללים אלמנט העוטף את החזית כדי ליצור אשליה של גריל. הפרופיל של ה-EV9 ממשיך את קווי הקונספט - הצורה הקופסתית נשמרה, אם כי היא מעט מעוגלת יותר. שטח החלונות גדול בצורה מרשימה, והקורה האחורית המשולשת ממש בולטת לנגדו – שומרת אמונים לעיצוב הראדיקלי של רכב התצוגה.

 קיה EV9 יושק בתחילת 2023
צילום: קיה

הזווית היחידה שקיה לא חשפה בצילומים הייתה של החלק האחורי, אבל תמונות ריגול קודמות הראו שהיא תהיה קרובה למכונית התצוגה אף היא – עם פנסים אחוריים אנכיים המדגישים את הפגושים המורחבים.

מבחינה טכנית, הרכב יתבסס על פלטפורמת ה-E-GMP המשותפת עם ה-EV6 - וזה אומר טעינה מהירה של 350 קילוואט. מעט הפרטים שקיה כן חשפה בעבר מרמזים כי הוא יציע בין 6 ל-8 מושבים בהתאם לשוק היעד, טווח נסיעה של כ-540 ק"מ, נתון תאוצה של כ-5 שניות למאה קמ"ש, וטעינה מהירה המאפשרת להוסיף 100 ק"מ לטווח הנסיעה ב-6 דקות בלבד.

 קיה EV9 יושק בתחילת 2023
צילום: קיה