כיום, המותג הקוריאני קיה הוא בבעלות יונדאי, ויחד אתו הוא במקום החמישי בין יצרני הרכב הגדולים בעולם. המותג נוסד ב-1944, היה ראשון בקוריאה לייצר אופניים (1952), אופנוע (1961), מכונית (1961), מנוע בנזין (1973) ומכונית נוסעים (1974). בשנות השבעים יצרה קיה קשר עם פיאט ופיג'ו ובהמשך עם פורד, מה שהביא לייצורה של הפרייד, הדגם המאוד מצליח שלה. בשנות התשעים, עם הספורטאז' החדש, השתתפה גם במירוץ פריז-דקאר, אך התנופה נעצרה, עם פשיטת הרגל בסוף שנות התשעים והרכישה על-ידי יונדאי. אלא שאז החברה חזרה לפעילות מלאה, עם דגמים מוצלחים, אמינות טובה ואחריות ללא תחרות אז. השינוי הדרמטי נוצר בזכות פעילותו של המעצב פטר שרייר, שהחל לפעול בה ב-2006, והביא ליצירת דגמים מרשימים בהופעתם עם חותם ברור ומקורי. למרכיבים האלה הוסיפה קיה אבזור רב יחסית. החל מהעשור השני של המאה, חודשו כל הדגמים ונוצרו חדשים. קיה מייצרת כיום מכוניות נוסעים בכל הקטגוריות – והיא היחידה שעושה זאת בכלל, ומבין המותגים העממיים, והיחידה ללא מותג יוקרה – ממיני ועד סלון ופאר (K7 ו-K9). בנוסף, יש לקיה גם דגמי פנאי ומיניוואנים במספר גדלים. ב-2016 (ויחד עם יונדאי) הציגה קיה פלטפורמה חדשה לרכב נוסעים ופנאי על בסיס היברידי, היברידי/נטען-רשת וכל-חשמלי. יבוא קיה לישראל החל ב-1993 עם הספורטאז' שנחל הצלחה ועם דגמי נוסעים שהצליחו פחות. ב-2007 עבר היבוא לטלקאר, הוא גדל בהתמדה, וקיה הייתה למותג הנמכר ב-2015, כאשר דגמי פיקאנטו (2015) וספורטאז' (2016) הם הנמכרים בישראל. קיה מיובאת על-ידי טלקאר.

.