קונצרן הרכב הגרמני דיימלר (מרצדס) ועמיתו הסיני ג'ילי (Geely), הודיעו ב-2019 על העברת מחצית מהבעלות על מותג סמארט מדיימלר לג'ילי. במילים אחרות, מותג סמארט הופך למותג סיני שינוהל במשותף, אך עם ג'ילי כאחראית העיקרית. מהלך זה סיים פרק של קרוב ל-20 שנה, בו דיימלר ניסתה להפוך את מותג המכוניות הזעירות לריווחי - ללא כל הצלחה.

לפי הערכות, היצרנית הפסידה עשרות רבות של מיליארדי יורו על ההרפתקה, גם לאחר ששיתפה פעולה עם רנו בפיתוח הדור האחרון בניסיון לצמצם עלויות.

מי מספר אחת?
זמן קצר לאחר השת"פ עם ג'ילי, הודיעה סמארט על מעבר לחשמל וביטול של גרסאות הבנזין, בדרך לעידן חדש עבור היצרנית – כבר לא מותג לכלי רכב עירוניים זעירים, אלא מותג פרימיום המתמחה בכלי רכב קטנים וקומפקטיים, שיתחרה ישירות במיני של ב.מ.וו.

סמארט #1 בראבוס – שרירים חשמליים
צילום: בראבוס

הסנונית הראשונה למותג המתחדש הוצגה באפריל השנה, בדמות רכב פנאי קטן ואופנתי בשם #1 (והכוונה היא ל"מספר 1", למרות שבאמת מפתה לקרוא לו סולמית 1...). לדגם החדש מנוע חשמלי אחורי בהספק של 272 כ"ס, סוללה בקיבולת של 66 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של עד 440 ק"מ, ויכולת טעינה מהירה.

סמארט #1 בראבוס – שרירים חשמליים
צילום: בראבוס

וואיזר יא בראבוס
כעת מציגה היצרנית הגרמנית-סינית גרסה ספורטיבית – מבית סדנת הביצועים 'בראבוס' המזוהה עם מרצדס. לבראבוס #1 יש זוג מנועים - אחד בכל סרן - המספקים הנעה כפולה והספק כולל של 422 כ"ס,  שיחדיו מביאים אותה למאה קמ"ש ב-3.9 שניות. שדרוגי העיצוב כוללים פגוש קדמי עמוק ואגרסיבי יותר, כונסי אוויר צרים במכסה המנוע, חישוקי 19" ופרטי איפור אדומים מסביב. בתא הנוסעים יש שפע של עור ואלקנטרה, מושבים וגלגל הגה ספורטיביים, ושפע נגיעות עיצוב באדום.  

סמארט #1 בראבוס – שרירים חשמליים
צילום: בראבוס

סמארט לא סיפקה מידע על שיפורים לשלדה, אבל מספרת על חלוקת משקל של 50:50, מבחר מצבי נהיגה ופסקול ספורטיבי שיישמע מהרמקולים בעת תאוצה. גרסת בראבוס תשמור על סוללה בקיבולת זהה לגרסה הרגילה (66 קוט"ש), אך בשל הביצועים המוגברים צפו שהטווח יהיה נמוך יותר.

שיווק כאירופה צפוי בהמשך בשנה, אך עדיין לא ברור אם הדגם יוצע בישראל.

סמארט #1 בראבוס – שרירים חשמליים
צילום: בראבוס