הרעיון במקורו היה של ניקולה האייק, האיש שעשה את שעוני סווץ', והוצע לפולקסווגן בסוף שנות השמונים: תכנון שונה למכונית עירונית ממש קטנה. פולקסווגן יצאה, מרצדס נכנסה ב-1994 וב-1997 נחשף הדגם שהושק סופית ב-1998: מכונית מיקרו. העיקרון: מנוע והנעה אחורית, מרכב מוגבה לאחסון מכלולי הרכב. האורך הקצר, 2.5 מטר, היה כרוחבו של אוטובוס ונועד לחנייה בניצב למדרכה. ההצלחה הראשונית – למעלה ממיליון יחידות נמכרו – הביאה להרחבת קו הדגמים, ואלה כללו דגם פתוח, סופרמיני עם 4 דלתות (מבוסס מיצובישי קולט), רודסטר ותכניות לדגמים נוספים. לאחר ההתלהבות הראשונית, המכירות קרסו, הייצור כמעט ופסק ומרצדס נשארה רק פורטו, שזכתה גם לגרסאות בראבוס כוחניות וחשמל.
הדור השלישי, שהוצג ב-2015, מתבסס על רנו טווינגו: המבנה, בסיס הגלגלים והאורך כמו בדגם המקורי, מערכת ההנעה צרפתית. בהמשך הוצגה גם פורפור, סופרמיני שגם היא מבוססת על הטווינגו. סמארט הציגה גרסאות בראבוס לפורטו וגרסאות כל-חשמליות חדשות לשני דגמיה, זאת בנוסף לגרסה פתוחה לפורטו. הדגם מוצעים עם מגוון צבעים להתאמה אישית. לישראל הובאה הפורטו בדור הראשון (05'-01') ועם הצגת הדור השלישי חזרה לכאן המיקרו החדשה והפורפור בעקבותיה.סמארט מותג של מרצדס, מיובא על-ידי כלמוביל, יבואן מרצדס.

המשך קריאה