בשנת 1996 הקימה סדנה שבדית קבוצת מרוצים, וזו חברה שנתיים מאוחר יותר לוולוו כשהיא נושאת את השם 'פולסטאר'. ב-2015 רכשה וולוו את פולסטאר וזו נועדה להיות חטיבת הביצועים והמרוצים שלה. אלא שהשינויים הדרמטיים בעולם הרכב במחצית השנייה של העשור הקודם – יצירת הבסיס לעולם חשמלי – הביאו לכך שב-2017 הוכרזה פולסטאר כמותג נפרד שיתמקד ברכב חשמלי.

ארבע שנים מאוחר יותר הכריז המותג החדש שיהיה לחברה ציבורית, וההנפקה נעשה בנסדא"ק במחצית 2022. כיום נמצאת פולסטאר בבעלות וולוו – מצדה חלק מתאגיד ג'ילי הסיני (מ-2010) ויחד עם עוד כעשרה מותגים – ופניה להציג ארבעה דגמים חשמליים חדשים נוספים.



שני דגמים. עד כה
באותה שנה בה הוכרז פולסטאר כמותג עצמאי הוצג גם הדגם הראשון שלו: פולסטאר 1. דגם זה הוא קופה היברידי-נטען כפול-הנעה המבוסס על הרצפה הגדולה של וולוו (SPA) ומייצר 600 כ"ס ו-102 קג"מ, מה שסידר לו 4.2 שניות ל-100 קמ"ש.

פולסטאר – עבר, הווה ועתיד
צילום: מנהל

הדגם השני הוא פולסטאר 2 – דגם כל-חשמלי ראשון של המותג. דגם זה מקורו בקונספט 40.2 של וולוו והוא מבוסס על הרצפה הקטנה שלה, CMA (גם וולוו XC40 ו-C40). פולסטאר 2 הוצג ב-2019, ייצורו החל ב-2020 בסין – הארץ בה החלה פעילותו – והוא גם הראשון של המותג בישראל.

עם תחילת פעילותו של מותג פולסטאר פגשנו גם באנשי המותג שהגיעו לכאן, וגם שוחחנו באופן וירטואלי עם ביאטריס סימונסן, ראש מוצר בפולסטאר. 


פולסטאר – עבר, הווה ועתיד
צילום: רונן טופלברג

ארבעה דגמים להמשך
פולסטאר תציג ארבעה דגמים נוספים בשנים הבאות, והסימול שלהם יהיה לפי סדר ההופעה – ובלי קשר לקטגוריה או לגודל.

הדגם הראשון ביניהם הוכרז כבר – פולסטאר 3. רמז ביחס לדגם זה פורסם כבר בפברואר השנה, עוד שניים בהמשך וצילום מלא פורסם ביולי. פולסטאר 3 יוצג במלואו ב-1 לאוקטובר, והוא יהיה רכב פנאי גדול כל-חשמלי שיתבסס על רצפה ייעודית חדשה של תאגיד ג'ילי שתשמש את הדגמים הגדולים (גם) של וולוו. הדגם החדש יחנוך גם את קו הייצור של פולסטאר בארה"ב הנמצא במפעל של וולוו שם, ויגיע לישראל ב-2023. מפרסומים עולה כי מדובר ב-500 כ"ס ויותר מ-70 קג"מ וטווח של 600 ק"מ. 

פולסטאר – עבר, הווה ועתיד
צילום: פולסטאר

במהלך 2023 יוצג פולסטאר 4 – דגם פנאי שיהיה קטן יותר מ-3 ויגיע לכאן ב-2024.
בשנת 2024 תציג פולסטאר את 5 – מכונית סלון ספורטיבית, עם מאפיינים כמו של פורשה טייקאן. קדימון לדגם זה הוצג במינכן 2021 במכונית התצוגה 'פרספט' (Precept). דגם זה יתבסס על פלטפורמת אלומיניום שחלקיה מודבקים וזו נוצרה במרכז הפיתוח של פולסטאר בבריטניה.

פולסטאר – עבר, הווה ועתיד
צילום: פולסטאר

דגם התצוגה פולסטאר O2 – קונספט של רודסטר ספורטיבית – שהוצג לפני חודש יהיה ב-2026 לפולסטאר 6. תומס אינגנלאת', מנכ"ל פולסטאר, אמר כי "בהינתן התגובה המדהימה של הצרכנים ושל העיתונות, החלטנו לייצר את הרודסטר המדהימה הזאת, ואני ממש נרגש לעשות אותה למציאות". אינגנלאת' אמר כי זה יהיה חוסר אחריות שלא לייצר את הרכב הזה, ויש לקביעה זו סיבה טובה: כבר בשלב זה נמכרו 500 יחידות של פולסטאר 6. נאמר כי הרכב יהיה במבנה 2+2, התפוקה תהיה 884 כ"ס ו-91.7 קג"מ, הוא יגיע ל-100 קמ"ש ב-3.2 שניות ותהיה לו רשת חשמל של 800 וולט.

פולסטאר – עבר, הווה ועתיד
צילום: יצרן

עקרונות
"פולסטאר 2 הייתה אחת מנקודות ההתחלה של פולסטאר", אמרה לנו ביאטריס סימונסן, "באותו זמן כבר הייתה לנו פולסטאר 1 כמכונית הילה שהראתה את הכיוון. ה-2 היא אבן דרך, פולסטאר חשמלית ראשונה ומכאן הכל יהיה חשמלי. פולסטאר 3 תתרחק מוולוו, וגם 5 שמתחילה כמכונית תצוגה מראה לאן אנחנו הולכים. הצגנו את 6 וזו תביא אותנו למקומות נוספים. כל מה שהבטחנו היה שב-2025 נגיע לקצב ייצור של 290,000 מכוניות בשנה, ואנחנו מקווים לעמוד בכך".

פולסטאר – עבר, הווה ועתיד
תמונת הפטנט של הפולסטאר 5 שהדולפה | צילום: יצרן

ישראל
כפי שכבר דיווחנו, זהבה קוגן היא שעומדת בראש מותג פולסטאר בארץ. לקוגן ניסיון רב בשוק הרכב הישראלי – הובילה את השקת מותג DS ב-2019 ושימשה מנהלת שלו – וגם בתחום הרכב בעולם: בשנים האחרונות פעלה במסגרת ג'נרל מוטורס העולמית. אולם התצוגה של פולסטאר נמצא במתחם של חברת מאיר בהרצליה פיתוח.

פולסטאר – עבר, הווה ועתיד
צילום: רונן טופלברג