וולוו XC40 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
וולוו XC40 הוא רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) של היצרנית אשר נחשף לקראת שנת 2018. ה-XC40 מבוסס על פלטפורמת הנעה קדמית חדשה של היצרנית, CMA. הפלטפורמה תוכננה מראש כך שתתאים גם ליחידות הנעה מחושמלות - פלאג-אין וכל חשמלית.
בתחילת דרכו בישראל הוצע הדגם עם מנוע 2.0 ל' טורבו (190 או 247 כ"ס), תיבה אוטומטית (8 היל') והנעה קדמית או כפולה (רק בגרסה החזקה), בהמשך שיווקן הופסק. במרץ 2020 נוסף מנוע חדש להיצע - 1.5 ל' טורבו (3 ציל') עם 163 כ"ס וזה מנוע הבנזין העיקרי המשווק כיום.
באוגוסט 2020 הגיעה לישראל גרסה היברידית-נטענת (פלאג-אין). זו מצוידת במנוע בנזין (1.5 ל', 180 כ"ס) ומנוע חשמלי ומציעה הספק מרבי משולב של 262 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי עד 47 ק"מ.
שיווק גרסת P8 ההחשמלית החל באוגוסט 2021 ולזו סוללת 78 קוט"ש, הספק כולל של 407 כ"ס וטווח נסיעה של עד 414 ק"מ.
ממש בסוף 2021 הוכרז תחילת שיווק גרסת P6 חשמלית בעלת הנעה קדמית, סוללת 69 קוט"ש, 231 כ"ס וטווח נסיעה דומה של כ-400 ק"מ. לשתי הגרסאות טעינה מהירה של עד 150 ק"ו.
-
עיצוב ונוכחות
ל-XC40 הופעה מובחנת ביחס לדגמי פנאי אחרים של וולוו. הופעתו שרירית ודחוסה, והוא לא נראה גדול (בפועל מדובר באחד הדגמים הגדולים בקטגוריה).
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מרווחת, נעימה למראה ובעלת פתרונות שימושיים לחיי היומיום.
לשלילה יצוינו איכות חומרים נמוכה-יחסית וצג מולטימדיה - הכולל גם את השליטה על מערכת מיזוג האוויר - סבוך לתפעול, בוודאי בזמן נהיגה. בגרסה החשמלית ישנה מערכת המולטימדיה החדשה שפותחה בשיתוף גוגל וזו מוצלחת בהרבה.
המרחב ליושבים מאחור, כמו גם לתא המטען, נדיב ביותר.
לגרסה החשמלית תא מטען קטן במעט, אך מלפנים נוסף תא בנפח 31 ל'.
 
-
מנוע וביצועים
לגרסת P8 החשמלית (407 כ"ס, הנעה כפולה) ביצועים מצוינים. התגובה לרוב מעודנת כך שצריך ממש למעוך את הדוושה כדי לקבל תאוצה כוחנית ממש, ובמקרה כזה הזינוק מהמקום פשוט מסחרר בקצב שלו.
לגרסת הבנזין (T3, טורבו, 163 כ"ס) ביצועים נאותים. למרות המבנה (3 ציל') המנוע פועל באופן חלק ונטול וויברציות. תיבת ההילוכים לא תמיד חלקה בפעולתה.
 
-
נוחות והתנהגות
לגרסה החשמלית נוחות נסיעה טובה בזכות כיול מתלים הנוטה לצד הרך, אולם ההתנהלות אינה רהוטה והריסון אינו מספק.
לגרסת הבנזין כיול נוקשה יותר המוביל לנוחות נסיעה סבירה ברוב תנאי הדרך, לא הרבה מעבר.
בידוד הרעשים סביר ביחס לסגמנט.
בשביל נוחות הנסיעה נאותה.
התנהגות הכביש מספקת, נוטה לצד הבטוח.
 
-
תמורה למחיר
כל גרסאות XC40 מוצעות במחיר אטרקטיבי ביחס לסגמנט, בין אם בזכות המפרט הטכני, האבזור או שניהם.
-
גרסאות ורמות גימור
וולוו XC40 משווק בארבע גרסאות. גרסת הכניסה עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ל' המפיק 163 כ"ס, לגרסה זו המחיר הנמוך ביותר.
מעליה נמצאת גרסת הפלאג-אין הייבריד בעלת מנוע טורבו-בנזין ומנוע חשמלי להספק משולב של 262 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של עד 47 ק"מ.
בראש ההיצע שתי גרסאות חשמליות: P6 בעלת 231 כ"ס והנעה קדמית או P8 בעלת 407 כ"ס והנעה כפולה – לשתיהן טווח נסיעה מירבי של כ-400 ק"מ.
 
-
בטיחות
ל-XC40 ציון של חמישה כוכבים, לפי יורו NCAP (נבדק ב-2018).
-
צריכת דלק
גרסת T3 (טורבו, 1.5 ל') צרכה בממוצע 11.6 ק"מ לליטר במבחן דרכים. בשיוט הנתון השתפר, כ-14 ק"מ לליטר.
-
טווח נסיעה
במבחן הדרכים המאומץ טווח הנסיעה של גרסת P8 עמד על כ-300 ק"מ. להערכתנו ניתן להגיע באופן ריאלי לכ-340 ק"מ.
-
מה חדש בוולוו XC40 2022
במהלך שנת 2021 הופסק שיווק גרסאות ה-2.0 ל'. את מקומן בהיצע תפסה גרסת ה-T3 בעלת מנוע ה-1.5 ל' המפיק 163 כ"ס.
באוגוסט 2021 החל שיווק הגרסה החשמלית, P8 בעלת ההנעה הכפולה. לזו 407 כ"ס וסוללת 78 קוט"ש לטווח נסיעה מירבי של 414 ק"מ. יש אפשרות לטעינה מהירה בקצב של עד 150 ק"ו.
בסוף 2021 החל שיווק גרסה חשמלית נוספת, P6. לגרסה זו מנוע אחד המספק 231 כ"ס, הנעה קדמית וטווח נסיעה של 400 ק"מ.
 
-
סיכום
לכו על החשמלי.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.