ג'יפ תשיק רכב פנאי חשמלי חדש בתחילת השנה הבאה - הקטן ביותר שייצרה אי פעם - ואחריו יגיעו שלושה כלים חשמליים נוספים לאירופה עד 2025.

האוונג'ר ינסה למשוך לקוחות חדשים למותג האמריקאי - כיום חלק מקבוצת הענק סטלאנטיס - באירופה, עם התמקדות מיוחדת בלקוחות צעירים יותר, ובעיקר נשים צעירות.

בהמשך יצטרפו אליו רכב הפנאי-פרימיום 'ואגוניר S' ו'ריקון' ממוקד השטח (שניהם חשמליים, ויושקו קודם בארה"ב). הדגם החשמלי האחרון שג'יפ הבטיחה טרם הוכרז - אך המנכ"ל כריסטיאן מונייר תיאר כ"מבט אל העתיד של המותג".

הוצג ג'יפ אוונג'ר 2023, רכב פנאי חשמלי קטן המכוון לאירופה
צילום: ג'יפ

"מה שמייחד אותו הוא היכולות שלו", אמרה ראש הזרוע האירופית של ג'יפ, אנטונלה ברונו (וכן, אם אתם בגיל שלי, גם לכם מתנגן עכשיו בראש "קה פורקה טה קיירו"), והבטיחה שהאוונג'ר יהיה בעל יכולת "שווה או גבוהה יותר" מהריניגייד 4xe בשטח.
 
האוונג'ר יושק במחצית הראשונה של 2023 וישתמש בגרסה חדשה של פלטפורמת ה-ECMP - אשר בגרסתה הנוכחית משמשת את אופל מוקה ו-DS3 קרוסבק. בג'יפ מבטיחים מרווח גחון וזוויות מרכב מהטובות בקטגוריה, כמו גם תא מטען גדול וקוקפיט מודרני.

הוצג ג'יפ אוונג'ר 2023, רכב פנאי חשמלי קטן המכוון לאירופה
צילום: ג'יפ

ככל הנראה יוצעו גרסאות הנעה קדמית עם 190 כ"ס, וגרסאות הנעה כפולה עם עד 380 כ"ס - והטווח המרבי יעמוד על עד 400 ק"מ בין טעינות.
 
האוונג'ר יוצע גם בגרסת בנזין-היברידית, אך פרטים נוספים על גרסה זו ייחשפו רק בתערוכת פריז באוקטובר. שיווק בישראל צפוי במהלך 2023.

הוצג ג'יפ אוונג'ר 2023, רכב פנאי חשמלי קטן המכוון לאירופה
צילום: ג'יפ