הרבה יותר ממותג רכב. השם הגנרי לכל רכב שטח אמיתי וגם מדומה, מקורו בג'יפ המקורי של וויליס מ-1941, רכב טקטי רב-עבירות. ב-1944 נוסדה הגרסה האזרחית (CJ). וויליס נמכרה במהלך שנות החמישים והשישים למספר חברות, וב-1963 שולב השם במותג, קייזר-ג'יפ, שהפך להיות מותג "ג'יפ" ב-1970 (תחת AMC) ונרכש על-ידי קרייזלר ב-1987. ג'יפ, יחד עם קרייזלר, היה בהמשך חלק מקבוצת דיימלר (1998-2007). ב-2009 הוקמה קבוצת פיאט-קרייזלר שכללה את ג'יפ וזו הפכה לפיאט-קרייזלר אוטומוביל (FCA) ב-2014. ג'יפ אחראית לא רק לרכב השטח הראשון המזוהה כך, אלא גם לדגמים המוקדמים ביותר של רכבי השטח (SUV); מה שהתחיל בסטיישן של וויליס (כבר ב-1946) הפך ב-1963 עם הווגוניר לרכב שטח כפי שהכרנו אותו – והוסיף על מתחרים בסביבה סיומת של לוקסוס, שהובילה בהמשך, דרך גרנד צ'ירוקי, למיצובו של ג'יפ כמותג פרמיום. בנוסף לשירותו של ג'יפ הרגיל בצה"ל מיומו הראשון (ובהמשך גם CJ), שירת דגם 151 בצבא בסוף המאה הקודמת. בנוסף, הורכבו במפעלי רכב נצרת הן דגמים קודמם של CJ , ויצירות מקוריות מבוססות הדגם כמו סופה 1, 2 – ולאחרונה סופה 3 מבוססת רנגלר בגרסתJ8 הצבאית. כיום מייצרת ג'יפ לא רק דגמי המשך לאייקונים שלה – רנגלר ממשיך הגי'פ, גרנד צ'ירוקי – אלא גם דגמי פנאי, ואלה מבוססים על רצפה של פיאט: רנגייד, צי'רוקי, הקומפס החדש מסוף 2016; עם זאת, גם להם אופציה לערכת שטח ייעודית הכוללת מבנה ומכלולים נדרשים. גרנד ווגוניר, יקר וגדול במיוחד, יוצג ב-2017.

.