בשבוע שעבר ג'יפ חגגה את יום 4Xe, שבו הציגה את העתיד החשמלי של המותג האייקוני. בין הכלים החדשים שהוצגו בלט ה'ריקון' (Recon), רכב שטח קשוח שיוצע כאח לרנגלר המוכר ולא כמחליפו.

העיצוב החיצוני, המזוהה באופן מיידי כג'יפ, משלב ניחוח מסורתי עם נגיעות מודרניות, מה שיוצר רכב שטח עתידני למראה אך קשוח. הריקון דומה בגודלו לרנגלר, ומציג מרווח גחון נאה וסרחי עודף קצרים, המרמזים על הפוטנציאל בשטח טכני.

הוא גם שמר על צירי הדלת החיצוניים של הרנגלר, עניין המקל על הסרת הדלתות לחלוטין, ויציע גג רך חשמלי מתקפל כדי לחשוף אתכם לחלוטין לפגעי מזג האוויר.

ג'יפ ריקון 2024 - האייקון מתחשמל
צילום: ג'יפ

באופן טבעי, ג'יפ גם תציע ללקוחות שלל אביזרים ייעודיים ואפשרויות קסטומיזציה כאשר הרכב יושק.

נתוני טווח וביצועים טרם פורסמו, אבל מאחר והריקון יתבסס על אותה פלטפורמת STLA שמשמשת את הוואגוניר S החדש, יש כאן פוטנציאל לעד 600 כ"ס - אך קרוב לוודאי שהריקון יסתפק בפחות. ג'יפ מספרת שהרכב החשמלי הקשוח ישתמש גם באותה סוללה ומתלים כמו אחיו החשמליים.

ג'יפ טוענת שהיא תכננה את הריקון כך שיצטיין בתנאי השטח התובעניים ביותר, וכמו הרנגלר הוא יכלול את מערכת ניהול האחיזה Jeep Selec-Terrain, מיגוני גחון, נעילות "דיפרנציאלים", ווי גרירה וצמיגי שטח קרביים.

ג'יפ ריקון 2024 - האייקון מתחשמל
צילום: ג'יפ

מנכ"ל ג'יפ, כריסטיאן מונייר, נשמע בטוח ביכולות הגבוהות של הריקון: "הוא יכול לחצות את שביל רוביקון האדיר, אחד משבילי השטח המאתגרים ביותר בארה"ב, ולהגיע לסוף השביל עם מספיק טווח כדי לנסוע חזרה לעיר הקרובה ולהיטען מחדש".

אז איפה זה משאיר את הרנגלר? חובבי השטח המסורתיים יכולים להיות רגועים - האלטרנטיבה החשמלית אינה תחליף לאייקון של ג'יפ או לגרסת ה-Xe4 (שלטענת ג'יפ, הוא הרכב ההיברידי-נטען הנמכר ביותר באמריקה!) ואמור להימכר לצידו. מסירות ראשונות צפויות במהלך 2024.

ג'יפ ריקון 2024 - האייקון מתחשמל
צילום: ג'יפ

ג'יפ שואפת להפוך ליצרן רכבי הפנאי-שטח החשמליים המוביל בעולם והיא תשיק 4 דגמים חשמליים חדשים עד לשנת 2025. לצד הדגמים החשמליים, ג'יפ תשווק את כל רכבי הבנזין מתוצרתה בגרסה היברידית נטענת.

עד לשנת 2030 החברה שואפת להשיג תמהיל מכירות של 50% של כלי רכב חשמליים בשוק האמריקאי ו-100% בשוק האירופי.