בנטלי, יצרנית מכוניות היוקרה האקסקלוסיביות מבריטניה, חשפה את רכב הפנאי הגדול שלה – בנטלי בנטייגה – במהדורה מיוחדת בייצור מוגבל בשם 'אודיסאן' (Odyssean) שתוצע ב-70 יחידות בלבד. מהדורת 'אודיסאן' כבר הוצגה עם ה'פליינג ספר' בשנה שעברה, וכמו אז גם היום מדובר במהדורה ירוקה שכולה מחווה לכדור עליו אנחנו חיים – כי איך אפשר לסייע לו יותר אם לא דרך רכב פנאי גדול נוסף.
 
הפרטים
בנטליה בנטייגה אודיסאן מבוסס כמובן על הגרסה ההיברידית-נטענת של הדגם אולם בבנטלי ניצלו את ההזדמנות להציג עדכון קל למערך החשמלי שכולל כעת סוללת 18 קוט"ש המחליפה את סוללת ה-17.3 קוט"ש היוצאת – עדכון זה יגיע לכלל הדגמים ההיברידיים של בנטלי. הסוללה החדשה מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של מעל 45 ק"מ לפי WLTP, זאת לעומת כ-51 ק"מ שפורסמו בעבר לפי NEDC הפחות מחמיר.
 
מערכת ההנעה משלבת בין מנוע טורבו-בנזין V6 בנפח 3.0 ל' ומנוע חשמלי (134 כ"ס) המפיקים יחדיו 456 כ"ס, תוספת קלה מ-443 כ"ס שהיו בעבר. ההנעה כמובן כפולה, התיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.3 שניות בלבד.

בנטלי עושה ירוק: בנטייגה היברידי במהדורה מוגבלת
צילום: בנטלי
 
ירוקה בדרכה שלה
בנטלי ושאר יצרניות היוקרה שכמותה ידועות בשימוש נרחב בעור, עץ ושאר חומרים משובחים ופחות ירוקים – ובנטייגה זה לא שונה במיוחד, אולם בדרכה שלה בנטלי מראה את החיבור לטבע והפחתת שימוש בחומרים מיותרים.

כך למשל מציינים בגאווה כי בדיפוני העץ ישנו ציפוי לכה דק של שלוש שכבות בלבד החוסך 90% מכמות הלכה בו השתמשה בנטלי עד היום וכבונוס גם מעניקה לעץ מראה ותחושה טבעיים יותר. עוד מציינת בנטלי כי העור הוא ממקור בר-קיימא (מבלי לפרט יותר מדי) וכי ברחבי תא הנוסעים נעשה שימוש בצמר בריטי מקומי. יפה.

בנטלי עושה ירוק: בנטייגה היברידי במהדורה מוגבלת
צילום: בנטלי
 
חיצונית המופע צנוע ועדין יחסית ללא שינוי משמעותי ביחס לדגמי בנטייגה המוכרים ועיקרם חישוקי 22 אינץ' בעיצוב ייחודי.
 
אין ספק, יום חג לסביבה זה לא, אבל בטח שהיינו שמחים לקחת אותו לסיבוב או שניים.

בנטלי עושה ירוק: בנטייגה היברידי במהדורה מוגבלת
צילום: בנטלי