הונדה חשפה את הדור החדש של הונדה אקורד, המשפחתית הגדולה שלה, בגרסה המותאמת לשווקי צפון אמריקה. מדובר בדור ה-11 של הדגם אשר נחשף לראשונה בשנת 1976. השיווק בישראל של הונדה אקורד הופסק עוד בשנת 2015 עם הפסקת ייצור המהדורה האירופאית של הדגם, וכיום היא מגיעה לשוק המקומי באופן לא סדיר או עקבי רק בגרסאות המיועדות לצפון אמריקה דרך ערוצי היבוא המקביל.
 
דור הולך דור בא
הדור העשירי של הדגם נחשף ביולי 2017, כך שההכרזה על הדור החדש מגיעה מעט מוקדם מן המקובל בתחום. בהונדה לא מפרטים אם השתיים חולקות את הבסיס או שהדור החדש מבוסס על פלטפורמה עדכנית יותר.
 
העיצוב החיצוני מיישר קו עם הסגנון העדכני של הונדה המתעדף קווים ישרים, פשוטים ונקיים ליצירת הופעה כללית סולידית מאוד. בחזית סבכה חדשה ויחידות תאורה צרות, בפרופיל חישוקים במידה 17-19 אינץ', ומאחור יחידות תאורה גדולות למדי וסרח עודף לא קטן מאחורי הגלגלים.

​הונדה אקורד 2023 החדשה נחשפה: סולידית והיברידית
צילום: הונדה
 
מידותיה, בהתאם לשוק היעד אליו היא מכוונת, נדיבות ביותר אך קרובות עד זהות לאלה של הדור היוצא. למעט מימד האורך שצמח ב-9 ס"מ (497 ס"מ) שאר המידות ללא שינוי: 186 ס"מ לרוחב, 145 ס"מ לגובה ובסיס גלגלים של 283 ס"מ. לתא המטען נפח של 473 ל'.
 
סביבת הנהג מציגה מופע מודרני בהרבה משל הדור היוצא, אך בדומה לשאר דגמי הונדה העדכניים גם כאן המופע הכללי מתון ומנימליסטי. מול הנהג ישנו לוח מחוונים מוקרן בגודל 10.1 אינץ', במרכז ישנו מסך מולטימדיה בגודל של 7 עד 12.3 אינץ' בהתאם לרמת הגימור ועם תמיכה מלאה בשירותי גוגל השונים. שמחנו לראות שפקדי המיזוג זוכים לתפעול חיצוני נפרד מהמסך. בנוסף, יש ממשק לאנדרואיד ואפל, משטח טעינה אלחוטי מהיר-יחסית (15W), אפשרות לעדכונים מהאוויר ועוד.

​הונדה אקורד 2023 החדשה נחשפה: סולידית והיברידית
צילום: הונדה

טורבו, היברידי
הונדה אקורד החדשה תוצע עם מנוע טורבו-בנזין או בגרסה היברידית, יחידות מוכרות מהונדה CR-V וסיוויק שכבר הוצגו ובכל מקרה עם הנעה קדמית.
 
מנוע הבנזין הוא ה-1.5 המוכר (טורבו) המפיק 192 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-26.5 קג"מ ב-1,700-5,000 סל"ד והוא משודך לתיבה רציפה. מהונדה נמסר כי מדובר במהדורה משופרת של המנוע הכוללת מערכת הזרקה ישירה מעודכנת, גל ארכובה חדש ומחוזק ושיפורים להפחתת רעידות.

​הונדה אקורד 2023 החדשה נחשפה: סולידית והיברידית
צילום: הונדה
 
לגרסה ההיברידית מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל' הפועל במחזור 'אטקינסון' הפועל יחד עם מנוע חשמלי להספק מירבי משולב של 204 כ"ס ומומנט מירבי של 34.1 קג"מ. בגרסה זו ההנעה היא חשמלית בעיקרה כאשר מנוע הבנזין משמש לרוב כגנרטור, והוא משתתף בהנעה הרכב רק בתנאי עומס מסוימים. בהונדה צופים שגרסה זו תהווה למעלה מ-50% מהמכירות.
 
מתלים, בטיחות
בהונדה הקדישו לא מעט מההודעה לעיתונות למערך המתלים החדש – מקפרסון מלפנים, רב-חיבורי מאחור – שזכה לטענתה לטיפול מסור במיוחד. מפסק סרנים רחב ב-1 ס"מ וכיול מתלים מוקפד מבטיחים לפי הונדה יציבות משופרת והתנהגות כביש ברמה גבוהה.
 
בצד הבטיחות ישנו מערך מקיף הכולל את כל המערכות המתבקשות בעידן זה: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, התראה על רכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד – וכולן מציגות יכולות טובות ומשופרות ביחס לדור הקודם, כך הונדה. בנוסף, לאקורד כריות האוויר החדשות שכבר הוצגו עם סיוויק ומתוכננות כדי להפחית פגיעת ראש בין הנהג והנוסע בתאונה צידית.

​הונדה אקורד 2023 החדשה נחשפה: סולידית והיברידית
צילום: הונדה