הונדה CR-V 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
הדור החמישי של הונדה CR-V, רכב הפנאי הקומפקטי של היצרנית, הוצג בשנת 2016 בגרסה המיועדת לשוק האמריקני. הוא חולק את הפלטפורמה עם הסיוויק החדשה. בניגוד לשנים עברו אין הבדלים בין הגרסה האמריקאית לזו האירופאית (הוצגה בסוף 2018) שמגיעה אלינו.
הדור החדש גדול מקודמו — 266 ס“מ בסיס גלגלים (+4 ס“מ), 460 ס“מ לאורך (+7 ס“מ) ו-185.5 ס“מ לרוחב (+3.5 ס“מ). הגובה נותר כמעט ללא שינוי, אבל מרווח הגחון שופר בכ-4 ס“מ משמעותיים.
הוא מוצע עם שתי יחידות הנעה —היברידית המשלבת בין מנוע בנזין (2.0 ל’) לשני מנועים חשמליים וגרסת טורבו-בנזין. אלינו מגיע בשלב זה רק מנוע הבנזין — 1.5 ל‘, טורבו, 193 כ“ס —עם כפולה ותיבה אוטומטית-רציפה.
לראשונה בתולדות הדגם ישנה אופציה ל-7 מקומות. גרסת הבסיס עדיין מוצעת עם 5 מקומות, ושתיהן נמכרות בישראל.
בתחום הבטיחות המפרט הולם גם אם אינו חריג, עם בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ועמעום אורות אוטומטי.
השיווק בארץ החל ביוני 2019.
-
עיצוב ונוכחות
ה-CR-V החדש ממשיך בדרך קודמו מבחינת העיצוב הכללי, עם אותו ניסיון ליצור קו שהוא יותר אלגנטי מאשר פנאי חסון. אבל אם בתמונות הדמיון גדול, על הכביש ברור מיד שמדובר ברכב חדש. הוא נראה גדול ומכובד גם אם אינו מאוד בולט.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג ב-CR-V ממשיכה בכיוון המוכר של הונדה, עם מחוונים מוקרנים וחלק עליון מאסיבי. איכות החומרים, כשמדובר בפלסטיקה ובריפוד, טובה ותאורת הפנים נראית מודרנית.
ה-CR-V אינו עשיר באבזור ולמרות מחירו הגבוה לא תמצאו כאן פינוקים האופייניים לקטגוריה. מושב הנהג נוח ותנוחת הנהיגה טובה גם אם אינה מושלמת, הראות נאותה והתחושה היא של רכב פנאי גדול למדי. מאחור, בשורה המרכזית, המרחב מצוין לכל כיוון. מושב זה מפוצל לשניים, מתכוון למרחק ולזווית ויש מאחור גם שלוחת אוורור.
הכניסה לשורה האחורית דורשת לא נוחה למבוגרים, אך המרחב די מפתיע – בייחוד לראש – ביחס לעובדה שהוא קצר מרוב מתחריו (460 ס"מ). כמובן שהמושבים מאוד נמוכים ולכן מדובר בחלל שיתאים יותר לילדים.
כשכל המושבים בשימוש, תא המטען כצפוי מאוד קטן (150 ליטר) ועדיין מציע שני גבהים לרצפה. קיפול המושבים האחוריים נוח והחלל שנוצר גדול ושימושי. חבל שאין כיסוי לתא המטען.
-
מנוע וביצועים
ה-CR-V מוצע בישראל עם מנוע 1.5 ליטר טורבו שמפיק 193 כ"ס, אבל למרות שהנתונים נאים על הנייר (למשל 10 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש), התחושה על הכביש אינה נמרצת.
ועדיין, בהתחשב בקטגוריה אליה שייך ניתן למור שהביצועים טובים והוא במיטבו בשיוט במהירויות גבוהות.
-
נוחות והתנהגות
ה-CR-V משרה תחושת נהיגה יציבה וחלוקת הכוח בין הצירים זורמת ובלתי מורגשת, זה תורם לקצב מהיר ויכולת גבוהה. יש תחושה מאוד נעימה בזמן הנסיעה, וה-CR-V גם אם הוא אינו מעלים את הפגמים הקטנים, סופג את הבינוניים ומתמודד גם עם גדולים באופן נאה.
שיפור גדול מהדגם הקודם חל באיכות הנסיעה בשבילים, שם התחושה חסונה ונעימה יותר משמעותית והרכב פשוט מהנה על דרכי עפר מהירות.
-
תמורה למחיר
ה-CR-V מתרחק עוד יותר מהקהל עם מחיר התחלתי גבוה. בעיה זו חריפה במיוחד מול לא מעט מהמתחרים המסורתיים שהפכו תחרותיים יותר בשנים האחרונות.
-
סיכום
מדובר ברכב מעודן ונעים, עם ניהוג טוב (גם אם לא ספורטיבי), יכולת גבוהה ושימושיות. נקודת התורפה הבולטת (מאוד) היא המחיר הגבוה.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.