מאזדה שמרה ממתק קטן לסופה של מצגת על האסטרטגיה שלה לשנת 2030. לאחר שהכריזה על התמקדות מחודשת בחשמול על ידי הגדלת ההשקעות בתחום, מאזדה חשפה מכונית ספורט קופה יפהפייה שנראית כמו הכלאה מודרנית בין מיאטה ל-RX7.
 
מאזדה לא סיפקה פרטים נוספים והקונספט אפילו לא הוזכר בהודעה הרשמית לעיתונות. עם זאת, הוא הופיע בסרטון מיד לאחר הצילומים של ארבעת הדורות הקודמים של ה-MX5, מה שגורם לנו להאמין שזהו קדימון לדור החמישי (NE) של המיאטה שצפוי להיות מוצג ב-2025.

מחשב מסלול מחדש
עיקר המצגת הייתה על כך שמאזדה עדכנה את האסטרטגיה שלה לשנת 2030. יצרנית הרכב מאמינה שיחס המכירות העולמי של כלי רכב חשמליים מתוצרתה יעמוד על 40% עד 2030, לעומת ההערכה הקודמת של 25%.

בהקשר הזה יש לציין שמאזדה היא חברה קטנה יחסית, ואם ההערכה הזו נשמעת לכם שמרנית, זה מכיוון שאין למאזדה את ההון הדרוש לעשות מעבר מסיבי יותר לחשמול ללא תמיכה מיצרן גדול יותר.

העתיד החשמלי של מאזדה
צילום: מאזדה

אסטרטגיית החשמול התלת-פאזי (תרתי משמע) של מאזדה "תתאים למאפיינים אזוריים ולצרכים סביבתיים" (כלומר, יותר חשמל במדינות מערביות, יותר בנזין במדינות מתפתחות) ותתמך בהשקעה של 1.5 טריליון ין (כ-10.6 מיליארד דולר בשערי חליפין נוכחיים) ושותפויות חדשות בתחומים שונים, מסוללות ועד מנועים ושבבים.

השלב הראשון, בין 2022 ל-2024, יתמקד בפיתוח. השלב השני בין, 2025 ל-2027, יהיה "תקופת המעבר" עם הצגת מערכת היברידית חדשה ודגמים חשמליים חדשים לסין ולשאר העולם. לבסוף, השלב השלישי, בין 2028 ל-2030, יכלול מגוון השקות כלים חשמליים ברחבי העולם.

כמו כן, מאזדה גם התחייבה למפעלים ניטרליים בפליטת פחמן עד שנת 2035, ויעד שאפתני של אפס תאונות קטלניות ברכבי המותג עד 2040.

העתיד החשמלי של מאזדה
צילום: מאזדה