מאזדה MX5 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
אחרי ציפיה ארוכה ואין סוף דיונים מתישים והערכות שונות בפורומים של חובבי רכב מסביב לעולם, נחשף ב-2014 הדור הרביעי של המאזדה מיאטה.
מתחת לעיצוב החדש, מסתתרת הפחתת המשקל דרמטית בת 100 ק"ג ביחס לדור הקודם! אבל השינוי הגדול בדגם החדש הוא מיקום המנוע, שעבר כולו להתייצב מאחורי הסרן הקדמי, דבר שיוצר מבנה קדמי-מרכזי (כמו בהונדה S2000 למשל) התורם לחדות התגובה וליציבות.
מערכת ההנעה ה"ישראלית" היא הבכירה בהיצע - מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי עם 160 כ"ס, תיבה ידנית 6 היל', הנעה אחורית ודיפרנציאל מוגבל החלקה.
חשוב לציין כי המיאטה ND מגיעה לישראל עם המתלים הבסיסיים יותר מבין שתי הגרסאות המוצעות - זאת, בניגוד לעבר, אז שווקה NC עם הכיול הקשיח יותר (על בסיס בולמי בילשטיין).
עם נתונים כה מבטיחים, הן בהיבט הביצועים והן בהיבט השלדה, נראה כי ה-ND עשויה להיות המיאטה המהנה ביותר שיוצרה אי-פעם.
-
עיצוב ונוכחות
המיאטה מושכת מבטים, מהסוג החיובי, בכל מקום אליו בו היא נמצאת.
 
העיצוב שונה לחלוטין משל הדורות הקודמים ברוח ה"קודו" - סגנון העיצוב העכשווי של מאזדה.
-
תא נוסעים ומטען
הדשבורד מזכיר את זה של המאזדה2 – כולל מסך המגע, אבל גם כולל החומרים הנוקשים.
 
תנוחת הישיבה לא תתאים לכל אחד - ההגה ומושב הנהג מתכווננים באופן מוגבל מאוד.
 
הקיפול והפתיחה הידניים של הגג פשוטים ומהירים למדי, אך דורשים מעט גמישות וידיים ארוכות.
 
שימו לב - בנסיעה עירונית המנוע ותיבת ההילוכים מחממים את מנהרת ההינע.
-
מנוע וביצועים
למרות ששיא המומנט מתקבל רק ב-4600 סל"ד, המנוע מספק דחף יעיל הרבה קודם לכן.
 
לנהיגה נמרצת עדיף להשאיר את המנוע מעל 4000 סל"ד - מלאכה פשוטה למדי בזכות חלוקה טובה של יחסי ההעברה בתיבה וידית הילוכים בעלת מהלך מכאני, ברור וקצר, גם אם מעט כבד.
 
צריכת הדלק הממוצעת עמדה על כ-11 ק"מ לליטר בסך המבחן, שמטבע הדברים היה נמרץ מהרגיל.
-
נוחות והתנהגות
בניגוד לעדת מכוניות ה"כוון ושכח" המודרניות, את המיאטה צריך לנהוג באמת.
 
נוחות הנסיעה מפתיעה טובה מהצפוי ממכונית ספורטיבית, תוצאה של כיול רך.
 
אותה רכות תורמת גם היא לחיבור למעשה הנהיגה – תכונה שאמנם פוגעת ביכולת האבסולוטית של הרכב, אבל הופכת את המיאטה לדרמטית לנהיגה.
-
תמורה למחיר
אין טעם לדבר על המיאטה במונחי תמורה לכסף, אבל בכל הקשור למדד ההנאה - ה-MX-5 ממוקמת גבוה מאוד.
 
בכל מקרה היא עדיין יחידה מסוגה - סובארו BRZ מציעה התנהגות טובה יותר, אבל אין לה את הגג הנפתח; מיני קופר קבריו רחוקה מלהיות ספורטיבית.
-
סיכום
מכונית חדשה עם רוח נעורים אמיתית.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.