יצרני הרכב, כבר דיווחנו לאחרונה, מתחילים להכין את הקרקע לקראת התקנת תוספות "רדומות" ברכב שהלקוחות יוכלו לפתוח רק תמורת מינוי זמני בתשלום.

הטרנד הזה החל עם טסלה, שהוכיחה שפונקציות רבות במכונית דורשות רק שינוי תוכנה לחומרה שכבר מותקנת ברכב, ואפשר להציע עדכוני תוכנה "מהאוויר" ולשדרג את המערכות השונות - בדיוק באותה דרך שבה אנחנו מעדכנים את מערכת ההפעלה של המחשב או הסלולרי. ואם אפשר לשפר את הרכב מרחוק, למה לא לגבות על זה כסף?

ב.מ.וו, למשל, כבר התנסתה במודל דומה, שבו הוצע לנהגים לשלם על חימום למושבים או חיבור אלחוטי לאפל קארפליי במינוי חודשי. כשהעניין פורסם לראשונה ב.מ.וו ספגה קיתונות של ביקורת, אך נראה שזה הכיוון אליו הולכת כל התעשייה; פולקסווגן אף טענה שהיא שוקלת להציע בעתיד יכולות נהיגה אוטונומיות בתשלום לפי שעה - כלומר, אם אתה עייף ויש לך דרך ארוכה לנהוג, תוכל לשלם על שעת נהיגה אוטונומית ולתת לרכב לנהוג במקומך...

​רוצים תוספת כוח למרצדס שלכם? תשלמו מינוי שנתי
צילום: מרצדס

כעת מרצדס ארה"ב מתנסה גם היא במודל של מינוי חודשי, ומציעה "הגדלת האצה" לכלי הרכב החשמליים בחנות המקוונת שלה. השירות החדש עולה 1200 דולר לשנה אחת, ומאפשר לשפר את ההאצה של הרכב ל-60 מייל לשעה (96 קמ"ש) ב-0.8 עד 1.0 שניות.

מרצדס טוענת כי כוונון עדין של המנועים החשמליים מאפשר להגדיל את תפוקת המנוע המקסימלית לדגמי EQ ב-20 עד 24 אחוזים ביחס לתפוקת המפעל המקורית. זה לא לגמרי שונה מהמודל המקובל היום, שבו ברכישת חבילה ספורטיבית מקבלים תוספת כוח או הסרת מגביל המהירות במכוניות גרמניות - אבל עד כה שילמתם על זה פעם אחת בלבד. כעת תצטרכו לשלם על כך בכל חודש או שנה.

​רוצים תוספת כוח למרצדס שלכם? תשלמו מינוי שנתי
צילום: עזרא רפאל

השירות זמין כרגע בארבעה דגמים; ניתן להגדיל את ההספק של ה-EQE 350 מ-292 ל-354 כ"ס, עניין שייקצר את ההאצה ל-60 מייל/שעה ל-5.1 שניות, במקום 6.0 שניות במקור.
מרצדס EQE SUV 350 זוכה לעליית הספק זהה, וכאן היא מאפשרת זינוק מהיר בשנייה ביחס לגרסה הסטנדרטית: 5.2 שניות ל-96 קמ"ש, במקום 6.2 שניות.

עבור מרצדס EQS 450 ו-EQS SUV 450, ההספק  צומח מ-360 כ"ס ל-449 כ"ס, שמאפשרים לסדאן להגיע ל-96 קמ"ש ב-4.5 שניות בלבד (5.3 שניות במקור), בעוד שרכב הפנאי יבצע את הזינוק הקלאסי ב-4.9 שניות, במקום 5.8 שניות במקור.

כרגע נראה שזה יהיה רק פיילוט שלפיו מרצדס תחליט איך להתנהג בעתיד. אם תגובת הקהל תהיה שלילית או שלא ירכשו מספיק מנויים, יכול להיות שהיצרנית תיסוג מהרעיון הגזלני הזה.

​רוצים תוספת כוח למרצדס שלכם? תשלמו מינוי שנתי
צילום: מרצדס