לקסוס ישראל החלה לשווק את רכב השטח המפואר לקסוס LX. אחרי שנים בהן פעלה לקסוס ישראל כדי לייבא את דגמי השטח הגדולים של מותג היוקרה היפני, בייחוד לאחר הצגת הדור החדש של LX בארה"ב, המהלך הבשיל.

דגם חדש
לקסוס LX נחנך ב-1995, והדור הרביעי שלו הוצג ב-2021, מחליף את קודמו מ-2007. הדגם החדש מבוסס על לנד קרוזר J300, שהושק חצי שנה קודם.  

הדגם חולק עם לנד קרוזר אותה שלדת סולם (GA-F) וזו משלבת את הטכנולוגיה המודולרית של טויוטה (TNGA), והיא חזקה וקלה מקודמתה; הדגם החדש קל מקודמו ב-200 ק"ג.

אורך בסיס הגלגלים של לקסוס LX הוא 285 ס"מ, וממדי המרכב שלו גדולים: אורכו 510 ס"מ, רוחבו 199 ס"מ, גובהו 190 ס"מ. נפח תא המטען 174 ליטרים ב-3 שורות ועד ל-1871 ליטרים עם קיפולן. משקל הרכב נע בין 2525 ל-2680 ק"ג לפי רמת הגימור.

לקסוס LX החדש בארץ – מחיר החל מ-890,000 שקלים
צילום: לקסוס

מרווח הגחון של LX600 הוא 20.1 ס"מ, זווית הגישה 26 מעלות, זווית הבטן 25 מעלות, וזווית הנטישה 26 מעלות, והרכב יכול לחצות מכשול מים עד לעומק 70 ס"מ.

ל-LX מנוע בנזין כפול-מגדשים בנפח 3.4 ליטר ובמבנה V6, וזה מייצר 409 כ"ס ב-6000 סל"ד ו-66.2 קג"מ ב-2000-3600 סל"ד. משודכת אליו תיבה אוטומטית עם עשרה הילוכים וההנעה כפולה. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 6.9 שניות, והמהירות המרבית 210 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת היא 8 ק"מ/ל' והציון הירוק, כמובן, 15.

לקסוס LX החדש בארץ – מחיר החל מ-890,000 שקלים
צילום: לקסוס

במפרט הטכני הילוך כוח, בולמים נשלטים אלקטרונית, נעילת דיפרנציאל מרכז, וברמות הגימור הגבוהות יותר גם מערכת הידראולית המשנה את גובה הרכב. בגרסה כזו, מרווח הגחון הוא 22.6 ס"מ, ואפשר להגביה את הרכב ב-17.8 ס"מ או להורידו ב-5 ס"מ.

רמות אבזור, מחירים
בכל רמות האבזור מפרט בטיחותי עשיר הכולל גם סיוע בהימנעות מתאונה, בקרת שיוט אדפטיבית המשנה מהירות גם לפי תוואי הדרך, כמו עיקולים.

לקסוס LX החדש בארץ – מחיר החל מ-890,000 שקלים
צילום: לקסוס

ברמת הגימור קיושו', שמחירה 890,000 שקלים, תאורת לד, חישוקי "20, גג זכוכית, מצלמות היקפיות המשקפות גם את מה שמתחת לרכב, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, לגלגל ההגה ולמושבים הקדמיים שיש להם גם אוורור, צג מולטימדיה "12.3 השולט גם ברוב מערכות הרכב, צג "7 האחראי לבקרת האקלים ולמצבי הניהוג, והמחוונים מוקרנים.

ברמת הגימור 'הדורי', שמחירה 950,000 שקלים, חישוקי "22, סגירה רכה לדלתות, ריפוד בעור נאפה – ובנוסף: תצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת של מארק לוינסון עם 25 רמקולים, תא קירור, מראה המקרינה תמונת מצלמה אחורית; אוורור גם במושבים האחוריים, קיפול חשמלי של שורות המושבים השנייה והשלישית, וילונות צד, מולטימדיה לנוסעים בשורה השנייה.

בנוסף, יוצע הדגם גם ברמת הגימור 'טאקומי VIP' ומחירה של זו 1,050,000 שקלים; רמת גימור זו מתייחדת בכך שיש לה ארבעה מושבים, באלה של השורה השנייה עיסוי ואוורור, הדום לרגליים והופעה כוללת של לימוזינה.

לקסוס LX החדש בארץ – מחיר החל מ-890,000 שקלים
צילום: לקסוס