טויוטה לנד קרוזר 2020 חוות דעת
-
רקע כללי
הלנד קרוזר (סדרה 150), רכב השטח של טויוטה, מבוסס במידה רבה על קודמו (סדרה 120). הלנד קרוזר הוא רכב מרווח ונוח למדי, אם כי מעט רועש ובעל תא נוסעים פשוט יחסית.
באוגוסט 2015 הגיע לנד-קרוזר מעודכן, עם מערכת הנעה חדשה (2.8 ליטר, 177 כ"ס, תיבה אוט' 6 היל'), וממרץ 2017 החל שיווק גרסת בנזין (V6 בנפח 4.0 ל') עם 282 כ"ס.
רמת האבזור הבסיסית דלה עד מאוד, אך רמות הגימור הגבוהות מאובזרות (ויקרות) משמעותית.
-
עיצוב ונוכחות
ללנד-קרוזר מידות נכבדות שמגיעות לידי ביטוי בנוכחות מסיבית על הכביש. קל לטעות ולחשוב שמדובר ב-V8, אחיו הגדול של הדגם.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרווח מאוד לחמישה, פחות מרווח בשורה השלישית - שם נמצאים 3 מושבים - אך הוא מרגיש פשוט וחסר אבזור בגרסאות הבסיסיות.
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל 3.0 ל' בעל כוח מספק, אך הוא רועש מדי. צריכת הדלק טובה בהחלט.
-
נוחות והתנהגות
הלנד-קרוזר רך ומציע נוחות נסיעה טובה בעיר ומחוצה לה. מצד שני, אותם מתלים רכים מכבידים על התנהגות הכביש - המתלים הרכים יחד עם הממדים הגדולים מביאים לזוויות גלגול מודגשות בפניות.
הראות לפנים אינה מבריקה בגלל מכסה המנוע הגדול, אך יכולת השטח טובה מאוד. הגחון גבוה למדי, המכלולים מוגנים בין קורות השלדה; ומהלך המתלים ארוך ושימושי.
הצמיגים המקוריים בעלי חתך גבוה, עבורם קל יהיה למצוא גם צמיגי-שטח תחליפיים. העבירות גבוהה והנוחות מצוינת גם בשבילים.
-
תמורה למחיר
הלנד-קרוזר יקר יותר מחלק ממתחריו הישירים, אך מציע מותג חזק ויכולת גבוהה.
-
חדש בדגם
בנובמבר 2020 החל שיווק טויוטה לנד קרוזר לאחר מתיחת פנים נוספת שעבר הדגם. עיקר השינוי נוגע למנוע — ה-2.8 ל‘ המוכר עודכן ומפיק כעת 204 כ“ס ו-51 קג“מ. התיבה האוטומטית ללא שינוי. השיפור בביצועים משמעותי — 0-100 קמ“ש ב-9.9 שניות (12.6 שניות בעבר).
בנוסף נעשו שינויים קלים לעיצוב החיצוני ולנד קרוזר קיבל גם מערך מולטימדיה חדש (9 אינץ‘) עם ממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. לטענת טויוטה גם אפקטיביות מערכות. הבטיחות המתקדמות שופרה.
-
סיכום
צעד לא גדול לעומת הדור הקודם, אבל עדיין מכונית טובה מאוד – למי שצריך את יכולת השטח הגבוהה.