לאחר שש שנים בייצור, חטיבת הביצועים של פורד  ושותפתה בפיתוח ה-GT, חברת 'מולטימטיק' הקנדית, חשפו את הגלגול האחרון והקיצוני ביותר של מכונית העל האמריקאית.

הגרסה החדשה תהיה מוגבלת ל-67 יחידות בלבד, כמחווה לדגם ה-GT Mk IV משנת 1967 שזכה במירוץ 24 השעות של לה מאן - וכל יחידה תעלה  החל מ-1.7 מיליון דולר לפני מיסים.

זו הגרסה השנייה למסלול-בלבד של ה-GT העדכנית; הראשונה, מ-2019, נקראה GT Mk II ועשתה שימוש ביחידת הנעה משופרת של גרסאות הכביש (מנוע 3.5 ליטר, 700 כ"ס ותיבה כפולת-מצמד), אולם ה-Mk IV החדשה תזכה למנוע ולתיבת הילוכים ייחודיים רק לה.

הפרטים הספציפיים עדיין לא נחשפו, אבל מדובר ככל הנראה על גרסה מוגדלת נפח של מנוע האקובוסט V6 כפול המגדשים, משודך לתיבת סיקוונסיאלית מעולם המירוצים.

​פורד חושפת את ה-GT האחרונה והמוחלטת
צילום: Ford

אולם הפרט המעניין יותר הוא שהיא תעשה שימוש בשלדה חדשה ומוארכת, עם בסיס גלגלים מוגדל, וגרסה ייחודית של מתלי ASV האדפטיביים מבית מולטימטיק.

בדומה למכונית המירוץ המקורית שהעניקה לה השראה, הדגם החדש מאמץ מרכב ייחודי לו, עם דגש על אווירודינמיקה מסלולית, שחולק מעט מאוד רכיבים עם גרסת הכביש של ה-GT.

​פורד חושפת את ה-GT האחרונה והמוחלטת
צילום: Ford

מלפנים, פתחי האוויר הכפולים הוחלפו ביחידה מרכזית צרה יותר, כאשר הפנסים הקדמיים עוצבו מחדש למראה מודרני יותר. גם מאחור ה-Mk IV מאמצת אסתטיקה הרבה יותר מפוסלת, עם חיפויי גלגלים אווירודינמיים וזנב מוארך.

לארי הולט, סמנכ"ל בכיר בקבוצת מולטימטיק, אמר: "מנוע בעל נפח מוגדל, תיבת הילוכים בנויה למירוצים, בסיס גלגלים מוארך ומרכב ראדיקלי הביאו לרמת ביצועים חסרת תקדים. אנו גאים להיות חלק מהדור השלישי של ה-GT מתחילתו ועד לשירת הברבור המדהימה הזו, ורואים בו פרק משמעותי בהיסטוריה של מולטימטיק".

כל 67 היחידות יבנו במפעל ההרכבה של מולטימטיק באונטריו, קנדה, כאשר משלוחים ראשונים צפויים להתחיל באביב 2023.

​פורד חושפת את ה-GT האחרונה והמוחלטת
צילום: Ford