מנהל קבוצת סאובר בפורמולה 1 הממותגת כיום כאלפא רומיאו, פרדריק ואסר, יעמוד בראש קבוצת פרארי ב-2023. ואסר יחליף את המנהל הפורש של קבוצת פרארי, מתיה בינוטו, שיעזוב את הקבוצה ב-31.12.2022.

המשמעות היא שמאז אמצע העשור הראשון של המאה, מאז ימי ז'אן טוד בעידן מיכאל שומאכר, פרארי ממנה מנהל קבוצה המגיעה מחוצה לה ולא ומתוכה או ממותג המכוניות.

ואסר, שהוא צרפתי כמו בינוטו, הגיע מזירות המרוצים הנמוכות יותר לפורמולה 1 ב-2016, אז כדי לנהל את קבוצת רנו (היום אלפין) עם חזרתה לפעילות בסבב. יצוין כי ב-2026 תהיה סאובר בשליטה של אודי, ומן הסתם גם לכך הייתה השפעה על התכניות של ואסר.

בהקשר זה הודיע אנדריאס זיידל, מנהל קבוצת מקלארן, כי יעבור לנהל את קבוצת סאובר ויכין אותה לעונת 2026 במסגרת אודי. המשמעות היא שזיידל, שהגיע מפורשה, יחזור לפעילות בספורט המוטורי בתוך קבוצת פולקסווגן. שמועות מדברות על כך שפרארי פנתה גם לזיידל, אך זה רצה לפעול במרכז היבשת האירופאית ולא בבריטניה ולהיות קשור לקבוצת פולקסווגן.



מקלארן פרסמה כי מינתה את אנדריאס סטלה, המנהל הטכני של הקבוצה, כמחליפו של זיידל. סטלה הוותיק היה מהנדס מרוצים בפרארי בין 2000 ל-2014 ועבד עם שומאכר, קימי רייקונן ובמיוחד פרננדו אלונסו. כאשר אלונסו עזב בסוף 2014 למקלארן סטלה הצטרף אליו ושם קודם בהדרגה עד שהיה למנהל המרוצים ב-2019.

ללא קשר, או כך זה נראה כרגע, הודיע ג'וסט קפיטו, מנהל קבוצת וויליאמס כי יעזוב את הקבוצה לאחר שנתיים.
 
​מנהל חדש לקבוצת הפורמולה 1 של פרארי
צילום: 1