מהנדס הרכב אנזו פרארי היה מנהגי המירוץ הגדולים של אירופה בשנות העשרים של המאה הקודמת, הקים את קבוצת המירוצים Scuderia Ferrari (1929), וב-1947 ייצר את המכונית הראשונה של המותג – מהחזקים והנחשבים ביותר. בכלל, לא רק ברכב. קריירת המירוצים של המותג פרארי כוללת שנים של שליטה מוחלטת בלה מאן (1960-1965), בפורמולה 1 (6 אליפויות ב-1975-1983; 9 ב-1999-2008), והדגמים שלה הם בין הנחשקים בעולם הרכב, כולל היקר ביותר מעולם (GT0 250 מ-1962: 34.5 מיליון דולר). דגמי פרארי, כבר משנות החמישים, קבעו אמות מידה בביצועים, יכולת וגם עיצוב. השפעתו כל כך גדולה עד שמותג אחד (למבורגיני) ומכונית על אחת (פורד GT40) חייבים לפרארי את קיומם. פרארי ייצרה אחדים מהדגמים האייקוניים של עולם הרכב, והגם שאינה חתומה על מכונית העל הראשונה (של למבורגיני), יש לה מהדגמים החשובים בתחום כמו ברלינטה בוקסר (1973), וב-1987 ייצרה את מה שנחשב היום למכונית הקיצון (הייפר קאר) הראשונה, F40. ב-1969 רכשה פיאט את פרארי, וב-2016 הונפקה בוול סטריט. כיום מייצרת פרארי ארבעה דגמים: הספורטיבית 488; ה-GT לשניים F12; ה-GT לארבעה, קליפורניה; וזו שהכי קרובה למכונית נוסעים, GTC4 Lusso עם הנעה כפולה. מכונית הקיצון האחרונה, להפרארי, יוצרה במהדורות מוגבלות (קופה, 2013-2015; פתוחה, 2016). פרארי מיובאת לישראל החל מ-2012 על-ידי אוטו איטליה, הנמצאת כיום בבעלות UMI דרך קרדאן וגם בבעלות סמל"ת.

.