לפני כשלושה חודשים חשפה פורד את מוסטנג 2023 החדשה, וציינה כי המנועים ישארו דומים לאלו של הדור היוצא - אך לא סיפקה מפרט טכני מלא.

כעת נחשפים ההספקים, וכצפוי, נרשמים שיפורים בכל המנועים; גרסת הבסיס עושה אומנם שימוש באותו נפח של 2.3 ליטר, אך לטענת פורד מדובר במנוע אחר. מנוע הטורבו החדש משתמש ב"ארכיטקטורה מודולרית חדשה" הכוללת יחס שונה מבעבר בין קדח למהלך הבוכנות, הזרקה ישירה ועקיפה משולבות, תזמון שסתומים משתנה ומגדש טווין סקרול.

חרף כל הטכנולוגיה הזו, מדובר בעלייה מינורית של 5 כ"ס בלבד ביחס למנוע היוצא, והיחידה החדשה מפיקה 319 כ"ס ו-48.4 קג"מ בעת שימוש באוקטן 91 אמריקאי ומעלה (מקביל לאוקטן 95 בישראל; בצפון אמריקה מוצע בתחנות גם דלק באוקטן נמוך יותר). גרסה זו תהיה היחידה שתוצע רק עם תיבת 10 הילוכים אוטומטית.

​פורד מוסטנג 2023 החדשה - המנועים נחשפים
צילום: Ford

 מי שיבחר בגרסת ה-GT יקבל את הדור הרביעי של מנוע ה-5.0 ליטר V8, אשר זכה לחיזוקים מבניים, אגן שמן משודרג, גוף מצערת כפול וסעפת יניקה כפולה. התוצאה היא שיפור של למעלה מ-20 כ"ס ביחס לעבר, והספק מרבי של 486 כ"ס ו-57.3 קג"מ. לקוחות שיוסיפו את 'חבילת הביצועים' הכוללת מערכת פליטה משופרת, יזכו להספק של 492 כ"ס. גרסה זו תוצע עם התיבה האוטומטית הנ"ל, או תיבת 6 הילוכים ידנית.

גרסת העל, Dark Horse (משחק מילים על התרגום הישיר "סוס אפל" מצד אחד, וכינוי לאנדרדוג מצד שני), היא החזקה ביותר במבחר הנוכחי, לפני שיגיעו גרסאות GT350 ו-GT500 אימתניות.

ה'דארק הורס' מהווה גרסה מכוונת מסלול של ה-GT, וכוללת בולמים אלקטרו-מגנטיים אדפטיביים, מרכב מונמך, מוטות מייצבים מעובים, מערכת בלימה מוגדלת, תיבת 6 הילוכים ידנית מחוזקת, חישוקי גלגלים קלים יותר ועוד.

​פורד מוסטנג 2023 החדשה - המנועים נחשפים
צילום: Ford

הדארק הורס מקבלת גרסה של מנוע ה-V8 ששודרגה על ידי חטיבת הביצועים של פורד, וזכתה לטלטלים מחושלים, כמו גם גל ארכובה וגלי זיזים שמסוגלים להתמודד עם סל"ד גבוה יותר, ובנויים להפעלה ממושכת בסמוך לקו האדום ב-7500 סל"ד.

התוצאה הסופית היא מנוע ה-V8 האטמוספרי החזק ביותר בגרסת שאינה "שלבי", והוא מפיק 507 כ"ס ו-57.8 קג"מ, שהם 30 כ"ס ו-8 קג"מ יותר מהמוסטנג מאך 1 היוצאת.

המוסטנג תצא למכירה בקיץ הקרוב כדגם 2024 בצפון אמריקה (לפי השיטה האמריקאית, כל דגם שמושק אחרי ה-1 בינואר בשנה מסוימת, נחשב לדגם של השנה הבאה). מחירים טרם פורסמו.

​פורד מוסטנג 2023 החדשה - המנועים נחשפים
צילום: Ford