ברטונה, אחד מבתי העיצוב ובוני המרכבים האיטלקיים הוותיקים והמוערכים ביותר, חוגג השנה יום הולדת 110, ולכבוד האירוע רוצה להפוך גם הוא ליצרן של מכוניות על.

לאחר שהיריבה המושבעת פינינפארינה הציגה מכונית משלה (המבוססת על רימאק נבארה), החליטה ברטונה להציג גם היא היפרקאר עצמאית (בערך) בשם GB110 המונעת על ידי מנוע בעירה פנימית המפיק 1,100 כ"ס ומטפס ל-8,400 סל"ד.

תמונות ממוחשבות שפרסמה הסדנה מציגות מכונית על רחבה, נמוכה ומחודדת, המזכירה עיצובים קלאסיים של ברטונה דוגמת למבורגיני קונטאש. ג'ובאני סאפיו, מנהל הפרויקטים של ה-GB110, מציין שהעיצוב הכולל שואב השראה מקונספטי עבר של ברטונה כמו לנצ'יה סטרטוס זירו מ-1970 ואלפא רומיאו קאראבו מ-1968.

​ברטונה מציגה מכונית-על ראשונה
צילום: Carrozzeria Bertone

הפרטים הטכניים מעטים מאוד בשלב זה. ברטונה רק מציינת כי השלדה של ה-GB110 "מבוססת על רכיבים מיצרן גרמני" וכי המנוע המסתורי שלה מפתח כ-1,100 כוחות סוס ומומנט של 112 קג"מ, שמועברים לכביש דרך הנעה כפולה ותיבת 7 הילוכים אוטומטית.

לא שאנחנו רוצים לקלקל את המסתורין, אבל מכונית העל הגרמנית היחידה עם מנוע מרכזי, תיבת שבעה הילוכים אוטומטית (כפולת מצמד) והנעה לכל הגלגלים היא אודי R8 - ושבאמצעות צמד מגדשים אפשר להביא את מנוע ה-V10 שלה ל-1100 כ"ס די בקלות. רק אומרים...

​ברטונה מציגה מכונית-על ראשונה
צילום: Carrozzeria Bertone

הנתונים, בכל אופן, די מעוררים: מ-0 ל-100 קמ"ש ב-2.79 שניות, מאפס ל-200 קמ"ש ב-6.79 שניות, ומהירות מרבית של למעלה מ-380 קמ"ש.

באופן מעניין, ברטונה מציינת כי המנוע יוכל לפעול על "דלק העשוי מפסולת פלסטיק", אשר פותח על ידי חברה בשם Select Fuel, שלפי הדיווחים רשמה פטנט על טכנולוגיה המסוגלת להמיר חומרי פוליקרבונט לדלק מתחדש. נו, אולי זה מה שיציל אותנו ממכוניות-על חשמליות.

ברטונה מתכננת לייצר 33 יחידות מה-GB110 שימסרו ללקוחות החל מאביב 2024. מידע על תמחור לא פורסם, אבל נראה שלחברה כבר יש תוכניות גדולות לעתיד - והיא הודיעה כי ההיפרקאר החדשה תהיה הדגם הראשון בסדרה של מכוניות אקסקלוסיביות מתוצרתה. 

​ברטונה מציגה מכונית-על ראשונה
צילום: Carrozzeria Bertone