פולקסווגן בחרה בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס כדי לחשוף לראשונה את הסדאן החשמלית החדשה שלה - ה-ID.7 - שהיא למעשה גרסת הייצור של קונספט ID.Aero שהוצג במהלך 2022. באופן מעצבן שמתחיל להפוך נפוץ בתעשייה, פולקסווגן חשפה את הרכב תחת הסוואה, ורק ברבעון השני של 2023 תציג את הרכב במלוא הדרו.

קשה אפוא להתרשם מהעיצוב החיצוני, אך על פניו עיצובה של ה-ID..7 נראה דומה מאוד לקונספט ID.Aero, ושומר על הצללית האווירודינמית שלו - למרות שחלק מהפרטים היותר מוגזמים עודנו לגרסת הייצור; אלו כוללים יחידות תאורת לד פשוטות יותר, מראות צד גדולות יותר, פגושים שעוצבו מחדש וחישוקים מוקטנים.

בניגוד לעיצוב החיצוני, תא הנוסעים נחשף במלואו. החידוש העיקרי הוא מסך מגע מאוזן בגודל 15 אינץ', משולב עם לוח מחוונים מוקרן קטן ותצוגת עילית במציאות רבודה. כפתורי המגע מתחת למסך המרכזי אשר שולטים בפונקציות האקלים ובעוצמת הקול זכו כעת לתאורה. עם זאת, גלגל ההגה שומר על כפתורי המגע השנויים במחלוקת, שבקרוב יוחלפו בכפתורים רגילים ברוב דגמי פולקסווגן בעקבות ביקורות מהלקוחות.

פולקסווגן חשפה את ID.7 החשמלית - מתחרה לטסלה מודל 3
צילום: VW

גולת הכותרת של תא הנוסעים היא "פתחי אוויר חכמים" הנשלטים דיגיטלית - כן, כמו בטסלה. לפי פולקסווגן, המערכת מזהה את הנהג/ת לפי המפתח, ומקררת או מחממת את תא הנוסעים לפני שהם נכנסים לרכב. מערכת המיזוג יכולה לפזר אוטומטית את האוויר על פני שטחים גדולים, או לכוון את הזרימה לכיוון גוף הנוסעים. ניתן להפעיל את הפונקציות הללו עבור כל נוסע דרך מסך המגע המרכזי או באמצעות פקודות קוליות - כי למה לעשות פעולה פשוטה בהינף יד אם אפשר לדבר לעצמך בנהיגה...

הסדאן החדשה עושה שימוש בפלטפורמת MEB אשר שודרגה לטווח חשמלי ארוך יותר וקצבי טעינה מהירים יותר. למרות שעדיין לא נמסר מפרט מלא, קרוב לוודאי שהיא תוצע בגרסאות מנוע חשמלי יחיד וכפול, עם מארז סוללות של 80-90 קוט"ש. הנתון היחיד שפולקסווגן כן חשפה בנוגע ליחידת ההנעה הוא טווח מקסימלי מרשים של 700 ק"מ.

פולקסווגן חשפה את ID.7 החשמלית - מתחרה לטסלה מודל 3
צילום: VW

פולקסווגן גם חשפה כי ל-ID.7 יהיה בסיס גלגלים נדיב של 296.9 ס"מ, ארוך ביותר מ-9 ס"מ בהשוואה לטסלה מודל 3. למרות שמדובר במשפחתית גדולה, בסיס הגלגלים שלה ארוך גם ב-16.5 ס"מ מזה של הפאסאט שחולקת עימה את אותה קטגוריה.

ה-ID.7 תשווק בשלוש יבשות - אירופה, אסיה וצפון אמריקה. הסדאן החשמלית תהיה הדגם השישי בליין ה-ID, ואחת מ-10 כלי רכב חשמליים חדשים שפולקסווגן תשיק עד 2026.

פולקסווגן חשפה את ID.7 החשמלית - מתחרה לטסלה מודל 3
צילום: VW