המותג "מכונית העם", והדגם שתכנן עבורו פורשה בהזמנת היטלר, ושנקרא לימים "חיפושית" יצרו את אחד האייקונים החשובים בתולדות המכונית – והובילו ליצירת יצרן מכונית גדול שהיה לקונצרן רכב ענק, אחד מהשניים הגדולים בעולם. בשנות השבעים, עם הפאסאט והגולף, יצרה פולקסווגן את המשפחתיות (הגדולה והקומפקטית) החדשות של אירופה. על הדרך יצרה טרנד חדש: גרסת ביצועים על בסיס מכונית רגילה, GTI. במחצית שנות התשעים קבעה תקן חדש לאיכות ההגשה בפנים הרכב (שוב פאסאט וגולף) ובהמשך החליפה את כל קו המנועים שלה למוגדשים ושידכה להם את התיבה הדו-מצמדית. למרות היותה מותג עממי – באמצעות איכות הפנים וכניסה לקטגוריות כמו פנאי גדול (טוארג), פאר (פייטון) וסדאן-קופה (CC) – יש לפולקסווגן הילת יוקרה למוצריה, גם בגלל הזהות בין שם המותג ובין שם הקונצרן, שבבעלותו מותגי על ממש (אודי, בוגאטי, למבורגיני, פורשה). פולקסווגן חתומה, בנוסף, על שערוריית זיוף הנתונים הגדולה בהיסטוריה של המכונית (תוכנת זיוף המדידות במנועי דיזל בארה"ב). כיום מייצרת פולקסווגן קו שלם של דגמים ממיני ועד משפחתית-גדולה, דגמי פנאי, מיניוואנים, מסחריות בכל הגדלים ועוד. החברה פונה לייצור הולך וגובר של דגמים כל-חשמליים, ואף חנכה ב-2016 מותג ייעודי לכך, ID. לישראל מיובאת פולקסווגן מזה שנים על-ידי צ'מפיון מוטורוס.

.