הונדה, יצרנית המכוניות מיפן, חשפה את מתיחת הפנים של הג'אז. אנו דיווחנו פרטים ראשוניים על העדכון הצפוי עוד באוגוסט האחרון, אז חשפה הונדה מעט על עדכון דומה שעברה הונדה פיט, למעשה גרסה של ג'אז המשווקת בשוק היפני.
 
נזכיר, הונדה ג'אז המקורית נחשפה בשנת 2001 והציגה מבנה ותכנון פנימי מבריקים שאפשרו לה מרחב פנים נדיב בצורה בלתי רגילה ביחס למידותיה הצנועות. ג'אז ההיברידית הראשונה הוצגה לראשונה בשנת 2010 (דור שני). כיום משווק בישראל הדור הרביעי של הדגם אשר נחשף לראשונה באוקטובר 2019 ומשווק כאן רק בגרסה ההיברידית.
 
ג'אז 2023, העדכונים
כצפוי, הונדה ג'אז המחודשת זכתה לשורת עדכונים דומה מאוד לזו של 'פיט' היפנית. העיצוב החיצוני נותר כשהיה – כולל "פרצוף" בעל הבעה חביבה מלפנים. ובכל זאת, שורת עדכונים קלים – פגוש, סבכה ועוד שעוצבו מחדש ההופעה מעט עדכנית יותר. גרסת 'קרוסטאר' הנוטה לפנאי זוכה למראה קשוח ומובחן יותר מבעבר כולל סבכה בדוגמת חלת דבש, דמוי מיגון גחון ועוד.

​הונדה ג'אז 2023 המחודשת: רענון קל ותוספת כוח
צילום: Honda
 
בסביבת הנהג השינויים קלים ביותר ובחלק מרמות הגימור צבעים וחומרים חדשים. 'קרוסטאר' זוכה גם לריפוד חדש למושבים ודיפונים שונים בדלתות.
 
אל ההיצע הקיים מצטרפת רמת גימור חדשה וספורטיבית באופיה ולזו פגוש אגרסיבי בעיצובו, חישוקי 16 אינץ' יחודיים עבורה, חיפויי מראות שחורים ועוד – והיא מוצעת בצבע מרכב ייחודי עבורה: אפור 'אורבני'. פנים הג'אז 'ספורט' זוכה לריפוד משולב עור-זמש סינטטיים, גלגל הגה חדש עם שלושה חישורים, תפירה צהובה באזור דיפוני הדלתות ומשענת היד ועוד.

​הונדה ג'אז 2023 המחודשת: רענון קל ותוספת כוח
צילום: Honda
 
חזקה יותר, פונה, גוררת

יחידת ההנעה ההיברידית של ג'אז – 1.5 ל' אטמוספרי, שני מנועים חשמליים, 109 כ"ס – ממשיכה גם למהדורה המחודשת אך היא מוצגת כאן לאחר שעברה עדכון. שלושת המנועים מציגים עליה בהספק – תוספת של 14 כ"ס למנוע החשמלי הראשי, 11 כ"ס למתנע-גנרטור ו-10 כ"ס למנוע הבנזין – להספק משולב כולל של 122 כ"ס. נתון המומנט ללא שינוי: 13.5 קג"מ.
 
בנוסף, בהונדה מדווחים על תיבת הילוכים חדשה המבטיחה העברת כוח יעילה יותר ופעולה חלקה ומעודנת יותר. בג'אז הספורטיבית כיול שונה ליחידת ההנעה לטובת תגובות מהירות יותר ותקרת סל"ד מירבית גבוהה יותר (6,300 סל"ד). מעבר לכך רמת הגימור הספורטיבית זוכה גם לכיול מתלים שונה ובולמים קשיחים יותר לשיפור ההתנהגות.
 
בהונדה מציינים כי בעקבות משוב מהלקוחות הם הוסיפו לג'אז המחודשת אפשרות להתקנת וו גרירה. כעת לכל הגרסאות כושר גרירה מירבי של עד 500 ק"ג.

​הונדה ג'אז 2023 המחודשת: רענון קל ותוספת כוח
צילום: Honda