לאחר חודשים של רמזים, צילומי ריגול והדלפות מכוונות, שברולט חשפה רשמית את הגרסה ההיברידית של הקורבט - מכונית הספורט של אמריקה. 

זהו צעד נוסף אל העתיד החשמלי הבלתי נמנע, ונראה כי שברולט עשתה אותו כדי להכין את המעריצים השמרנים לאט לאט ולהראות להם שהשד לא כזה נורא. למעשה, שברולט הפכה את ה-E-ריי (קיצור של אלקטריק סטינגריי) לגרסת ביניים שתמוצב בין הסטינגריי הרגילה ל-Z06 הקיצונית. 

הכוח של הגרסה ההיברידית מגיע משילוב של מנוע הבנזין המוכר במרכז ומנוע חשמלי מלפנים. ה-V8 מניע את הגלגלים האחוריים עם אותם 502 כ"ס, מומנט של 65 קג"מ ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. המנוע החשמלי מפיק 162.3 כ"ס ומומנט של 17.2 קג"מ ומניע את הגלגלים הקדמיים. ההספק המשולב הוא 664 כ"ס, מרחק נגיעה מה-Z06.

שברולט קורבט E-Ray ההיברידית נחשפה רשמית
צילום: GM

מערכת ההנעה החשמלית ניזונה מסוללת 1.9 קוט"ש שיושבת בין הנהג לנוסע. גם המנוע מלפנים קומפקטי להפליא, ונפח תא המטען הקדמי הצטמצם בשיעור זניח.

שברולט מעריכה שה-E-Ray תגיע ל-96 קמ"ש תוך 2.5 שניות בלבד (עם בקרת שיגור), 0.1 שניות מהר יותר מה-Z06, והיא תסיים את המיאוץ לרבע מייל תוך 10.5 שניות במהירות של 209 קמ"ש.

שברולט קורבט E-Ray ההיברידית נחשפה רשמית
צילום: GM

ה-E-ריי תציע גם שני מצבי נהיגה ייחודיים; הראשון הוא מצב חשמלי מלא, המאפשר נסיעה עד 75 קמ"ש, בתנאי שיש מספיק טעינה בסוללה. המצב השני, Charge+, מוודא שהסוללה תישמר על מצב טעינה גבוה ככל האפשר, כדי להבטיח שההספק מקסימלי יהיה זמין בכל דרישה בנהיגה ספורטיבית.

מבחינה חיצונית, ה-E-ריי מקבלת את אותה התפחת מרכב של 9.1 ס"מ כמו ה-Z06, וקווי המרכב דומים אף הם לאלו של גרסת העל הקרבית. היא מקבלת גם חישוקים וצמיגים בגודל זהה - 20 אינץ' עם צמיגי 275 מ"מ מלפנים, ו-21 אינץ' עם צמיגים ברוחב 345 מ"מ מאחור. חישוקי אלומיניום מגיעים כסטנדרט, אך חישוקי סיבי פחמן קלים ומחוזקים הם אופציה בתשלום. עם זאת, הצמיגים אינם אגרסיביים כמו ה-Z06, עם מישלן פיילוט ספורט כסטנדרט, ופיילוט ספורט 4Ss אופציונליים.

שברולט קורבט E-Ray ההיברידית נחשפה רשמית
צילום: GM

מתלים אלקטרו מגנטיים בכיול ייחודי הינם ציוד תקני, כמו גם בלמים קרבון-קראמיים, שהותקנו כדי להתמודד עם המשקל המוגבר - 185 ק"ג ביחס לקופה הסטנדרטית, ו-176 ק"ג בהשוואה ישירה בין הגרסאות הפתוחות.

נתון אחד ששברולט החסירה מתיק העיתונות באופן מעניין הוא צריכת הדלק - ללמדכם שהגרסה הזו לא נולדה ממניעים "ירוקים" גרידא, אלא יותר ממניעי ביצועים ותדמית.

מכירות ה-E-Ray מתחילות השנה. המחיר הבסיסי הוא 104 אלף דולר, יקר משמעותית מגרסת הבסיס ונמוך רק בכאלף דולר מה-Z06 הקרבית.

שברולט קורבט E-Ray ההיברידית נחשפה רשמית
צילום: GM