טסלה ביצעה הקטנה של הבלמים האחוריים בגרסת הביצועים של מודל Y, בלי להודיע על כך ובלי לעדכן את המפרט באתר החברה - וכדי להסוות את המהלך התקינה כיסוי פלסטיק שמדמה קאליפר 4 בוכנות גדול כמו זה שהחליפה. 

הבלמים האחוריים, מתוצרת 'ברמבו' האיטלקית, שהותאמו במקור למכונית - תואמים את הבלמים הקדמיים של ברמבו, שנותרו ללא שינוי - הוחלפו באוגוסט האחרון בבלמים זולים וקטנים יותר של חברת 'מנדו' מדרום קוריאה, מהלך שעורר תלונות מלקוחות על ביצועי בלימה חלשים יותר.

לבלמים האחוריים החדשים יש דיסקים וקאליפרים קטנים יותר - זהים לאלו שמוצעים בגרסת לונג ריינג' - אך השינוי הוסווה על ידי כיסוי פלסטיק אדום עם קליפס, שצבעו דומה לאדום המזוהה עם ברמבו, וצורתו כמו צורתם של הקאליפרים בעלי ארבע הבוכנות המקוריים.

​טסלה הקטינה בלמים במודל Y - ומסתירה את זה
צילום: Drive

למרות שהחלפת הבלמים התרחשה באוגוסט האחרון, הקונפיגורטור באתר של טסלה עדיין מציין 'בלמי ביצועים' כאחת התכונות במודל Y פרפורמנס, והחסכון בעלות לא התגלגל לידי הלקוחות.

אם נודה על האמת, הבלמים האחוריים נושאים בהרבה פחות עומס מאלו הקדמיים, ובמכונית חשמלית עם בלימה רגנרטיבית חזקה סביר להניח שהמעבר לבלמים קטנים יותר מאחור כמעט ולא ישפיע על ביצועי הבלימה בפועל. חבל רק שטסלה בחרה בניסיון הסוואה ערמומי במקום להצהיר על כך באופן גלוי. אבל קשה לומר שאנחנו מופתעים...

טסלה, נאמנה למדיניותה, בחרה לא להגיב לפניות העיתונות בנושא.

​טסלה הקטינה בלמים במודל Y - ומסתירה את זה
צילום: Drive