טסלה מודל Y 2025

טסלה מודל Y 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    טסלה מודל Y הוא רכב הפנאי השני של היצרנית האמריקנית והוא נחשף לראשונה בשנת 2019, כאשר השיווק בישראל החל ב-2022. מודל Y מבוסס על מודל 3 המשפחתית, ולפי טסלה הוא חולק עימה כ-75% מהחלקים.

     

    מידותיו של ה-Y נדיבות למדי, ובזכות זאת הוא מוצע גם בסידור של שבעה מושבים.

     

    בפברואר 2025 טסלה החלה לשווק את מודל Y המחודש בישראל, לאחר שהרכב עבר מתיחת פנים.

    השינוי העיקרי בולט כבר במבט ראשון: עיצוב החזית שונה לחלוטין, ועיקרו קו תאורה לרוחב הרכב במקום פנסים נפרדים – בדומה לסייברטראק. מערך תאורה רוחבי נמצא גם מאחור, והוא גבוה ובולט במיוחד.

     

    לפי טסלה, היעילות האווירודינמית שופרה, המתלים כוילו מחדש, ועל החישוקים החדשים מותקנים צמיגים עדיפים – לשיפור נוחות הנסיעה ואיכותה.

    לטענת החברה, השינויים האלה הביאו לשיפור כולל של 22% ברעשי הנסיעה, גם בזכות חלונות מבודדים חדשים וחומרי בידוד טובים יותר. גג הזכוכית חדש, והוא מחזיר פי שבעה טוב יותר את חום השמש, ובכך משפר את רמת הקירור בתא הנוסעים. מלפנים מצלמה חדשה עם תצוגה נרחבת יותר במסך המרכזי.

     

    בתא הנוסעים חומרים טובים יותר, ולפי טסלה איכות הגימור עדיפה הודות לתהליכי ייצור חדשים. המושבים הקדמיים חדשים, כוללים כעת גם מערך קירור. גם מאחור מושבים חדשים לנוחות עדיפה, ולאלה גם תפעול חשמלי, כולל קיפול מלא, וכל המושבים מחוממים.

     

    למודל Y המשודרג ידית איתות קונבנציונלית על מוט ההגה, ונוספו מספר פקדים פיזיים לשיפור התפעול. מערכות השליטה והבידור שודרגו, ולנוסעים מאחור מסך "8 לשליטה גם בבקרת האקלים הנפרדת שם.

  • עיצוב ונוכחות

    הדגם החדש נאה ומודרני מקודמו, אך העיצוב אנונימי וגנרי למדי.
  • תא נוסעים ומטען

    בתא הנוסעים של מודל Y המחודש טסלה משמרת את האופי המינימליסטי, ועל הדרך נפטרה גם מפאנל העץ שהיה וממנוף בורר ההילוכים. אין תצוגה עילית או לוח מחוונים וכל המידע ורוב התפעול נעשה ממסך מרכזי ענק של "15.4, ובמושב האחורי מסך נוסף של "8 המשמש לתפעול בקרת אקלים, בידור ומשחקים.

     

    הממשק של המסך המרכזי מהיר ועובד באופן חלק, והאפליקציה התואמת לסלולרי עבדה ללא דופי.

     

    תפעול מלא של הכל דרך המסך דורש לא מעט הסתגלות – אולם הממשק של טסלה הרבה יותר אינטואיטיבי להבנה מאשר אלה של חשמליות רבות אחרות.

     

    למרות שיש ניווט מקורי שגם יודע לתת הערכה לרמת הטעינה שתישאר בסוללה, הפריע לנו היעדרו של ממשק אנדרואיד/קארפליי.

     

    מעבר לרשימת האבזור הארוכה, האיכות במרחב הפנימי מצוינת ובהחלט טובה מבעבר. המצלמות ההיקפיות מעולות וגם תנוחת הישיבה גבוהה ומקנה שדה ראיה טוב. בדומה לעבר - המושבים נוחים, המרווח מלפנים ומאחור מצוין ותא המטען ענק.

  • מנוע וביצועים

    את רוב המבחן העברנו במצב הנהיגה 'רגוע' שסיפק את כל הכוח שצריך על הכבישים בישראל. במצב 'רגיל', התאוצות בכל טווחי המהירות חזקות מאוד ומיידיות – כיף אמיתי – אבל צריכת האנרגיה עולה משמעותית.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    electric.svg

    לגרסת לונג ריינג' כפולת המנועים שנבחנה טווח מוצהר של 568 ק"מ. במבחן הדרכים צריכת האנרגיה הממוצעת הייתה 5.6 ק"מ/קוט"ש, לטווח ריאלי של כ-450 ק"מ.

    • טווח נסיעה חשמלי WLTP
      500 ק"מ
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      62.5 קוט"ש
    • הספק טעינה מהירה DC
      הספק טעינה מהירה DC
      הטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר
      175 קילוואט
    • זמן טעינה מהירה DC
      זמן טעינה מהירה DC
      יש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען
      00:15 שעות
  • נוחות והתנהגות

    כיול המתלים "גרמני" מוצק על סף הנוקשה בנסיעה בעיר. זה אומר שחלק מהשיבושים מציקים ומורגשים, אך הסטאפ הזה מעניק איכות מוצקה ואחודה יותר ביחס לרכות הרופסת של דגמים רבים משל מותגי סין.

     

    מחוץ לעיר ה-Y משייט רוב הזמן בשקט מופתי. רחש צמיגים נוכח על אספלט מחוספס אבל רעשי רוח אין בכלל וגם לא כל מיני אוושות או יבבות ממערכת ההנעה החשמלית (כאלה שמענו אצל מוצגים אחרים ו"יוקרתיים" יותר). כיול המתלים מעולה לנסיעה בין-עירונית, כך גם ההיגוי ואחזור האנרגיה התגלה כיעיל מאוד.

     

    היכולת הדינמית גבוהה, הבלימה הרגנרטיבית היא מהטובות בתעשייה ומערכות הבטיחות המתקדמות (ובעיקר בקרת השיוט האדפטיבית) פועלות טוב בהרבה מאלו של רוב היצרנים בשוק.

  • תמורה למחיר

    המחיר לגרסת לונג ריינג' הבכירה שנבחנה מעלה בסימן שאלה את התמורה לכסף, בגלל ההיצע הנרחב של מתחרים זולים ומוכשרים. לגרסת ההנעה האחורית הבסיסית טווח מספק ותמורה טובה יותר למחיר.
  • גרסאות ורמות גימור

    טסלה מודל Y המחודש מוצע כקודמו בשלוש גרסאות: גרסת הנעה אחורית, טווח ארוך וגרסת ביצועים – לכולן רשימת אבזור דומה.

    בגרסה הרגילה, RWD, מנוע אחורי יחיד המייצר 295 כ"ס, סוללת 62.5 קוט"ש והטווח המוצהר הוא 500 ק"מ.

    בגרסת 'טווח ארוך' אותו מנוע, סוללה של 78.4 קוט"ש והטווח המוצהר 622 ק"מ.

    גרסת הביצועים 'פרפורמנס' עם 2 מנועים המייצרים 444 כ"ס והנעה כפולה, מצוידת בסוללה הגדולה יותר וטווח הנסיעה המוצהר 568 ק"מ.

  • בטיחות

    טסלה מודל Y המעודכנת נבחנה-מחדש במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2025 וזכתה לציון של 5 כוכבי בטיחות, עם 91% בהגנה על מבוגרים, 93% בהגנה על ילדים, 86% בהגנה על הולכי רגל ו-92% על מערכות הבטיחות. 
    בדומה לכל דגמי טסלה, היצע מערכות הבטיחות המתקדמות עשיר וכולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה ועוד.

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק גרסה מחודשת בישראל, בפברואר 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    טסלה מודל Y המעודכן הוא רכב מרשים מאוד, בעיקר באיכות הכללית שלו כמוצר. אם לרגע נפריד את המסך מהגלגלים, אז מתחת יש גם מכונית טובה, שמתנהגת, בולמת ונוסעת בצורה מצוינת. וזה משהו שאי אפשר לומר על חלק לא מבוטל מחשמליות אחרות בשוק שלנו.

טסלה מודל Y שאלות ותשובות

הביצועים מרשימים לגרסת RWD תאוצה מ-0-100 קמ"ש ב-5.9 שניות, ל-Long Range RWD תאוצה 0-100 קמ"ש ב-5.6 שניות, ולגרסת Long Range AWDתאוצה מ-0-100 קמ"ש ב-4.8 שניות. מהירות מקסימלית 201 קמ"ש. התאוצה מיידית, והביצועים ברמה של מכוניות ספורט.
מערכת Autopilot בסיסי כלולה במחיר והיא כוללת שמירת נתיב, ובקרת שיוט אדפטיבית. מערכת Full Self-Driving תמורת תוספת של כ-37,500 ש"ח מאפשרת הרחבה של יכולות האוטופיילוט החלפת נתיבים אוטומטית ונהיגה עירונית מתקדמת. הטכנולוגיה מתקדמת אך עדיין דורשת פיקוח של הנהג.
התנהגות מצוינת בפניות בזכות מרכז כובד נמוך (סוללה ברצפה) כיול טוב של המתלים, וצמיגים טובים עם אחזיה גבוהה.
טסלה מודל Y מתחילה במחיר של 248,000 ש"ח לגרסת RWD הבסיסית, 272,500 ש"ח לגרסת Long Range בהנעה אחורית, ועד 291,000 ש"ח לגרסת Long Range AWD.
כן, אם התקציב מאפשר. מודל Y מציעה טכנולוגיה מתקדמת, ביצועים מרשימים (0-100 ב-4.8-5.9 שניות), טווח נסיעה גדול (500-622 ק"מ), עלויות אחזקה נמוכות ורשת סופרצ'ארג'ר לטעינה מהירה גם בישראל.
גרסת RWD (עולה 248,000 ש"ח) זולה ב-24,500 ש"ח מ-Long Range RWD וב-43,000 ש"ח מגרסת Long Range AWD. כל גרסה מציעה ביצועים וטווח שונים, RWD מתאימה לרוב המשתמשים ו-Long Range למי שנוסע הרבה
טסלה זולה ב-200,000+ ש"ח ויש לה רשת טעינה מהירה משלה. BMW עדיפה באיכות פנים, נוחות נסיעה ושירות מבוסס. הבחירה תלויה בעדיפות.
יתרונות טסלה: עלויות אנרגיה נמוכות (חשמל מול בנזין), תחזוקה פשוטה, ביצועים מעולים ונסיעה שקטה. חסרונות: מחיר רכישה גבוה, תלות ברשת טעינה, זמני טעינה. מתאימה למי שמוכן להשקיע ברכב מתקדם, מתרגל לממשק המשתמש הלא שגרתי ומקפיד על איכות סביבה.
יתרונות מובילים: טכנולוגיה מתקדמת, רשת סופרצ'ארג'ר ייחודית, ביצועים מרשימים, עלויות תפעול נמוכות, עדכוני תוכנה מתמידים, ערך מותג גבוה ובטיחות מקסימלית. פורצת הדרך בתחום הרכב החשמלי, אבל היא לא לבד בשוק ויש מתחרים טובים.
חיסכון משמעותי בטווח הארוך: דלק - חיסכון 15,000-25,000 ש"ח בשנה, תחזוקה - חיסכון 5,000-8,000 ש"ח בשנה, ביטוח - לעיתים זול יותר בגלל הבטיחות הגבוהה. סה"כ חיסכון של עד 30,000 ש"ח בשנה.
ערך החזר טוב יחסית: מותג חזק, ביקוש גבוה והטכנולוגיה לא מתיישנת בזכות העדכונים. הסוללה אמינה לשנים רבות.
תלוי בשימוש: ליסינג משתלם למי שמחליף רכב כל 2-3 שנים או רוצה תשלום חודשי נמוך יותר. לקנות משתלם למי שמתכנן להחזיק שנים רבות ורוצה לנצל את החיסכון בתפעול. שני המסלולים זמינים.
הטווח משתנה לפי גרסה: RWD רושמת טווח של 500 ק"מ, ל-Long Range RWD טווח של 622 ק"מ ול-Long Range AWD טווח של 586 ק"מ. זהו טווח רשמי לפי תקן WLTP. בפועל, הטווח יורד ב-10-20% בתנאי נהיגה רגילים ועד 30% בחורף עם חימום. עדיין טווח מעולה המאפשר נסיעות ארוכות.
טעינה מהירה בסופרצ'ארג'ר: מילוי מ- 10%-80% תוך 27-30 דקות. טעינה ביתית בעמדת 11kW: טעינה מלאה תוך 8-10 שעות. טעינה משקע ביתי רגיל(שקע 16A) כ-35 שעות לטעינה מלאה.
אפשר ברשת סופרצ'ארג'ר המהירה של טסלה שכוללת יותר מ-50 תחנות ברחבי הארץ. אפשר גם בתחנות טעינה מהירה ציבוריות של חברות אחרות שממקמים בפריסה ארצית בקניונים, מלונות, תחנות דלק ונקודות נוספות
טעינה ביתית: כ-80-120 ש"ח לטעינה מלאה (לפי תעריף חשמל ביתי). סופרצ'ארג'ר: כ-2.5 ש"ח לקילוואט, כ-200-250 ש"ח לטעינה מלאה. טעינה ציבורית: 1.5-3 ש"ח לקילוואט. עלות נמוכה משמעותית מדלק, חיסכון של אלפי שקלים בשנה.
בחורף הטווח יורד ב-20-30% בגלל הקור שמפחית יעילות הסוללה והצורך בחימום תא הנוסעים. מ-568 ק"מ בקיץ ל-400-450 ק"מ בחורף. אפשר לחמם את הרכב מראש דרך האפליקציה.
מרחב נדיב ל-5 נוסעים. תא מטען ראשי: 822 ליטר, תא מטען קדמי (frunk): 116 ליטר. המושב האחורי מציע מרווח מצוין גם למבוגרים
מתאימה מאוד. 5 מושבים מרווחים, תא מטען ענק, בטיחות 5 כוכבים, בידוד רעשים מצוין, מערכת בידור מצויינת, מערכות בטיחות מתקדמות ואפליקציה לבקרה מרחוק. מושלמת למשפחות מודרניות.
עיצוב הפנים מינימליסטי ונקי והחומרים איכותיים. מסך מרכזי 15 אינץ' שולט בכל הפונקציות. המושבים נוחים ותומכים עם חימום וקירור (בגרסאות מסוימות). עיצוב עתידני שחלק אוהבים וחלק נאלצים להתרגל אליו. איכות הרכבה גבוהה.
מצוינת לנסיעות עבודה: שקט מוחלט לשיחות, עלויות נמוכות, אפשרות טעינה במקום העבודה, נוחות וטכנולוגיה מתקדמת. חיסכון גדול בהוצאות רכב חברה או אם זה רכב בבעלות פרטית.
כן! עם רשת סופרצ'ארג'ר הנרחבת אפשר לנסוע לכל מקום בישראל. תכנון מסלול אוטומטי עם תחנות טעינה, נוחות מעולה ובידור בזמן הטעינה. המושבים נוחים והרכב שקט. אידיאלית לטיולי משפחה.
המעבר קל יותר ממה שנדמה: טעינה ביתית פשוטה, רשת טעינה ציבורית שעדיין זקוקה לשיפור אבל משתפרת ומתרחבת מדי יום,אפליקציה המנהלת הכל ותחזוקה מינימלית. רכב חשמלי מצריך לשנות את הרגלי הנסיעה, ולתכנן את הטעינה וזמן הטעינה. אבל עם הדור החדש של רכב חשמלי שיכול לעבור 400 ק"מ ויותר בטעינה אחת, חרדת הטווח כבר לא קיימת.
דירוג בטיחות מקסימלי - 5 כוכבים מיורו NCAP עם ציונים גבוהים. מבנה חזק במיוחד, מרכז כובד נמוך ו-8 כריות אוויר.
מערכות בטיחות מתקדמות ביותר: בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, התרעת התנגשות, ניטור נקודות מתות ב-360 מעלות, התרעת סטייה מנתיב ועוד. מצלמות מסביב לרכב מתעדות את המתרחש גם בחניה.
סוללת ליתיום עם הגנות מרובות: מערכת קירור נוזלי, הגנה מפני פגיעה, ניטור תמידי של תאי הסוללה וכיבוי אוטומטי במקרה חירום. הסוללה מוגנת בתחתית הרכב במבנה חזק במיוחד.
כמו בחשמליות אחרות, עלויות התחזוקה נמוכות משמעותית: אין החלפות שמן, מסננים או רכיבי מנוע. התחזוקה מתמקדת בצמיגים, בלמים (שנשחקים פחות בגלל הרגנרציה), נוזל קירור ובדיקות תוכנה.
האמינות השתפרה משמעותית בשנים האחרונות. בעיות איכות ייצור מוקדמות ברובן נפתרו. הסוללה נתונה לאחריות של 8 שנים/160,000 ק"מ. המנועים החשמליים פשוטים ואמינים. השירות משתפר אך עדיין מאתגר בישראל.
השירות מתפתח: מרכזי שירות בכרמיאל, נתניה ופתח תקווה, לצד שירות נייד לתיקונים קלים. חלקי חילוף מגיעים מחו"ל ולעיתים זמני המתנה ארוכים מאוד. טסלה משקיעה בשיפור השירות בישראל. עדיין יש מקום לשיפור בהשוואה למותגים מבוססים.
טכנולוגיה מובילה בעולם: עדכוני תוכנה באוויר המוסיפים תכונות חדשות, מסך 15 אינץ' עם כל הבקרות, מערכת בידור Netflix/YouTube, משחקים, קריוקי ועוד. האפליקציה מאפשרת שליטה מלאה מרחוק. כמו סמארטפון על גלגלים.
עדכונים אוטומטיים באוויר (OTA) מתקינים תכונות חדשות, שיפורי ביצועים ותיקוני באגים בחינם. העדכונים מתרחשים בחנייה ומותקנים אוטומטית כמו בסמארטפון.
מערכת בידור מתקדמת ביותר: נטפליקס, יוטיוב, ספוטיפיי, משחקים, קריוקי, דפדפן אינטרנט ועוד. מערכת שמע פרמיום 14 רמקולים. האפליקציות פועלות רק בחנייה מטעמי בטיחות. כמו מרכז בידור ביתי ברכב. לחובתה - אין צימוד למכשירים ניידים
מצב מיוחד שמשאיר את המזגן פועל כשעוזבים כלבים ברכב. המסך מציג הודעה שהחיות בטוחות והטמפרטורה מבוקרת. האפליקציה שולחת התרעות אם הטמפרטורה משתנה.
מצב קמפינג שמאפשר לישון ברכב עם מערכות פועלות כל הלילה: מזגן, תאורה, מוזיקה וטעינת מכשירים. הסוללה מספקת חשמל למספר ימים. מושלם לקמפינג, פסטיבלים או חירום.
נקרא Smart Summon - הרכב יכול לנסוע אליך בחנייה דרך האפליקציה (במהירות איטית, למרחק קצר). מושלם כאשר גשום או בחנייה צרה. התכונה מתקדמת אך דורשת פיקוח ומתאימה לתנאים מוגבלים.
RWD: הנעה אחורית, 500 ק"מ טווח, ביצועים בסיסיים, מחיר נמוך יותר. Long Range RWD: הנעה אחורית, 622 ק"מ טווח, ביצועים טובים. Long Range AWD: 586 ק"מ טווח, הנעה כפולה, ביצועים מצוינים, מחיר הגבוה ביותר.
אפשר לחמם/לקרר את הרכב מראש דרך האפליקציה 30-45 דקות לפני הנסיעה. הרכב יהיה בטמפרטורה מושלמת כשמגיעים מבלי לפגוע בטווח, שכן הוא עדיין מחובר למטען. תכונה נוחה מאוד לאקלים הישראלי.
השפעה חיובית משמעותית: אפס פליטות מזהמים מהרכב, כשפלטית המזהמים נרשמת בחברת החשמל שם קל יותר לנקות את הזיהום. הסוללות ניתנות למחזור. התרומה לסביבה משמעותית במיוחד באזורים עירוניים ובמיוחד בהם החשמל מופק מאנרגיה ירוקה כמו סולארי, רוח או מים.
מתאימה למי שמחפש טכנולוגיה מתקדמת, יכול להשקיע בעלות רכישה גבוהה, נוסע הרבה (לניצול החיסכון), אוהב חדשנות ומוכן להתרגל לדרכי פעולה חדשות.

טסלה מודל Y מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

טסלה מודל Y השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • electric.svg
    `
    טסלה מודל Y
    טסלה מודל Y (מ. פנים), חשמלי, Rear-Wheel Drive, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 500
    מחיר מחירון ₪243944
  • electric.svg
    on
    ליפ מוטור T03
    ליפ מוטור T03 חשמלי (מ. פנים), Smart
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 265
    מחיר מחירון ₪89900
  • electric.svg
    אקספנג G9
    אקספנג G9 חשמלי (78 קוט"ש), Standard Range, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 460
    מחיר מחירון ₪284990
  • electric.svg
    דיפאל S07
    דיפאל S07 חשמלי, Premium Tech
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 475
    מחיר מחירון ₪201990
  • electric.svg
    אוואטר 11
    אוואטר 11 חשמלי (90 קוט"ש), 5 מק', Ultra ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 475
    מחיר מחירון ₪289900
  • electric.svg
    on
    BYD טאנג
    BYD טאנג חשמלי, Flagship, 4x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 530
    מחיר מחירון ₪327990
  • electric.svg
    SERES M5
    SERES M5 חשמלי, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 480
    מחיר מחירון ₪226900

חוות דעת גולשים על טסלה מודל Y

4.7/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (7)

הנאת נהיגה

4.7

עלויות תחזוקה

3.4

נוחות השימוש ואבזור

4.4

מרווח ישיבה

5

תא המטען

4.9

יש לכם טסלה מודל Y? כתבו חוות דעת

טסלה ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.