קשה לנו להאמין שפורשה מוטרדת יותר מדי ממלחמת נתוני התאוצה של צמד הסדאן החשמליות מאמריקה, טסלה ולוסיד, אולם כאשר טסלה שלחה את מודל S פלייד לנפץ את זמן ההקפה של הטייקן בנורבורגרינג ב-2021, והוכתרה כחשמלית הסדרתית המהירה ביותר במסלול הגרמני המפורסם - ברור היה שמדובר בהכרזת מלחמה.

פחות משנה לאחר מכן פורשה שלחה שוב את הטייקן טורבו S לגיהינום הירוק, הפעם עם חבילת 'ביצועים', והביאה את הגביע הביתה עם זמן הקפה מרשים של 7:35 דקות. אבל נראה שזה לא הספיק לחבר'ה משטוטגארט, וכעת מסתבר שהם מכינים גרסה עוד יותר מהירה לסדאן החשמלית שלהם.

תמונות ריגול של אב הטיפוס של ספינת הדגל החשמלית של פורשה החלו לצוץ ברשת באוקטובר 2022, כשהיא נהוגה על ידי נהג המירוץ לארס קרן מסביב לנורבורגרינג (אותו נהג שקבע איתה את שיא ההקפה). בזמנו, מעט היה ידוע על השינויים שבוצעו במכונית, מלבד שינויים אווירודינמיים בולטים.

פורשה תציג גרסת על לטייקן עם 1000 כ
צילום: Autoexpress

כעת קבוצה חדשה של צילומי ריגול צצה ברשת, ובה נראית המכונית כשהיא עוברת מבחני מזג אוויר קר ליד החוג הארקטי. מן הסתם אין עדיין פרטים על מערכת ההנעה של הדגם החדש, אבל נראה סביר שבדיוק כמו טסלה ולוסיד, גם הטייקן תצויד במנוע חשמלי שלישי כדי להקפיץ את ההספק מ-761 כ"ס של הטייקן טורבו S, לאיזור 1000 הסוסים.

בדומה לאב הטיפוס שצולם בעבר, גם למכונית המבחן שצולמה כעת יש הרבה שדרוגים אווירודינמיים - החל מפגוש וספליטר חדשים מלפנים, עם כנפוני הצמדה בולטים משני הצדדים. פורשה הרחיבה גם את חצאיות הצד של הטייקן ומאחור יש כנף אחורית קבועה - וכדי להסתלבט על הצלמים, פורשה הצמידו לזנב תג TDI של פולקסווגן...

אין עדיין פרטים רשמיים על הפורשה טייקן הקרבית, אך ההשקה צפויה במחצית השנייה של 2023.

פורשה תציג גרסת על לטייקן עם 1000 כ
צילום: Autoexpress