ימים ספורים לאחר שדלפו לרשת צילומים של גרסת העל של ה-M3, חושפת ב.מ.וו באופן רשמי את ורסיית ה'קלאב ספורט' המדוברת, אשר משלבת את המנוע המחוזק מה-M4 CSL עם מבנה הסדאן הפרקטי יותר.

המנוע המדובר הוא אותה יחידת 3 ליטר מוגדשת (שם קוד S58) שזכתה למיפוי מחדש ולחץ גדישה מוגבר (2.1 באר לעומת 1.7). התוצאה היא 550 כ"ס המושגים ב-6250 סל"ד, וקו אדום ב-7200 סל"ד. המומנט נשאר זהה לזה של גרסת הקומפטישן ב-66.2 קג"מ, אך הוא זמין ברצועת סל"ד מעט רחבה יותר: בין 2750 ל-5950 סל"ד.

תיבת ההילוכים היחידה המוצעת היא אוטומטית 8 הילוכים, וב.מ.וו עשתה שימוש בתושבות מנוע נוקשות יותר שאפשרו לה להשתמש במיפוי תיבת ההילוכים האגרסיבי של ה-CSL.

ב.מ.וו M3 CS אחורה
צילום: BMW

בניגוד לאחות במבנה הקופה, התמסורת של ה-CS מבוססת על גרסת xDrive כפולת ההנעה - ולמרות שזה נשמע כמו חילול קודש לטהרנים, למעט המשקל המוגבר, יש לזה בעיקר יתרונות; מחד, בנהיגה ספורטיבית ובתנאי אחיזה ירודים אפשר לקבל את משיכה וביטחון של הנעה כפולה, ומאידך, אפשר בלחיצת כפתור לנתק את ההנעה הכפולה ולקבל הנעה אחורית קלאסית, עם דיפרנציאל-אלקטרוני מוגבל החלקה ובקרות אחיזה הניתנות לניתוק.

בזכות ההנעה הכפולה, ה-M3 CS מאיצה מהר מאחותה הקרבית, ומגיעה למאה קמ"ש ב-3.4 שניות - שלוש עשיריות מהר יותר מה-M4 CSL. ל-200 קמ"ש היא תגיע תוך 11.1 שניות ותעפיל למהירות מרבית של 302 קמ"ש.

ב.מ.וו M3 CS צד
צילום: BMW

כדי להפחית את משקלה של המכונית הגדולה, חטיבת M החליפה את מכסה המנוע מאלומיניום ליחידת סיבי הפחמן של ה-CSL, בשילוב עם חבילת קרבון תקנית הכוללת פריטים חיצוניים מסיבי פחמן, לרבות הגג. מערכת הפליטה איבדה אף היא ממשקלה, בזכות אגזוז טיטניום חדש שמקצץ 4 ק"ג מהמסה.

ב.מ.וו טוענת להפחתת משקל כוללת של 20 ק"ג בהשוואה ל-M3 קומפטישן xDrive, מה שאומר שה-CS תשקול בסביבות 1760 ק"ג - 95 ק"ג יותר מה-M4 CSL, שמסתפקת בהנעה אחורית המסייעת לדיאטה.

ב.מ.וו M3 CS פנים
צילום: BMW

מערך השלדה של ה-M3 CS שונה אף הוא מזה של אחיותה, עם שינויי גיאומטריה ושפיעת גלגלים בשני הצירים. יש גם כיול חדש לבולמים, לקפיצים ולמוטות המייצבים, ומערכת היגוי שעברה כוונון מחדש כדי להתאים לשיפורי השלדה והביצועים.

החישוקים הקדמיים והאחוריים הגיעו מה-CSL עם צמיגי מישלין קאפ2 כסטנדרט, במידות 285/30-20 מאחור, ו-275/35-19 מלפנים. מערכת בלימה קרבון-קראמית תוצע כאופציה בתשלום.

ב.מ.וו M3 CS מושבים
צילום: BMW
 
בתא הנוסעים תמצאו מושבי באקט כסטנדרט,  קונסולה מרכזית מקרבון וגלגל הגה עטוף אלקנטרה. אלה מצטרפים לעדכוני שנת הדגם 2023, שהושקו בכל גרסאות סדרה 3, הכוללים מערכת מולטימדיה משופרת ומסך קעור. מבחוץ, השינויים האסתטיים כוללים את תאורת היום הכתומה של ה-CSL, סבכה אגרסיבית יותר ומספר אפשרויות צבע חדשות.

ה-M3 CS צפויה להגיע לישראל ברבעון השלישי של 2023. המחירים בבריטניה משקפים עליה של למעלה מ-40% (!) בהשוואה לגרסת הקומפטישן, שמחירה בישראל מתחיל ב-785 אלף שקלים.

ב.מ.וו M3 CS קדימה
צילום: BMW