ב.מ.וו ישראל הודיעה כי הביאה לישראל שתי יחידות של M4 CSL, המהדורה המיוחדת והמוגבלת של M4 שהוכרזה במאי 2022.

גרסה מיוחדת זאת נועדה לציין 50 שנים לתחילת הפעילות של חטיבה M (מהמילה Motorsport) שהחלה את דרכה עם CSL 3.0 שהוצגה ב-1972. הגרסה החדשה יוצרה במהדורה מוגבלת של 1000 יחידות בלבד.
 

מה זה CSL?

אותה CSL 3.0 – אז ר"ת של Coupe Sport Leichtbau; קופה ספורטיבית קלת-משקל – יוצרה ב-1973 כהומולוגציה למכונית המרוצים שהשתתפה באליפות אירופה למכוניות,  שהתבסס על הקופה CS. מכונית זו זכתה באליפות חמש פעמים ברציפות (1975-1979).

ב.מ.וו M4 CSL בארץ – מחיר 1,150,000 שקלים
צילום: BMW

הגרסה החדשה M4 CSL – היום ר"ת של Competition, Sport, Lightweight; תחרות, ספורט, משקל קל – מבוססת על הדור השני של M4 שהוצג ב-2021, והיא קרובה מאוד לגרסת המרוצים M4 GT3. ואכן, M4 CSL הייתה לב.מ.וו הסדרתית המהירה ביותר בנורבורגרינג, לאחר שקבעה עם הצגתה זמן של 7:15.677 דקות.
 

שינויים ב-CSL

הספק המנוע – 3.0 ליטר 6 צילינדרים בטור, כפול-מגדשים – 550 כ"ס ב-6250 סל"ד, 40 כ"ס יותר מאשר ב-M4 הרגילה, וזה מושג הודות להעלאת לחץ הגדישה, מ-1.7 באר ל-2.1 באר.  שיא המומנט 66.3 קג"מ (ללא שינוי), נשמר בכל הטווח שבין 2750 ל-5950 סל"ד. התיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה אחורית.

ב.מ.וו M4 CSL בארץ – מחיר 1,150,000 שקלים
צילום: BMW

משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 3.7 שניות, ל-200 ב-10.7 שניות והרכב מגיע ל-307 קמ"ש. להשוואה, ב-M4 הרגילה 3.9 ש', 12.5 ש', 250 קמ"ש (288 קמ"ש בקומפטישן).  

בנוסף לתוספת ההספק הפחיתו אנשי חטיבה M את משקל הרכב ב-91 ק"ג ל-1625 ק"ג. במסגרת זו, הורכבו בפנים מושבי ספורט קדמיים מיוחדים עם סיבי פחמן (פחות 24 ק"ג) והמושב האחורי פורק (21 ק"ג). בפינות הרכב הורכבו בלמים קרמיים וחישוקים קלים מיוחדים מאלומיניום מחושל ("19 מלפנים ו-"20 מאחור), ואלה הביאו להפחתה של עוד 21 ק"ג. בנוסף הוחלפו חומרי בידוד הרעשים (15 ק"ג), מכסה בית המנוע ומכסה תא מטען כעת ב-CFRP (פולימרים מחוזקים בסיבי פחמן; 11 ק"ג), ונעשו שינויים במערכת הפליטה (4 ק"ג) כעת בטיטניום, בסבכה, במערכת האוורור ושטיחי הרצפה אחרים (4 ק"ג).

ב.מ.וו M4 CSL בארץ – מחיר 1,150,000 שקלים
צילום: BMW

כמובן נעשו שינויים גם במכלולי השלדה; הותקנה שלדת חיזוק רוחבית מתחת למכסה המנוע (בין תושבות המתלה הימני לשמאלי) כדי לשפר את קשיחות המרכב, המתלים כוילו מחדש והוקשחו ואלה הונמכו ב-0.8 ס"מ. ברכב בקרת אחיזה מיוחדת המאפשרת שליטה בסף ההתערבות כדי שהנהג יוכל לשלוט בסחיפה.

ל-M4 CSL כמובן פריטי עיצוב ייחודים, תאורת הלייזר בגוון צהבהב כמו בגרסת המרוצים GT3 של המכונית, ובתאורת הלד האחורית נעשה שימוש בטכנולוגיית לייזר. בתא הנוסעים תצוגות ייעודיות ופריטי עיצוב ראויים, והמושבים מתאימים להרכבת חגורת בטיחות עם שישה עוגנים.
 

זמינה בארץ

מחירה של ב.מ.וו M4 CSL הוא 1,150,000 שקלים, גבוה ב-355,000 שקלים מב.מ.וו M4 קומפטישן המוצעת כאן.

ב.מ.וו M4 CSL בארץ – מחיר 1,150,000 שקלים
צילום: BMW