ב-2016 הציגה פולקסווגן את האטלס, רכב פנאי גדול שמציע שבעה מקומות ישיבה, מיוצר בארה"ב ומשווק בעיקר בשוק הצפון אמריקאי. לצידו מוצעת גרסה "קצרה" המכונה 'אטלס קרוס' בעלת 5 מקומות ישיבה, מרכב קצר במעט ועיצוב בעל סגנון ספורטיבי יותר לחלק האחורי.

האטלס הפך לאחד הדגמים המצליחים של פולקסווגן באמריקה, וב-2020 עבר רענון של אמצע החיים. שנה מאוחר יותר הוא נחת בישראל ומשווק דרך חברת 'אלבר'.

כעת עובר האטלס מתיחת פנים נוספת, במהלכה פולקסווגן מעדכנת את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו הבסיסי והופכת אותו לאופציית המנוע היחידה. זה אומר שגרסת ה-V6 תוצא מהמבחר, ולא תוצע עוד.

פולקסווגן אטלס מתיחת פנים
צילום: יצרן

מנוע ה-4 ציל' המחוזק מפיק כעת 273 כ"ס ו-37.7 קג"מ, לעומת 238 כ"ס ו-35.7 קג"מ בדגם המוחלף. פולקסווגן טוענת כי ההאצה למאה קמ"ש תהיה טובה יותר מבעבר בכחצי שנייה, ושצריכת הדלק שופרה - אך נתונים רשמיים טרם פורסמו.

תיבת 8 ההילוכים האוטומטית לא שונתה, וכך גם התמסורת; הנעה קדמית נשארת כסטנדרט, והנעה כפולה מוצעת בתשלום נוסף.

כמקובל במתיחות פנים, השינויים החיצוניים מתמקדים בחזית, באחוריים ובחישוקים; תאורת היום החדשה משתרעת על כל החזית, ומוצעת כסטנדרט יחד עם תג פולקסווגן מואר בכל רמות הגימור מלבד הבסיסית ביותר. יש גם שינויים לסבכה, לפגוש ולכונסי האוויר.

פולקסווגן אטלס מתיחת פנים חלק אחורי
צילום: יצרן

מאחור מקבלים שני סוגי המרכב ספוילר אחורי גדול יותר ופנסים אחוריים לכל הרוחב - כאשר רמת הגימור הבסיסית שוב נותרת עם עיצוב פנסים פשוט יותר. גרסת הקרוס ספורט מוסיפה דיפיוזר אחורי ייחודי, כדי לבדל אותה מהגרסה הרגילה.

עיצובי חישוקים חדשים זמינים בכל הגרסאות ונעים בין אופציות בגודל 18 אינץ' ל-21 אינץ', כאשר אלו האחרונים מגיעים בלעדית עם רמת הגימור הספורטיבית-למראה R-Line.

פולקסווגן אטלס חלק קדמי
צילום: יצרן

בתא הנוסעים מקבל האטלס את מערכת המולטימדיה העדכנית של היצרנית, Digital Cockpit Pro, עם מסך מגע בגודל 12 אינץ'. לצערנו, הוא מקבל גם את פסי המגע השולטים על בקרת האקלים, אשר זכו לביקורת שלילית בדגמים אחרים של היצרנית.

לצג המולטימדיה המעודכנת ניצב לוח מחוונים מוקרן תקני בגודל 10.25 אינץ'. טעינת סלולרי אלחוטית וממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו אלחוטיים מגיעים אף הם כסטנדרט, ממש כמו שמונה שקעי USB-C הפזורים בתא הנוסעים.

מכיוון שהמולטימדיה ובקרת האקלים חודשו, כל הדשבורד עוצב אף הוא מחדש כדי להתאים להם, כך שהאטלס כולל קונסולה מרכזית חדשה לחלוטין, דיפון דלתות שונה, תאורת אווירה משופרת ובורר הילוכים מוקטן.

פולקסווגן אטלס מתיחת פנים סביבת נהג
צילום: יצרן

שינויים נוספים כוללים דיפוני עור סינתטי חדשים, משטחים רכים יותר למגע ומושבי עור משופרים ברמת הגימור הבכירה. מושבים קדמיים מאווררים, הגה מחומם, ומושב נוסע מתכוונן לגובה מוצעים כעת כסטנדרט. תצוגה עילית, שלא הייתה זמינה בעבר, מצטרפת אף היא לרשימת האופציות. 

בפן הבטיחותי, פולקסווגן מוסיפה שמירת מרכז נתיב תקנית, לצד בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים ובלימת חירום מלפנים ומאחור.

שיווק בארה"ב יחל ברבעון השלישי של 2023. מחירים טרם נחשפו.

פולקסווגן אטלס מתיחת פנים פרופיל
צילום: יצרן