פולקסווגן, יצרנית המכוניות מגרמניה, עסוקה כבר כמה שנים בניקוי שמה ומצפונה לאחר התפוצצות פרשת 'דיזל גייט'. זה מסביר, לפחות בחלקו, את הכניסה המוקדמת-יחסית של הקבוצה לתחום החשמלי – פולקסווגן הייתה מהראשונות באירופה להציע דגמים חשמליים מהדור החדש והיא, יחד עם שאר מותגיה, מציעה מבחר רחב למדי.
 
כעת, במאמץ להוסיף ולהקטין את חתימת הפחמן שלה ובדרכה ל"איזון נייטרלי" עד לשנת 2050 מודיעה היצרנית על הרחבת השימוש בחומרים ממוחזרים. לפי פולקסווגן חומרים וטכניקות שהוצגו לראשונה עם ID.Buzz יוטמעו כעת בשאר הדגמים החשמליים שלה.

פולקסווגן מודיעה:
צילום: פולקסווגן

דגמי ID החשמליים: כעת עם חומרים ממוחזרים
כדי להמחיש לנו מעט ממה שצפוי מציינת פולקסווגן את המהלכים שנעשו עם ה-Buzz. כך למשל חלקים נרחבים מסביבת הנהג שלו עשויים מפלסטיקים שנמשו מהים השווים לכ-63 בקבוקים פלסטיק בנפח 500 מ"ל.

ריפוד המושבים עשוי מ-10% "פלסטיק ימי" ו-90% פוליאסטר ממוחזר, ומעבר לשימוש החוזר בפולקסווגן מציינים כי תהליך הייצור חוסך כ-32% בפליטות ה-CO2 ביחס לשימוש בחומרים הרגילים. גם הדיפונים ברצפת הרכב עשויים מפוליאסטר ממוחזר, ופלסטיק ממוחזר מוצא את מקומו גם בשטיחי הרכב ובכלל במגוון מקומות נוספים (בתי הגלגלים, למשל) כשכבת בידוד אפקטיבית, כך פולקסווגן.

ID.Buzz מיחזור
צילום: Volkswagen
 
בנוסף, יופסק השימוש בכרום בידיות הדלתות, בלוח המחוונים ובגלגל ההגה, זאת לאור תהליך הייצור וההפקה המזהמים של המתכת, כך פולקסווגן. את גימור הכרום יחליף צבע על בסיס טבעי במראה דומה.
 
שינויים אלו יוטמעו בדגמי ID השונים במהלך השנה הקרובה. מהלך זה מתכתב עם הנעשה בתעשייה בה יצרניות רבות – וולוו, יונדאי ועוד – מדגישות את השימוש בחומרים ממוחזרים, אולם לפי הזכור לנו זו הפעם הראשונה בה יצרנית מרכזית מעדכנת לשם כך את קווי הייצור והגרסאות של הדגמים הקיימים שלא במסגרת דור חדש או מתיחת פנים.

פולקסווגן רכבים חשמליים
צילום: Volkswagen