קיה, יצרנית הרכב הקוריאנית, פרסמה שני סרטונים קצרים המספקים הצצה לעיצובו החיצוני של קיה EV9 העתידי, רכב הפנאי החשמלי הבא של היצרנית. דגם תצוגה מרשים הוצג כבר בתערוכת לוס אנג'לס 2021, ואילו הדגם הסדרתי צפוי להיחשף באופן מדורג לאורך חודש זה.
 
קיה EV9: מה שאנחנו יודעים כעת
בשלב זה הפרטים הרשמיים מועטים, אך בקיה אישרו כי דגם זה הוא חלק ממשפחת הדגמים הכל-חשמליים של היצרנית. בהתאם, הוא יתבסס על פלטפורמת E-GMP הייעודית לרכב חשמלי של קבוצת קיה-יונדאי ושמו מציין כי מדובר ברכב חשמלי (EV) אשר ימוצב הרבה מעל ל-EV6, החשמלית היקרה ביותר במבחר קיה כיום.

האם יצטרפו דגמים נוספים בעתיד בין השתיים? בהחלט יתכן, אך כעת אין מידע רשמי בנושא. כן ידוע כי לדגם יוצג גם דגם מקביל לבית יונדאי.

קיה EV9
צילום: Kia
 
עוד ידוע כי יהיה מדובר ברכב פנאי גדול (סגמנט E-SUV), מקבלים לכלים דוגמת פורד אקספלורר או טיילורייד לבית קיה. אותו EV9 קונספט התפרש על פני 493 ס"מ לאורך ובסיס הגלגלים שלו השתרע על פני 310 ס"מ נדיבית למדי (לטיילורייד 290 ס"מ "בלבד"). בדומה לרכב התצוגה, גם הגרסה הסדרתית של הדגם צפויה להציע מקום לעד שבעה נוסעים – הדגם החשמלי הראשון של קיה לעשות כן.
 
הצצה לעיצוב קיה EV9 החדש
כאמור, היצרנית שחרר שני סרטונים קצרים ואלה שופכים אור על כיוון העיצוב של הדגם הסדרתי. בקיה, כך נראה, צפויים להציג EV9 סדרתי העוקב באופן קרוב ככל הניתן לעיצובו המרשים של דגם התצוגה. מהסרטונים עולה כי קווי העיצוב הכלליים נשמרו, גם הפרופורציות ואלה אמורים להעניק לו מראה קשוח למדי.

קיה EV9 חשיפה
צילום: Kia
 
בחזית חתימת תאורה ייחודית ושונה מהמוכר לנו כיום, ולזו מסגרת תאורת לד בצדדים, וביניהם עשרות נורות לד וחרכי תאורה עיצוביים המסודרים טורים-טורים ומהסרטון, כך נראה, אפשרות לשנות את מפת ופיזור התאורה. בתחתית הסבכה האטומה אלמנט תאורה נוסף ומקורי למראה. בפרופיל קווים נקיים, ידיות מוסתרות בדלתות וחלון אחורי העולה בחדות.
 
כאמור, החשיפה של הדגם תפרש לאורך חודש מרץ, ואנו נשוב ונעדכן.

לצפייה בסרטונים: