מרצדס חשפה היום (ג') את הדור השני של מרצדס GLC, רכב פנאי בינוני בתצורת קופה-ארבע-דלתות המצטרף למבחר לצד אחיו ה-GLC ה"רגיל". כמוהו, גם הקופה מבוסס על פלטפורמת MRA של היצרנית במהדורה העדכנית, אותה חולקים הדגמים גם עם מרצדס C קלאס הנוכחית.
 

מרצדס GLC קופה: גדול ומעוצב יותר

בדומה ל-GLC המוכר גם לקופה החדש מידות נדיבות מעט מבעבר: עם 476 ס"מ הוא ארוך בכ-3 ס"מ מהדור היוצא ובכ-4.5 ס"מ מ-GLC רגיל, הגובה מוסיף עוד 0.5 ס"מ (160.5 ס"מ) ואילו הרוחב נותר ללא שינוי על 189 ס"מ. בסיס הגלגלים לא נמסר – זה צפוי להיות זהה לשל GLC החדש עם 288.8 ס"מ (תוספת של 1.5 ס"מ). נפח תא המטען עומד על 545 ל' בגרסאות ההיברידיות-מתונות ו-390 ל' בגרסאות הנטענות – מדובר ב-45 ל' ו-40 ל' יותר ביחס לגרסאות המקבילות בדור היוצא.

מרצדס GLC קופה
צילום: מרצדס
 
העיצוב החיצוני הוא אבולוציה לזה של הדור היוצא, ומתכתב כמובן עם GLC ושאר דגמי מרצדס העדכניים. במרצדס מציינים כי בדומה לעבר הדגם יוצע עם מגוון חבילות עיצוב חיצוניות, ביניהן חבילת AMG-ליין להופעה דינאמית יותר. כסטנדרט, GLC החדש יוצע עם חישוקי 18 אינץ' ואלה יוכלו לגדול עד 20 אינץ' בתוספת תשלום. לפי מרצדס, המופע החדש והאלגנטי יותר תורם גם למקדם הגרר שעומד כעת על 0.27 בלבד – לדור הקודם נתון של 0.3 ול-GLC הרגיל 0.29.
 
עיצוב סביבת הנהג נלקח בשלמותו מזו של GLC הרגיל, מתכתבת באופן מובהק עם מרצדס C ו-S קלאס החדשות. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטל בגודל 12.3 אינץ' ולצידו מסך מולטימדיה אנכי בגודל 11.9 אינץ', המוטה כלפי הנהג.

מרצדס GLC קופה 2023 סביבת נהג
צילום: מרצדס
 

מרצדס GLC קופה: מנועים, היברידי וגם נטען

היצא יחידות ההנעה דומה עד זהה לאלה של GLC, וזה אומר מגוון רחב מאוד הכולל יחידות הנעה היברידיות-מתונות או היברידיות נטענות הנשענות על מנועי טורבו-בנזין או טורבו-דיזל בנפח 2.0 ל'. לכל הגרסאות הנעה כפולה, תיבת אוטומטית עם תשעה הילוכים.
 
מרצדס תציע שלושה גרסאות היברידיות-נטענות – 300e, 400e ו-300de – לכולן מנוע חשמלי המפיק 134 כ"ס ו-44.8 קג"מ לצד סוללת 31.2 קוט"ש המאפשרת טעינה ביתית עד 11 ק"ו או טעינה מהירה עד 60 ק"ו. טווח הנסיעה החשמלי נע בין 113 ק"מ ועד 131 ק"מ בהתאם לגרסה ולרמת הגימור.

מרצדס GLC קופה 2023
צילום: מרצדס
 
גרסאות אלה נבדלות בינן במנועי הבעירה הפנימית: ל-300e מנוע טורבו-בנזין המפיק 204 כ"ס להספק כולל של 313 כ"ס ו-6.7 ש' ל-100 קמ"ש, ל-400e מנוע טורבו-בנזין המפיק 252 כ"ס להספק כולל של 381 כ"ס ו-5.6 ש' ל-100 קמ"ש ול-300de מנוע טורבו-דיזל המפיק 197 כ"ס להספק כולל של 335 כ"ס ו-6.4 ש' ל-100 קמ"ש.
 
הצד ההיברידי-מתון כולל ארבע גרסאות: שתי גרסאות בנזין (200 ו-300) ושתי גרסאות דיזל (220d ו-300d) עם הספקים של 204-258 כ"ס בבנזין או 197-269 כ"ס בדיזל. התאוצה ל-100 קמ"ש עומדת על 7.9 ש' או 6.3 ש' בבנזין ו-8.1 ש' או 6.4 ש' בדיזל.

מרצדס GLC קופה גרסאות
צילום: מרצדס
 

המון טכנולוגיה, מתי בישראל?

מרצדס מציינת מגוון רחב של מערכות טכנולוגיות מתקדמות, רובן ככולן הוצגו כבר עם GLC. בין היתר ניתן למנות את הדור האחרון של מערך MBUC הכולל עוזרת קולית מתקדמת, מערכת שמע מבית 'ברומסטר' עם 15 רמקולים, מערך מתלים מתקדם הכולל קפיצי אוויר, היגוי אחורי אקטיבי, מערכות בטיחות מתקדמות מהדור האחרון של היצרנית ועוד.
 
מכלמוביל, יבואנית דגמי מרצדס לישראל, נמסר כי מרצדס GLC קופה החדש צפוי להגיע לארץ לקראת סוף שנת 2023.

מרצדס GLC קופה 2023 מחיר
צילום: מרצדס