מרצדס GLC קופה 2025

מרצדס GLC קופה 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      13.1 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      10.6 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      62 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      15
  • רקע כללי

    בשנת 2015 הציגה מרצדס את דגם הפנאי הבינוני GLC – ממשיך את GLK הוותיק. גרסת הקופה הוצגה ב-2016, מתחרה ישירה לב.מ.וו X4. 

    לקראת 2023 הוכרז הדור החדש של GLC קופה, מבוסס על רצפה MRA ששירתה את הדגם הקודם, והממדים גדלו במעט. 
    נפח תא המטען צמח ב-545 ליטר המצטמצם ל-390 ליטר בגרסה ההיברידית נטענת. 

    כמו GLC הרגיל, גם הקופה מוצעת בשתי גרסאות עם מערך היברידי-מתון ובגרסה היברידית-נטענת – בכולן מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר, תיבה אוטומטית עם 9 הילוכים והנעה כפולה.

    גרסת 200 מספקת 204 כ"ס ו-32.6 קג"מ, מריצה למאה ב-7.9 שניות ומטפסת עד 227 קמ"ש. 

    בגרסה 300 מספק אותו מנוע 258 כ"ס ו-40.8 קג"מ, הזינוק למאה קוצץ ל-6.3 שניות והמהירות המרבית עלתה ל-246 קמ"ש. שתי גרסאות אלו עושות שימוש,במערך היברידי מתון המוסיף בעת הצורך 22 כ"ס ו-20.9 קג"מ. 
     
    בגרסה ההיברידית-נטענת 300e התפוקה המשולבת היא 313 כ"ס ו-56.1 קג"מ. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 6.7 שניות והמהירות המרבית 210 קמ"ש. 

    אחד השינויים המשמעותיים בגרסה הנטענת הוא בסוללה הגדולה יותר, כעת 31.2 קוט"ש המעניקה טווח מוצהר של 117 ק"מ. 

    אחרונה חביבה הצטרפה למבחר גרסת 43 AMG המפיקה 421 כ"ס ו-51 קג"מ, מזנקת למאה ב-4.8 שניות ומוגבלת ל-250 קמ"ש. 

  • עיצוב ונוכחות

    במבט ראשון נראה כי גרסת הקופה ממשיכה את הקווים של קודמתה, כמו עדכון לדור היוצא. במבט שני עולה כי התוצאה טובה יותר; הפרופורציות המעט שונות והדופן הנקייה יוצרים רכב מאוזן יותר, מושך יותר.

  • תא נוסעים ומטען

    בניגוד לעיצוב החיצוני, זה של סביבת הנהג חדש כולו ואיכות החומרים מצוינת ברובה.
    את הצג הגדול במרכז ("11.9) אנחנו מכירים מדגמים אחרים והוא מוצלח מאוד, נראה מתקדם וקלאסי כאחת. חלקו התחתון מוקדש לבקרת האקלים והתפעול נוח, וגם תפעול מערכות אחרות קל למדי. 

    ועדיין, פסי מגע לתפעול גג הזכוכית וכיוון עוצמת השמע אינם נוחים. כך גם פקדי המגע על גלגל ההגה. 

    הכניסה והיציאה אינן נוחות במיוחד בגלל המדרגות הלא נחוצות. המושבים נוחים ונראים נהדר אך קצת מוזר שאין בהם אוורור. תנוחת הנהיגה טובה וממושב הנהג התחושה היא של רכב גדול אך לא מגושם. שדה הראייה לאחור גרוע, מחיר שמשה משופעת ועיצוב.

    מאחור מרווח הרגליים נאה, מרווח הראש סביר והאווירה מעט אינטימית כצפוי מרכב קופה. 

    תא המטען שימושי, אך בגרסה ההיברידית נטענת המבנה רדוד ונפח ההטענה קטן, 390 ליטרים לעומת 545 ליטרים ברגיל.

  • מנוע וביצועים

    בגרסה ההיברידית נטענת שנבחנה, 300e, בסביבה אורבנית המנוע החשמלי נעים ויעיל, הביצועים שהוא מציע טובים, והוא מאפשר להסתדר בקלות עד אזור ה-140 קמ"ש. 

    מעיכת המצערת תגלה שחולף שבריר שנייה לפני שמנוע הבנזין נכנס לתחום אפקטיבי, ואז הביצועים טובים אך חסרי מחץ. ועדיין, ולמרות המשקל (2360 ק"ג; כבד ב-415 ק"ג מהרגילות) קל לעקוף במהירות.

    התיבה, שאינה זריזה במיוחד, משתלבת היטב באופי הנהיגה הנינוח שבו ה-300e במיטבה.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    במבחן הדרכים הרכב לגם 13.7 ק"מ/ל' במצב ההיברידי, 10 ק"מ/ל' ללא עזרת הסוללה, 12.5 ק"מ/ל' בשיוט נינוח וללא סיוע חשמלי; ואלה נתונים טובים לנהיגה מאומצת.

    הטווח החשמלי גדל באופן משמעותי ביחס לדגם המוחלף, ובפועל הרכב יכול להגיע לטווח של 100 ק"מ בטעינה אחת.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה טובה במהירות איטית על כביש פגום או עם טלאים, אבל הרכב מתקשה לספוג בקצב כזה שיבושים בינוניים וגדולים כמו-גם פסי האטה. 

    הריסון במהירות נמוכה אינו מצטיין, וגם הוא משתפר במהירות גבוהה יותר. בכל מקרה, לא פעם העדפנו לעבור למצב קשיח יותר של המערכת. 

    בעיקולים הרכב הגדול והכבד מסתיר היטב את ממדיו. ההנעה הכפולה, פעולת המתלים וההיגוי האחורי עושים את שלהם. התגובה להפניה של ההגה המהיר (2 סיבובים מנעילה לנעילה), מיידית, ובכבישים מפותלים התגובות מאוד נחושות עבור רכב שכזה.

    זו לא הפעם הראשונה בה אנחנו מתאכזבים מהבלמים במכוניות חשמליות או היברידיות-נטענות של מרצדס. גם כאן חסרה עוצמת בלימה ראשונית, הבלימה אינה מדויקת או צפויה מספיק – בייחוד מכיוון ששינויים במצבי הבלימה או הניהוג משנים את גובה הדוושה ואת המינון בעוצמתה.

  • תמורה למחיר

    כמעט כרגיל בדגמים של מרצדס המחיר גבוה מדי, אבל גרסה זו נמלטת מהשוואה ישירה: ב.מ.וו X4 זול יותר אך אינו מוצע כאן בגרסה היברידית-נטענת; אודי Q5 המקביל פחות יקר אך המפרט הטכני שלו נחות משמעותית.
    בצד החיובי, גרסה זו זולה מ-GLC הרגיל, וזה באמת נדיר במרצדס.

  • גרסאות ורמות גימור

    רמת הגימור פרימיום כוללת חישוקי "19, מולטימדיה "11.9 הכוללת חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מחוונים מוקרנים "12.3, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם, חיישני חניה היקפיים, דלת תא מטען בתפעול  חשמלי, מושבים קדמיים בתפעול חשמלי עם זכרונות, ריפוד דמוי עור, חימום למושבים הקדמיים, גג שמש, תאורת LED אדפטיבית ועוד. 
     
    חבילת פלטיניום מוסיפה לרשימה  חישוקי "20, תאורה ראשית דיגיטלית, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים, חבילת חניה עם מצלמות היקפיות, תצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת, מתלי אוויר אדפטיביים, היגוי אחורי ועוד.  
     
    חבילת AMG ליין כוללת עיצוב חיצוני ספורטיבי יותר, חישוקי "20 AMG, מושבי ספורט, הגה AMG קטום, מערכת בלימה משודרגת (לא בגרסת פלאג אין) ועוד.

  • בטיחות

    מרצדס GLC נבדקה במבחני הריסוק של יורו NCAP וזכתה לציון של 5 כוכבים, עם 92% בהגנת מבוגרים, 90% בהגנת ילדים, 74% בהגנת הולכי רגל ו-84% על מערכות בטיחות. 
    המפרט הבטיחותי כולל עמעום אור גבוה אוטומטי, בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, מערכת יציאה בטוחה, ניטור שטח מת אקטיבי, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, סיוע אקטיבי להיגוי בעת תמרון חירום ועוד.

  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    כמו GLC, גם גרסת הקופה החדשה של דגם הפנאי הזה טובה משמעותית מזו הקודמת – מציעה לרוכש איכות, אווירה, ביצועים טובים ויכולת דינמית ברמה גבוהה. על כל אלה היא מוסיפה טווח חשמלי יעיל ושימושי. הבעיה העיקרית היא, כרגיל, המחיר הגבוה.

מרצדס GLC קופה מחירון וגרסאות

מרצדס GLC קופה השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    מרצדס GLC קופה
    מרצדס 200 GLC קופה 2.0 ל' טורבו, היברידי-מתון, אוט', Premium ,4x4
    הספק כוח סוס 204
    מחיר מחירון ₪499900
  • מזראטי גרקאלה
    מזראטי גרקאלה GT, אוט', 2.0 ל' טורבו, היברידי מתון, 4x4
    הספק כוח סוס 300
    מחיר מחירון ₪599900
  • ב.מ.וו X4
    ב.מ.וו X4 xDrive20i אוט', 2.0 ל' טורבו, היברידי מתון, M-Sport
    הספק כוח סוס 184
    מחיר מחירון ₪464000
  • אינפיניטי QX55
    אנפיניטי QX55 אוט', 2.0 ל' טורבו, Luxe, 4x4
    הספק כוח סוס 268
    מחיר מחירון ₪349990
  • אודי Q5 ספורטבק
    אודי Q5 40 TFSI ספורטבק (דור חדש), אוט', 2.0 ל' טורבו, היברידי מתון, 4x4
    הספק כוח סוס 204
    מחיר מחירון ₪424900

חוות דעת גולשים על מרצדס GLC קופה

5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (1)

הנאת נהיגה

5

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

5

מרווח ישיבה

5

תא המטען

5

יש לכם מרצדס GLC קופה? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.